Polska współpraca handlowa z Turcją od dawna rozwija się całkiem nieźle. Nie sięgając zbyt daleko w przeszłość, w czasach PRL produkty pochodzenia tureckiego cieszyły się u nas sporym powodzeniem, szczególnie odzież czy dywany. Obecnie gospodarka Turcji znajduje się w pierwszej dziesiątce wiodących gospodarek świata, a kraj ten, dzięki swojemu położeniu geograficznemu, jest również łącznikiem z gospodarkami Azji i Bliskiego Wschodu.

Turcja jest krajem o powierzchni dwa i pół razy większej niż Polska, który zamieszkuje ponad 75 milionów ludzi. Jeden z najważniejszych czynników decydujących o tym, że jest to świetny rynek dla handlowców, stanowi duży przyrost naturalny. Rynek konsumentów wszelakich dóbr i usług stale rośnie (osoby w wieku 0-25 lat stanowią aż 43% ludności). Nie jest to może tak imponujący wynik jak np. w Etiopii (44% populacji ma nie więcej niż 14 lat), ale na tle krajów europejskich to rezultat bardzo dobry i świadczy o dużym przyszłym potencjale konsumenckim.

Jak zacząć?

Nawiązanie kontaktów z partnerami tureckimi jest stosunkowo proste. Jeśli jesteśmy uczestnikami dowolnych targów branżowych w Europie, istnieje duże prawdopodobieństwo, że będą na nich obecne także firmy tureckie. Również w samej Turcji organizowanych jest wiele różnych targów branżowych. Wystawienie się na nich z własnym stoiskiem daje niemal pewność nawiązania owocnych relacji biznesowych. Standardem jest również poszukiwanie klientów w Internecie – na portalach specjalistycznych lub z pomocą wyspecjalizowanych instytucji, takich jak Polska Ambasada czy Polsko-Turecka Izba Handlowa. Z drugiej strony, potencjalni klienci tureccy sami bardzo często wychodzą z inicjatywą i zgłaszają się do polskich firm w celu nawiązania współpracy. Z uwagi na liczną społeczność turecką w Niemczech również z tego kierunku mogą napływać do nas zapytania o współpracę.

Planowanie spotkań biznesowych

Polakom znacznie łatwiej dostać się do Turcji niż Turkom do nas. O ile my możemy jechać do Turcji bez zorganizowanej wcześniej wizy (kupujemy ją na lotnisku, po przylocie na miejsce; koszt to 15 euro), to nasi tureccy partnerzy muszą otrzymać od nas oficjalne zaproszenie i wystąpić z wnioskiem wizowym.

Pozostałe 84% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu

Możesz też zobaczyć ten artykuł i wiele innych w naszym portalu Sprzedaz 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.

Ulubione Drukuj

Zobacz również

Mentoring w zarządzaniu

Mentoring w zarządzaniu
  • Kim jest mentor?
  • Jakie są podstawowe umiejętności mentora?
  • Czym mentor różni się od coacha?
Czytaj więcej

Sprzedawaj jak TY... czyli jak znależć swój sposób na sprzedaż

Sprzedawaj jak TY... czyli jak znależć swój sposób na sprzedaż
  • Jak już na początku procesu sprzedaży uszczelnić etap „zapytań”?
  • Dlaczego w sprzedaży od początku warto stawiać na prawdę, nawet jeżeli oznacza to zmniejszenie liczby klientów?
Czytaj więcej

Polecamy

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.