Konkurowanie pomiędzy firmami sprowadza się dość często do obniżania cen, co nieuchronnie prowadzi do spadku zyskowności. Jakie działania podjąć, aby utrzymać satysfakcjonującą marżę?

Walka o marżę

Sytuacja, kiedy musimy ratować spadającą marżę przy obniżkach cen ze strony konkurencji, może być efektem nie tylko bardziej bądź mniej przemyślanej strategii cenowej konkurentów, ale również konsekwencją naszych dotychczasowych działań (naszej strategii bądź jej braku). Konkretne posunięcia realizujące powyższy cel powinny uwzględniać wiele czynników i mieć na uwadze skutki krótko- i długookresowe.

Decyzje w zakresie utrzymania przez firmę satysfakcjonującej marży powinny się wpisywać w jej długookresową politykę cenową, będącą elementem strategii marketingowej i sprzedażowej, i zostać poprzedzone diagnozą sytuacji. Przykładowe pytania użyteczne w ocenie obecnego stanu prezentuje tabela 1.

Pozostałe 91% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu

Możesz też zobaczyć ten artykuł i wiele innych w naszym portalu Sprzedaz 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.

Ulubione Drukuj

Zobacz również

Skuteczna sprzedaż kursów i szkoleń online ‑ dobre praktyki

Skuteczna sprzedaż kursów i szkoleń online - dobre praktyki
  • Czym jest sprzedaż doświadczeń?
  • W jaki sposób promować kursy w internecie?
  • Jakimi kanałami komunikować się z odbiorcami?
  • Czym jest personal branding i jak wpływa na sprzedaż?
Czytaj więcej

Skuteczna sprzedaż kursów i szkoleń

Skuteczna sprzedaż kursów i szkoleń
  • Kiedy warto zająć się sprzedażą kursów i szkoleń?
  • Jak wykorzystać storytelling do sprzedaży szkoleń?
  • Jakich błędów należy unikać na etapie zdobywania klientów?
Czytaj więcej

Przejdź do

Partnerzy

Reklama