Konkurowanie pomiędzy firmami sprowadza się dość często do obniżania cen, co nieuchronnie prowadzi do spadku zyskowności. Jakie działania podjąć, aby utrzymać satysfakcjonującą marżę?

Walka o marżę

Sytuacja, kiedy musimy ratować spadającą marżę przy obniżkach cen ze strony konkurencji, może być efektem nie tylko bardziej bądź mniej przemyślanej strategii cenowej konkurentów, ale również konsekwencją naszych dotychczasowych działań (naszej strategii bądź jej braku). Konkretne posunięcia realizujące powyższy cel powinny uwzględniać wiele czynników i mieć na uwadze skutki krótko- i długookresowe.

Decyzje w zakresie utrzymania przez firmę satysfakcjonującej marży powinny się wpisywać w jej długookresową politykę cenową, będącą elementem strategii marketingowej i sprzedażowej, i zostać poprzedzone diagnozą sytuacji. Przykładowe pytania użyteczne w ocenie obecnego stanu prezentuje tabela 1.

Pozostałe 91% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu
Ulubione Drukuj

Zobacz również

Przekonaj zespół do modelu abonamentowego

Przekonaj zespół do modelu abonamentowego
  • Dlaczego warto zarabiać na modelu abonamentowym?
  • Jak wprowadzić taki model w swojej firmie?
  • Jakie są najczęstsze obawy handlowców związane ze sprzedażą w modelu subskrypcyjnym?
Czytaj więcej

Do czego przydadzą się szefowi sprzedaży metody zarządzania projektem (cz. 1. Waterfall)

Do czego przydadzą się szefowi sprzedaży metody zarządzania projektem (cz. 1. Waterfall)
  • Czym w istocie jest zarządzanie projektem?
  • Kiedy uporządkowane projektowe podejście staje się niezbędne w zespole sprzedawców?
  • Jakie narzędzia zarządzania projektem mogą być na co dzień przydatne w dziale sprzedaży?
  • W jaki sposób kończyć spotkanie, aby ustalenia były motywujące i łatwe do monitorowania?
Czytaj więcej

Przejdź do

Partnerzy

Reklama