Konkurowanie pomiędzy firmami sprowadza się dość często do obniżania cen, co nieuchronnie prowadzi do spadku zyskowności. Jakie działania podjąć, aby utrzymać satysfakcjonującą marżę?

Walka o marżę

Sytuacja, kiedy musimy ratować spadającą marżę przy obniżkach cen ze strony konkurencji, może być efektem nie tylko bardziej bądź mniej przemyślanej strategii cenowej konkurentów, ale również konsekwencją naszych dotychczasowych działań (naszej strategii bądź jej braku). Konkretne posunięcia realizujące powyższy cel powinny uwzględniać wiele czynników i mieć na uwadze skutki krótko- i długookresowe.

Decyzje w zakresie utrzymania przez firmę satysfakcjonującej marży powinny się wpisywać w jej długookresową politykę cenową, będącą elementem strategii marketingowej i sprzedażowej, i zostać poprzedzone diagnozą sytuacji. Przykładowe pytania użyteczne w ocenie obecnego stanu prezentuje tabela 1.

Pozostałe 91% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu

Możesz też zobaczyć ten artykuł i wiele innych w naszym portalu Sprzedaz 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.

Ulubione Drukuj

Zobacz również

Tylko on-line nr 57/2021

Jaki jest twój klient?

Jaki jest twój klient?
  • Co ma znaczenie dla polskiego klienta w sieci?
  • Jak poprawić doświadczenia zakupowe klientów?
  • Jak utrzymać lojalność klientów?
Czytaj więcej
Tekst otwarty Tylko on-line nr 57/2021

Customer experience: mistrzowskie rozwiązania

Customer experience: mistrzowskie rozwiązania
  • Czy CX wzmacnia pozycję marki i przewagę konkurencyjną?
  • Dlaczego doświadczenia klienta mogą być złe i o co warto zadbać, by to zmienić?
  • Jak innym udało się poprawić CX na różnych punktach styku klienta z marką?
Czytaj więcej

Przejdź do

Partnerzy

Reklama