Z artykułu dowiesz się m.in.:

  • Jakie kroki należy podjąć, aby skutecznie wdrożyć w firmie social selling?
  • Od czego należy zacząć planowanie wdrażania social selling?

Firmy, które planują włączenie mediów społecznościowych do swoich działaniach marketingowych i sprzedażowych mogą wiele zyskać. Aby zrealizować założone cele, warto zaplanować cały szereg działań. Jedną z ważnych rzeczy jest przygotowanie firmowej Polityki Mediów Społecznościowych, która będzie określała spójny kierunek oraz pomoże zapobiec sytuacjom wpływającym negatywnie na funkcjonowanie pracowników w social media. Kiedy już określimy, co w takim dokumencie powinno się znajdować oraz dokładnie opiszemy zasady funkcjonowania pracowników w mediach internetowych, to następnym istotnym krokiem jest wdrożenie tej polityki w życie. Często za stworzeniem takiego dokumentu w firmie stoją osoby z działu marketingu oraz z działu personalnego i to one są odpowiedzialne za jego wprowadzenie w organizacji, ale bez wsparcia osób zarządzających takie działania mogą się nie powieść. Co więcej, samo spisanie regulacji oraz tzw. „zielone światło” od osób decyzyjnych to zdecydowanie za mało, aby wdrożyć social selling w firmie.

Jakie kroki należy podjąć, aby skutecznie wdrożyć social selling?

Często pomysł wdrożenia social selling w firmie wypływa od jednej lub kilku osób, które dostrzegają wartości w docieraniu do swoich potencjalnych klientów za pomocą social media. Jeśli zarządzający w pewnym stopniu blokują te działania twierdząc, że jest to „zabawa”, „jakaś nowa moda” lub wyznaczają do tego zadania wyłącznie pracowników działu marketingu, to proces może zakończyć fiaskiem. Tymczasem wykorzystywanie nowych kanałów dotarcia do swoich potencjalnych klientów oraz utrzymywanie komunikacji z obecnymi klientami może okazać się dla całej firmy bardzo dobrym kierunkiem.

Pozostałe 82% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu

Możesz też zobaczyć ten artykuł i wiele innych w naszym portalu Sprzedaz 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.

Ulubione Drukuj

Zobacz również

Tekst otwarty nr 65/2022

Czy i na ile ingerować w argumentację sprzedażową handlowców?

Czy i na ile ingerować w argumentację sprzedażową handlowców?
  • Czym jest argumentacja sprzedażowa?
  • Dlaczego ingerencja w argumentację sprzedażową handlowców jest uzasadniona?
  • W jaki sposób ingerować w argumentację sprzedażową?
Czytaj więcej

Konferencje, które sprzedają

Konferencje, które sprzedają
  • Jakie wartości dla szefa sprzedaży niesie udział w konferencjach branżowych?
  • Jak maksymalnie wykorzystać potencjał konferencji?
  • Jak zostać prelegentem na konferencji branżowej
Czytaj więcej

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.