Z artykułu dowiesz się m.in.:

  • Jakie kroki należy podjąć, aby skutecznie wdrożyć w firmie social selling?
  • Od czego należy zacząć planowanie wdrażania social selling?

Firmy, które planują włączenie mediów społecznościowych do swoich działaniach marketingowych i sprzedażowych mogą wiele zyskać. Aby zrealizować założone cele, warto zaplanować cały szereg działań. Jedną z ważnych rzeczy jest przygotowanie firmowej Polityki Mediów Społecznościowych, która będzie określała spójny kierunek oraz pomoże zapobiec sytuacjom wpływającym negatywnie na funkcjonowanie pracowników w social media. Kiedy już określimy, co w takim dokumencie powinno się znajdować oraz dokładnie opiszemy zasady funkcjonowania pracowników w mediach internetowych, to następnym istotnym krokiem jest wdrożenie tej polityki w życie. Często za stworzeniem takiego dokumentu w firmie stoją osoby z działu marketingu oraz z działu personalnego i to one są odpowiedzialne za jego wprowadzenie w organizacji, ale bez wsparcia osób zarządzających takie działania mogą się nie powieść. Co więcej, samo spisanie regulacji oraz tzw. „zielone światło” od osób decyzyjnych to zdecydowanie za mało, aby wdrożyć social selling w firmie.

Jakie kroki należy podjąć, aby skutecznie wdrożyć social selling?

Często pomysł wdrożenia social selling w firmie wypływa od jednej lub kilku osób, które dostrzegają wartości w docieraniu do swoich potencjalnych klientów za pomocą social media. Jeśli zarządzający w pewnym stopniu blokują te działania twierdząc, że jest to „zabawa”, „jakaś nowa moda” lub wyznaczają do tego zadania wyłącznie pracowników działu marketingu, to proces może zakończyć fiaskiem. Tymczasem wykorzystywanie nowych kanałów dotarcia do swoich potencjalnych klientów oraz utrzymywanie komunikacji z obecnymi klientami może okazać się dla całej firmy bardzo dobrym kierunkiem.

Pozostałe 82% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu
Ulubione Drukuj

Zobacz również

Tylko on-line nr 52/2020

Klient nie/rentowny. Jak badać rentowność klientów według kanałów sprzedaży?

CiRZ_250_29.jpg

Badanie rentowności klientów jest istotnym zagadnieniem w przedsiębiorstwach, w szczególności w sytuacji, w której danemu klientowi oferowane są preferencyjne ceny. Może się zdarzyć wówczas, że choć pozornie marża uzyskiwana we współpracy z danym klientem pozostaje na akceptowalnym poziomie, to po uwzględnieniu wszystkich kosztów związanych z obsługą danego klienta okaże się, że jest to klient nierentowny dla przedsiębiorstwa.

Czytaj więcej

Rzecznik klienta w firmie

SS_52_74.jpg
  • Jakie są zadania rzecznika klienta w firmie?
  • Kiedy warto się zastanowić nad utworzeniem takiego stanowiska w swojej organizacji?
  • Jakie umiejętności i kompetencje powinna mieć osoba zatrudniona jako rzecznik klienta?
Czytaj więcej

Zmiana grupy docelowej produktu/usługi ‑ kiedy warto?

SS_52_43.jpg
  • Dlaczego dobór grupy docelowej produktu/usługi jest tak ważny?
  • Czy i kiedy warto zmienić grupę docelową?
  • Jakimi kanałami dotrzeć do nowej grupy docelowej?
Czytaj więcej

Przejdź do

Partnerzy

Reklama