Z artykułu dowiesz się m.in.:

  • Jakie kroki należy podjąć, aby skutecznie wdrożyć w firmie social selling?
  • Od czego należy zacząć planowanie wdrażania social selling?

Firmy, które planują włączenie mediów społecznościowych do swoich działaniach marketingowych i sprzedażowych mogą wiele zyskać. Aby zrealizować założone cele, warto zaplanować cały szereg działań. Jedną z ważnych rzeczy jest przygotowanie firmowej Polityki Mediów Społecznościowych, która będzie określała spójny kierunek oraz pomoże zapobiec sytuacjom wpływającym negatywnie na funkcjonowanie pracowników w social media. Kiedy już określimy, co w takim dokumencie powinno się znajdować oraz dokładnie opiszemy zasady funkcjonowania pracowników w mediach internetowych, to następnym istotnym krokiem jest wdrożenie tej polityki w życie. Często za stworzeniem takiego dokumentu w firmie stoją osoby z działu marketingu oraz z działu personalnego i to one są odpowiedzialne za jego wprowadzenie w organizacji, ale bez wsparcia osób zarządzających takie działania mogą się nie powieść. Co więcej, samo spisanie regulacji oraz tzw. „zielone światło” od osób decyzyjnych to zdecydowanie za mało, aby wdrożyć social selling w firmie.

Jakie kroki należy podjąć, aby skutecznie wdrożyć social selling?

Często pomysł wdrożenia social selling w firmie wypływa od jednej lub kilku osób, które dostrzegają wartości w docieraniu do swoich potencjalnych klientów za pomocą social media. Jeśli zarządzający w pewnym stopniu blokują te działania twierdząc, że jest to „zabawa”, „jakaś nowa moda” lub wyznaczają do tego zadania wyłącznie pracowników działu marketingu, to proces może zakończyć fiaskiem. Tymczasem wykorzystywanie nowych kanałów dotarcia do swoich potencjalnych klientów oraz utrzymywanie komunikacji z obecnymi klientami może okazać się dla całej firmy bardzo dobrym kierunkiem.

Pozostałe 82% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu

Możesz też zobaczyć ten artykuł i wiele innych w naszym portalu Sprzedaz 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.

Ulubione Drukuj

Zobacz również

Skuteczna sprzedaż kursów i szkoleń online ‑ dobre praktyki

Skuteczna sprzedaż kursów i szkoleń online - dobre praktyki
  • Czym jest sprzedaż doświadczeń?
  • W jaki sposób promować kursy w internecie?
  • Jakimi kanałami komunikować się z odbiorcami?
  • Czym jest personal branding i jak wpływa na sprzedaż?
Czytaj więcej

Skuteczna sprzedaż kursów i szkoleń

Skuteczna sprzedaż kursów i szkoleń
  • Kiedy warto zająć się sprzedażą kursów i szkoleń?
  • Jak wykorzystać storytelling do sprzedaży szkoleń?
  • Jakich błędów należy unikać na etapie zdobywania klientów?
Czytaj więcej

Przejdź do

Partnerzy

Reklama