Jeszcze kilka lat temu sprzedawca w branży usług online dość często słyszał formułkę: Nasza firma nie sprzedaje przez Internet. Strona internetowa firmy była bardzo często (zwłaszcza w B2B) traktowana jako wizytówka, której użyteczność sprzedażowa była ograniczona lub żadna. Ktoś kiedyś (przeważnie „kolega informatyk”) ją zrobił i od tego czasu „wisiała” w Internecie. Czy generuje klientów? Wątpliwe. Zresztą jak to sprawdzić? Klienci i tak przyjeżdżają lub dzwonią.

Dziś sytuacja zmieniła się diametralnie i trudno powiedzieć, czy w ogóle istnieją branże, które mogą sobie pozwolić na luksus zaniedbania działalności w sieci. Tradycyjna jednokierunkowa komunikacja marketingowa została w przeważającej części zastąpiona przez interakcję i budowę społeczności wokół marki. Ten aspekt jest nie do przecenienia, nie tylko w marketingu B2C, ale również w B2B. Niemniej dominacja Internetu ma jeszcze ważniejszy wymiar, który można łatwo wykorzystać do sprzedaży bezpośredniej. Jest nią możliwość integracji danych z różnych źródeł.

Full access available for logged users only. Log in or select the best subscription option here..

Log in Order a subscription
Favorites Print

Also check

On-line only no. 46/2019

Kaizen jako narzędzie kształtowania optymalnych metod pracy

Kaizen – z jap. dobra zmiana – to mechanizmy i działania ukierunkowane na doskonalenie małymi krokami. Nie oczekuje się tutaj dużych zmian, ale drobnych usprawnień, których autorami są najczęściej szeregowi pracownicy. I o takich właśnie kaizenach, budowanych i wdrażanych przez pracowników, będziemy tu pisać. Dlaczego? Ponieważ okazuje się, że właśnie takie stopniowe, oddolne zmiany przynoszą znaczące oszczędności finansowe (!), a przede wszystkim są trwałe.

Read more
On-line only no. 46/2019

Efektywne zarządzanie cenami zorientowane na zyski firmy

MC_57_08.jpg

Jedną z kluczowych miar w działalności przedsiębiorstwa jest zysk. Wyznacza on kierunek aktywności firmy i stanowi jej główną motywację. Osiągnięcie omawianego celu umożliwia przetrwanie i rozwój przedsiębiorstwa na dynamicznym rynku. Przybliża do tego niewątpliwie przemyślana i konsekwentnie realizowana polityka cenowa firmy.

Read more

Budowanie przewagi konkurencyjnej w B2B

SS_45_38.jpg
  • Dlaczego, chcąc zbudować przewagę konkurencyjną w B2B, szef sprzedaży musi przestać patrzeć w pierwszej kolejności na wynik?
  • O jakie podstawowe wartości trzeba zadbać, by zdobyć zaufanie klienta biznesowego?
  • Dlaczego współpracujący z nami kierowca i magazynier powinni przejść szkolenia z komunikacji i budowania wizerunku?
Read more

Current issue

Go to

Partners

Advertisement