Co można zrobić, aby zwiększyć szanse na uniknięcie porażki nowych produktów i osiągnąć sukces?
Międzynarodowe Badanie Cenowe, Global Pricing Study, przeprowadzone przez Simon-Kucher & Partners w 40 krajach świata pokazało, że wiele firm ma ogromny problem z osiąganiem zakładanych zysków, a najlepszym sposobem na przezwyciężenie uciążliwych warunków rynkowych jest, ich zdaniem, wprowadzanie nowych produktów. Poniżej przedstawiam sześć rekomendacji, dzięki którym nowe produkty i innowacje mogą faktycznie stać się narzędziem do walki z presją cenową i dać szansę na zwiększenie zysków. Rekomendacje te powinny być punktem wyjścia do przekształcenia firmy w taką, która wykorzystuje korzyści płynące z innowacji i marketingu w jednym efektywnym oraz ujednoliconym procesie.
Po pierwsze: priorytety
Zarządzanie cenami i rozwój nowych produktów powinny być dla szefa sprzedaży priorytetem. Nie ma lepszego sposobu, aby stworzyć nowe szanse i uniknąć uciążliwych warunków rynkowych. Redukcja kosztów w sytuacji presji rynkowej i znikomych marż może wydawać się mądra i korzystna, ale ma dwie łatwo zauważalne wady. Redukcja kosztów wiąże się z ograniczeniami. Można ją realizować tylko do pewnego stopnia, jeśli nie chce się zagrozić jakości produktów i obsługi. Cięcie kosztów wpływa również negatywnie na morale pracowników i odpływ utalentowanych jednostek.
Strona przychodowa w równaniu zysku nie ma takich ograniczeń. Jest to jedyne długoterminowe i zrównoważone źródło wzrostu, a jedynym sposobem na zapewnienie i zabezpieczenie tego wzrostu są nowe idee, które ostatecznie stają się nowymi produktami. Jest to funkcja „innowacyjności”, którą Peter Drucker postrzegał jako kluczową w biznesie. Nie zawsze można radykalnie zmienić podstawy konkurowania na rynku, ale zyski z innowacji generują kolejne innowacje i zwiększają szanse na tworzenie konkurencyjnych, odnoszących sukces produktów. Dzięki temu może powstać coś, co będą cenić klienci, i coś, co zapewni przewagę nad konkurencją. Jak to zrobić?
Pozostałe 80% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.
Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.
Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułuMożesz też zobaczyć ten artykuł i wiele innych w naszym portalu Sprzedaz 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.