Co można zrobić, aby zwiększyć szanse na uniknięcie porażki nowych produktów i osiągnąć sukces?

Międzynarodowe Badanie Cenowe, Global Pricing Study, przeprowadzone przez Simon-Kucher & Partners w 40 krajach świata pokazało, że wiele firm ma ogromny problem z osiąganiem zakładanych zysków, a najlepszym sposobem na przezwyciężenie uciążliwych warunków rynkowych jest, ich zdaniem, wprowadzanie nowych produktów. Poniżej przedstawiam sześć rekomendacji, dzięki którym nowe produkty i innowacje mogą faktycznie stać się narzędziem do walki z presją cenową i dać szansę na zwiększenie zysków. Rekomendacje te powinny być punktem wyjścia do przekształcenia firmy w taką, która wykorzystuje korzyści płynące z innowacji i marketingu w jednym efektywnym oraz ujednoliconym procesie.

Po pierwsze: priorytety

Zarządzanie cenami i rozwój nowych produktów powinny być dla szefa sprzedaży priorytetem. Nie ma lepszego sposobu, aby stworzyć nowe szanse i uniknąć uciążliwych warunków rynkowych. Redukcja kosztów w sytuacji presji rynkowej i znikomych marż może wydawać się mądra i korzystna, ale ma dwie łatwo zauważalne wady. Redukcja kosztów wiąże się z ograniczeniami. Można ją realizować tylko do pewnego stopnia, jeśli nie chce się zagrozić jakości produktów i obsługi. Cięcie kosztów wpływa również negatywnie na morale pracowników i odpływ utalentowanych jednostek.

Strona przychodowa w równaniu zysku nie ma takich ograniczeń. Jest to jedyne długoterminowe i zrównoważone źródło wzrostu, a jedynym sposobem na zapewnienie i zabezpieczenie tego wzrostu są nowe idee, które ostatecznie stają się nowymi produktami. Jest to funkcja „innowacyjności”, którą Peter Drucker postrzegał jako kluczową w biznesie. Nie zawsze można radykalnie zmienić podstawy konkurowania na rynku, ale zyski z innowacji generują kolejne innowacje i zwiększają szanse na tworzenie konkurencyjnych, odnoszących sukces produktów. Dzięki temu może powstać coś, co będą cenić klienci, i coś, co zapewni przewagę nad konkurencją. Jak to zrobić?

Pozostałe 80% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu

Możesz też zobaczyć ten artykuł i wiele innych w naszym portalu Sprzedaz 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.

Ulubione Drukuj

Zobacz również

Tajemnica sprzedażowego copywritingu

Tajemnica sprzedażowego copywritingu
  • Jak zbudować ofertę w 10 minut i pokazać nie tylko cenę?
  • Gdzie marketing spotyka się ze sprzedażą?
  • Jak konstruować skuteczne komunikaty CTA?
Czytaj więcej

7 sposobów wykorzystania AI w zespołach sprzedażowych: doświadczenie kierownika

7 sposobów wykorzystania AI w zespołach sprzedażowych: doświadczenie kierownika
  • Jak dział sprzedaży może wykorzystać sztuczną inteligencję w codziennych zadaniach?
  • Czy można pracować z kodem i formułami, jeśli nie masz czasu lub nawet podstawowej wiedzy?
  • Jakie konkretnie zadania wykona szef sprzedaży ze wsparciem AI?
Czytaj więcej

Polecamy

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.