• Czym jest i skąd się wzięła afiliacja?
  • Czy budować własny program partnerski, czy zaufać sieci afiliacyjnej?
  • Jak skutecznie walidować rozliczenia z partnerami afiliacyjnymi?

Opracowanie odpowiedniej dla przedsiębiorstwa strategii marketingowej spędza sen z powiek nie tylko marketing menedżerom, ale także dyrektorom sprzedaży, a nawet członkom zarządu. Określenie, jaki budżet firmy powinien być przeznaczony na jakie działania, a przede wszystkim – w jakim celu mają zostać uruchomione kampanie – jest kluczowe zarówno w krótko-, jak i długoterminowej perspektywie rozwoju firmy. Niezależnie od zmieniających się trendów, branży oraz modelu prowadzonej działalności – B2B czy B2C – kontrahent zawsze kupował i będzie kupować w firmie, która:

  1. cieszy się zaufaniem;
  2. oferuje atrakcyjną ofertę sprzedażową;
  3. umożliwia sprawne dokonanie zakupu.

Rewolucja cyfrowa zmieniła jednak całkowicie formy budowania relacji z kontrahentem. Każdy z nas regularnie korzysta z dobrodziejstw Internetu. Nasi klienci również – posiadają oni coraz więcej urządzeń i często używają ich jednocześnie. Przedsiębiorcy widzą ten trend i przenoszą działalność w świat online. E-commerce stanowi coraz większy udział w rynku i będzie nadal prężnie się rozwijać.

Osoby odpowiedzialne za tworzenie strategii reklamowej firmy zastanawiają się natomiast, jaką, przy tak wielu zmiennych, formę kampanii wybrać – wizerunkową czy sprzedażową. Kampanie wizerunkowe doskonale budują zaufanie do marki, jednak wyniki finansowe przynoszą raczej w odległej perspektywie. Dają one wymierny efekt tylko wtedy, gdy odbiorca ma z nimi częsty kontakt, a sama kreacja jest nieszablonowa i perfekcyjnie wykonana. Oba czynniki oznaczają dla przedsiębiorstwa konieczność wydzielenia sporego budżetu.

Ojcem sieci afiliacyjnych jest założyciel Amazon. com, Jeff Bezos. Uruchomił on pierwszy program afiliacyjny dwa lata po rozpoczęciu działalności firmy.

Z kolei performance marketing, czyli marketing efektywnościowy, jest potrzebny każdemu biznesowi, który sprzedaje w sieci. Polega on na działaniach online mających na celu zainteresowanie odbiorcy, który na skutek reklamy wykona zamierzoną dla firmy (reklamodawcy) czynność, np. kliknie w baner, uzupełni formularz, pozostawiając dane kontaktowe, czy złoży zamówienie poprzez sklep internetowy marki. Jedną z form performance marketingu jest marketing afiliacyjny.

Pozostałe 79% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu
Ulubione Drukuj

Zobacz również

Jak utrzymać standardy obsługi klienta w zewnętrznej sieci sprzedaży?

SS_51_76.jpg
  • Co powinno być punktem wyjścia do stworzenia standardów obsługi klienta w zewnętrznej sieci sprzedaży?
  • Jak budować zrozumienie i akceptację standardów obsługi?
  • Jak wspomagać proces identyfikacji pracowników działu obsługi klienta z wprowadzanymi standardami?
Czytaj więcej

Jak zdobywać klientów B2B w "nowej normalności"?

SS_51_44.jpg
  • Jak mentalnie i technicznie przygotować handlowców do sprzedażowej rozmowy wideo?
  • Jak wykorzystać biały wywiad do identyfikacji potencjalnych klientów zainteresowanych twoją ofertą?
  • Jak wykorzystać technologię do doskonalenia kompetencji sprzedażowych handlowców?
Czytaj więcej

Pricing w czasach pandemii

SS_51_36.jpg
  • Jak dostosowywać poziom cen w obecnej sytuacji kryzysowej?
  • Które elementy polityki cenowej należy wykorzystać i w jaki sposób?
  • Jak zapewnić wystarczającą elastyczność polityki cenowej w nie do końca przewidywalnej rzeczywistości?
Czytaj więcej

Przejdź do

Partnerzy

Reklama