• Czym jest i skąd się wzięła afiliacja?
  • Czy budować własny program partnerski, czy zaufać sieci afiliacyjnej?
  • Jak skutecznie walidować rozliczenia z partnerami afiliacyjnymi?
Zrozumieć marketing afiliacyjny

Opracowanie odpowiedniej dla przedsiębiorstwa strategii marketingowej spędza sen z powiek nie tylko marketing menedżerom, ale także dyrektorom sprzedaży, a nawet członkom zarządu. Określenie, jaki budżet firmy powinien być przeznaczony na jakie działania, a przede wszystkim – w jakim celu mają zostać uruchomione kampanie – jest kluczowe zarówno w krótko-, jak i długoterminowej perspektywie rozwoju firmy. Niezależnie od zmieniających się trendów, branży oraz modelu prowadzonej działalności – B2B czy B2C – kontrahent zawsze kupował i będzie kupować w firmie, która:

  1. cieszy się zaufaniem;
  2. oferuje atrakcyjną ofertę sprzedażową;
  3. umożliwia sprawne dokonanie zakupu.

Rewolucja cyfrowa zmieniła jednak całkowicie formy budowania relacji z kontrahentem. Każdy z nas regularnie korzysta z dobrodziejstw Internetu. Nasi klienci również – posiadają oni coraz więcej urządzeń i często używają ich jednocześnie. Przedsiębiorcy widzą ten trend i przenoszą działalność w świat online. E-commerce stanowi coraz większy udział w rynku i będzie nadal prężnie się rozwijać.

Osoby odpowiedzialne za tworzenie strategii reklamowej firmy zastanawiają się natomiast, jaką, przy tak wielu zmiennych, formę kampanii wybrać – wizerunkową czy sprzedażową. Kampanie wizerunkowe doskonale budują zaufanie do marki, jednak wyniki finansowe przynoszą raczej w odległej perspektywie. Dają one wymierny efekt tylko wtedy, gdy odbiorca ma z nimi częsty kontakt, a sama kreacja jest nieszablonowa i perfekcyjnie wykonana. Oba czynniki oznaczają dla przedsiębiorstwa konieczność wydzielenia sporego budżetu.

Ojcem sieci afiliacyjnych jest założyciel Amazon. com, Jeff Bezos. Uruchomił on pierwszy program afiliacyjny dwa lata po rozpoczęciu działalności firmy.

Z kolei performance marketing, czyli marketing efektywnościowy, jest potrzebny każdemu biznesowi, który sprzedaje w sieci. Polega on na działaniach online mających na celu zainteresowanie odbiorcy, który na skutek reklamy wykona zamierzoną dla firmy (reklamodawcy) czynność, np. kliknie w baner, uzupełni formularz, pozostawiając dane kontaktowe, czy złoży zamówienie poprzez sklep internetowy marki. Jedną z form performance marketingu jest marketing afiliacyjny.

Pozostałe 79% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu

Możesz też zobaczyć ten artykuł i wiele innych w naszym portalu Sprzedaz 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.

Ulubione Drukuj

Zobacz również

Tylko on-line nr 62/2022

Rabaty w marketingu – jak sprawdzić, czy system rabatowy w firmie dobrze działa

Rabaty w marketingu – jak sprawdzić, czy system rabatowy w firmie dobrze działa

Bez względu na to, ile mówi się o „cebulach”, „nosaczach afrykańskich” czy „Marianie i Barbarze”, wszyscy lubimy rabaty, promocje i wyprzedaże. W sektorze MŚP stosuje je aż 80% firm1. Dobrze pomyślane są bowiem transakcjami win–win, a efektywna polityka rabatowa może przynosić rewelacyjne efekty sprzedażowe. Kiedy tak się dzieje? Jak sprawdzać, czy system rabatowy w firmie dobrze działa? I wreszcie: jak rabatować, aby faktycznie podnieść sprzedaż? Oto 6 zasad, jakimi należy się kierować.

Czytaj więcej
Tylko on-line nr 62/2022

Audyt marketingu i sprzedaży ‑ czy każda firma go potrzebuje?

Audyt marketingu i sprzedaży - czy każda firma go potrzebuje?

Marketing i sprzedaż to dwa newralgiczne obszary przedsiębiorstwa. To właśnie te funkcje wiążą organizację z jej klientami. Audyt tych procesów ma pozwalać na przeprowadzenie ich obiektywnej, wielowymiarowej oceny oraz wyznaczenie słabych stron strategii marketingowej i sprzedażowej. Jego celem jest również zaproponowanie rekomendacji, które przyczynią się do zwiększenia rentowności sprzedaży czy poprawy obsługi klientów.

Czytaj więcej

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.