• Czym jest i skąd się wzięła afiliacja?
  • Czy budować własny program partnerski, czy zaufać sieci afiliacyjnej?
  • Jak skutecznie walidować rozliczenia z partnerami afiliacyjnymi?

Opracowanie odpowiedniej dla przedsiębiorstwa strategii marketingowej spędza sen z powiek nie tylko marketing menedżerom, ale także dyrektorom sprzedaży, a nawet członkom zarządu. Określenie, jaki budżet firmy powinien być przeznaczony na jakie działania, a przede wszystkim – w jakim celu mają zostać uruchomione kampanie – jest kluczowe zarówno w krótko-, jak i długoterminowej perspektywie rozwoju firmy. Niezależnie od zmieniających się trendów, branży oraz modelu prowadzonej działalności – B2B czy B2C – kontrahent zawsze kupował i będzie kupować w firmie, która:

  1. cieszy się zaufaniem;
  2. oferuje atrakcyjną ofertę sprzedażową;
  3. umożliwia sprawne dokonanie zakupu.

Rewolucja cyfrowa zmieniła jednak całkowicie formy budowania relacji z kontrahentem. Każdy z nas regularnie korzysta z dobrodziejstw Internetu. Nasi klienci również – posiadają oni coraz więcej urządzeń i często używają ich jednocześnie. Przedsiębiorcy widzą ten trend i przenoszą działalność w świat online. E-commerce stanowi coraz większy udział w rynku i będzie nadal prężnie się rozwijać.

Osoby odpowiedzialne za tworzenie strategii reklamowej firmy zastanawiają się natomiast, jaką, przy tak wielu zmiennych, formę kampanii wybrać – wizerunkową czy sprzedażową. Kampanie wizerunkowe doskonale budują zaufanie do marki, jednak wyniki finansowe przynoszą raczej w odległej perspektywie. Dają one wymierny efekt tylko wtedy, gdy odbiorca ma z nimi częsty kontakt, a sama kreacja jest nieszablonowa i perfekcyjnie wykonana. Oba czynniki oznaczają dla przedsiębiorstwa konieczność wydzielenia sporego budżetu.

Ojcem sieci afiliacyjnych jest założyciel Amazon. com, Jeff Bezos. Uruchomił on pierwszy program afiliacyjny dwa lata po rozpoczęciu działalności firmy.

Z kolei performance marketing, czyli marketing efektywnościowy, jest potrzebny każdemu biznesowi, który sprzedaje w sieci. Polega on na działaniach online mających na celu zainteresowanie odbiorcy, który na skutek reklamy wykona zamierzoną dla firmy (reklamodawcy) czynność, np. kliknie w baner, uzupełni formularz, pozostawiając dane kontaktowe, czy złoży zamówienie poprzez sklep internetowy marki. Jedną z form performance marketingu jest marketing afiliacyjny.

Full access available for logged users only. Log in or select best subscription option here..

Log in Order a subscription
Ulubione Print

Also check

Budowanie przewagi konkurencyjnej w B2B

SS_45_38.jpg
  • Dlaczego, chcąc zbudować przewagę konkurencyjną w B2B, szef sprzedaży musi przestać patrzeć w pierwszej kolejności na wynik?
  • O jakie podstawowe wartości trzeba zadbać, by zdobyć zaufanie klienta biznesowego?
  • Dlaczego współpracujący z nami kierowca i magazynier powinni przejść szkolenia z komunikacji i budowania wizerunku?
Read more

Zarządzanie kategoriami produktów w relacjach z sieciami handlowymi

SS_45_42.jpg
  • Z czego zwykle rozliczany jest kupiec i jakie mogą być jego KPI?
  • Jak wykorzystać te informacje z korzyścią dla sprzedaży naszych produktów?
  • Co powinna zawierać prezentacja dla kupca dotycząca zmiany cen?
Read more

Zwinne zarządzanie w sprzedaży

SS_45_48.jpg
  • Czym jest zwinne zarządzanie?
  • Jak można je zaimplementować w sprzedaży?
  • Czym jest przyczyna źródłowa i jak do niej dotrzeć?
Read more

Current issue

Go to

Partners

Reklama