Jeżeli przyznawano by Nagrodę Nobla w dziedzinie zarządzania projektami, niewątpliwie pewnymi kandydatami do jej otrzymania byliby: Jeff Sutherland, Ken Schwaber i Mike Cohn za wkład w wynalezienie Scrum. Mimo że popularność tej metody rośnie z dnia na dzień, mało kto spoza sektora informatycznego tak naprawdę wie, na czym ona polega.
Badania Project Management Institute pokazują, że obecnie największym problemem dotyczącym projektów IT są opóźnienia. Statystycznie ok. 90% z nich wymaga istotnych zmian w harmonogramie ze szkodą dla właścicieli biznesowych. Co więcej, ponad 40% wszystkich projektów jest przerywanych i rzadko dzieje się to z powodów koniunkturalnych, a częściej ze względów operacyjnych. W rezultacie działy sprzedaży stają przed niełatwym zadaniem przekonania klienta, że produkt ich firmy należy do tych pozostałych 60%.
Najczęstszą przyczyną przerywania projektów jest niedostateczna komunikacja między osobą zlecającą projekt (tzw. biznesem) a osobami bezpośrednio w nie zaangażowanymi. Nieumiejętne określanie oczekiwań przez „biznes” powoduje ich błędną interpretację przez osoby na kolejnych, podrzędnych poziomach organizacji. Zdarza się też, że wizja produktu, którą ma klient, może być technicznie niemożliwa do zrealizowania, a mimo tego zespół i tak podejmuje wyzwanie, bez jasnego zakomunikowania tego problemu zlecającemu.
Jednym z najważniejszych wyznaczników efektywności projektów IT jest ich czas do wejścia na rynek (tzw. time to market). Skrócenie tego okresu jest kluczem do udanego projektu.
Pozostałe 86% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.
Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.
Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułuMożesz też zobaczyć ten artykuł i wiele innych w naszym portalu Sprzedaz 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.