Większość nowości czy też produktów i usług niedawno wprowadzonych na rynek nie osiąga zakładanych zysków. Wprowadzenie 72% nowych produktów na rynek kończy się finansową porażką. Przyczyną takiego stanu rzeczy jest wiele uchybień po stronie przedsiębiorstw. Firmy zaniedbują bowiem kluczowe kwestie związane z zarządzaniem cenami oraz marketingiem w procesach rozwoju produktów. Niskie zyski firm z kolei uniemożliwiają realizację przyszłych projektów rozwojowych. Taka spirala stawia pod znakiem zapytania długoterminową zyskowność przedsiębiorstw, a nawet ciągłość ich działalności. Są to najważniejsze wnioski wynikające z Międzynarodowego Badania Cenowego – Global Pricing Study 2014.

Międzynarodowe Badanie Cenowe – Global Pricing Study, przeprowadzone przez firmę konsultingową Simon-Kucher & Partners w 40 krajach świata (głównie w Europie, obu Amerykach i Azji), pokazało, że wiele firm ma ogromny problem z osiąganiem zakładanych zysków. Oceniając warunki rynkowe, w jakich działają, jako niesprzyjające, poszukują nowych możliwości generowania zysków. Mimo to większość nowych produktów/usług oferowanych przez te firmy nie osiąga zakładanych zysków. Tylko 10% firm biorących udział w badaniu wprowadza nowe zyskowne produkty i innowacje, co pozwala im doskonale radzić sobie nawet w uciążliwych warunkach rynkowych, związanych chociażby z silną konkurencją.

Co odróżnia te firmy, uznane za liderów w badaniu, od pozostałych przedsiębiorstw? Firmy te skupiają się na kwestiach cenowych bardziej niż pozostałe. Najwyższa kadra zarządzająca w tych firmach kładzie duży nacisk na integrację pricingu (zarządzania cenami) i marketingu z innymi procesami już od początku prac nad nowym produktem. Tymczasem większość firm (80%) wykonuje te kluczowe działania tylko w jednym, ustalonym momencie procesu, często tuż przed uruchomieniem innowacji. W firmach uznanych za liderów, w odróżnieniu od pozostałych, powszechne jest również stosowanie narzędzi i oprogramowania, które umożliwiają bieżący pomiar osiąganych rezultatów cenowych, a tym samym pozwalają lepiej i szybciej rozumieć wartość, jaką ich nowe produkty/usługi dostarczają klientom. Firmy te osiągają zatem wyższe zyski, trafniej wyceniają nowe produkty, usługi i innowacje, a także są skuteczniejsze w realizacji planowanych podwyżek cen.

Aż 83% firm przyznało, że obecnie doświadcza rosnącej presji cenowej. 58% firm zadeklarowało, że są zaangażowane w wojnę cenową i aż 89% uczestników obwinia o to konkurencję. Firmy chcą podnosić ceny, ale próby wdrożenia podwyżek w większości kończą się niepowodzeniem. Firmy podnoszą ceny średnio tylko o 1,9 p.p. na każde planowane 5%. Oznacza to najniższą odnotowaną dotychczas (w przeprowadzanym przez Simon-Kucher & Partners cyklicznym badaniu) stopę realizacji podwyżek. Dwa lata temu (Global Pricing Study 2012) firmy deklarowały, że udawało im się przeciętnie zrealizować około połowy zamierzonych podwyżek cen.

Pozostałe 43% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu

Możesz też zobaczyć ten artykuł i wiele innych w naszym portalu Sprzedaz 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.

Ulubione Drukuj

Zobacz również

Tajemnica sprzedażowego copywritingu

Tajemnica sprzedażowego copywritingu
  • Jak zbudować ofertę w 10 minut i pokazać nie tylko cenę?
  • Gdzie marketing spotyka się ze sprzedażą?
  • Jak konstruować skuteczne komunikaty CTA?
Czytaj więcej

7 sposobów wykorzystania AI w zespołach sprzedażowych: doświadczenie kierownika

7 sposobów wykorzystania AI w zespołach sprzedażowych: doświadczenie kierownika
  • Jak dział sprzedaży może wykorzystać sztuczną inteligencję w codziennych zadaniach?
  • Czy można pracować z kodem i formułami, jeśli nie masz czasu lub nawet podstawowej wiedzy?
  • Jakie konkretnie zadania wykona szef sprzedaży ze wsparciem AI?
Czytaj więcej

Polecamy

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.