Jak pisał Sun Tsu: „Ludzie zjednoczeni są silni. Ludzie podzieleni są słabi”. Od lat behawioryści i psychologowie społeczni badają właściwości zespołów. Przeprowadzono wiele eksperymentów, które miały na celu określenie, co decyduje, że niektóre grupy pracują lepiej niż inne, oraz ujawnienie kierujących nimi mechanizmów. Panująca ostatnio moda na coaching sprawia, że coraz więcej firm przygląda się tym procesom z nadzieją, że nareszcie odkryto uniwersalną metodę polepszania wyników pracy zespołowej.

Organizacje działają poprzez zespoły. Obecnie praca w grupie to najskuteczniejsza forma prowadzenia projektów i wykonywania złożonych zadań, a zespół to nie tylko środowisko pracy, lecz przede wszystkim platforma łącząca pracowników z firmą. Dodatkowo daje zatrudnionym w przedsiębiorstwie osobom poczucie wspólnoty, wsparcia, przyjaźni i wzajemnego zrozumienia oraz zaspokaja poczucie przynależności. Mimo tego w wielu organizacjach nadal panuje przekonanie, że efektywność zespołową należy podnosić wyłącznie poprzez szkolenia (np. w zakresie zarządzania czasem, umiejętności miękkich, organizacji pracy lub asertywności), wyjazdy integracyjne i zarządzanie ludźmi twardą ręką.

Firmy szybko przekonują się, że nieporozumienia w zespołach powodują, iż najbardziej cierpi jakość produktu, a zespół, który skupia swoją energię na rozwiązywaniu problemów wewnątrz organizacji, potrafi skutecznie odstraszyć klienta na długie lata.

Rozwiązaniem okazał się coaching – nowa filozofia zarządzania, skoncentrowana na komunikacji między członkami zespołu, określaniu wspólnej wizji i dążeniu do jej realizacji z poczuciem pełnej odpowiedzialności indywidualnej i zespołowej. Metoda ta staje się coraz bardziej popularna, dlatego warto wiedzieć, na co zwrócić uwagę, decydując się na taką formę wsparcia grupy.

Pozostałe 87% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu

Możesz też zobaczyć ten artykuł i wiele innych w naszym portalu Sprzedaz 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.

Zobacz również

Konflikty w zespole ‑ przyczyny i rozwiązania

Konflikty w zespole - przyczyny i rozwiązania
  • Dlaczego rozwój umiejętności relacyjnych jest tak ważny w pracy handlowca?
  • Jak rozwiązywać konflikty między pracownikami zespołu oraz z pracownikami z innych działów?
  • Jak się mądrze spierać, żeby się głupio nie kłócić?
Czytaj więcej

3 powody, które sprawią, że klient poleci cię innym ludziom

3 powody, które sprawią, że klient poleci cię innym ludziom
  • Jak wykorzystać pocztę pantoflową na swoją korzyść?
  • Gdzie rozsiewać informacje o swoim produkcie, by trafił do zainteresowanych zakupem?
  • Jak pokazać swoją usługę, by klient zrozumiał, że to MY jesteśmy jego najlepszym wyborem?
Czytaj więcej

Polecamy

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.