• Czym jest „dział zapobiegania sprzedaży” w firmie i jak redukować jego negatywny wpływ na naszą sprzedaż?
  • Na czym polega skuteczne przywództwo?
  • Jak zwiększyć swoją zdolność bycia przywódcą?

Przewodzisz na froncie zdarzeń, prowadząc jednocześnie własny zespół oraz zespół interdyscyplinarny klienta. Kiedy pojawia się problem, wyzwanie albo przeszkoda, jesteś pierwszą osobą, która próbuje się z tym zmierzyć, bez względu na to, jak nieprzyjemne może być to zadanie. Kiedy pojawia się nowa możliwość, pierwszy próbujesz ją wykorzystać. Tak właśnie postępuje przywódca.

Jesteś strategicznym organizatorem. Niczym dyrygent orkiestry dbasz o to, żeby wszyscy grali w tym samym tempie, aby osiągnąć jak najlepszy wynik. Kierujesz innymi, mając znacznie większą wiedzę na temat ich indywidualnych obowiązków, niż oni kiedykolwiek posiądą. Dyrygent nie gra na skrzypcach wystarczająco dobrze, by być pierwszym lub drugim skrzypkiem orkiestry, ale zna role skrzypków i wie, jak wykorzystać ich talent we właściwych miejscu i czasie. Członkowie twojego zespołu, którzy działają i osiągają wyniki, wiedzą znacznie więcej niż ty o tym, co robią, ale i tak musisz nimi pokierować.

To dobrze, ponieważ dajesz im wizję i wskazujesz kierunek. Oni zajmą się szczegółami. Pamiętaj, że ty jesteś odpowiedzialny za wyniki, a oni za konkretne działania.(…)

Zarządzanie „działem zapobiegania sprzedaży”

W twojej firmie jest mnóstwo sceptyków, którzy nie wierzą, że mogą wygenerować wyniki oczekiwane przez nabywcę jako warunek zawarcia umowy. To dlatego, że status quo jest głęboko zakorzenione nie tylko w firmie klienta, ale i w twojej. Opór przed zmianami i niechęć do wytężonej pracy są fundamentami istnienia czegoś, co chętnie nazywam „działem zapobiegania sprzedaży”, którym kieruje „wiceprezes ds. niemożności”. W każdej organizacji istnieje przynajmniej jedna taka struktura.

Dobrze wiesz, jak to działa. Rozwiązanie jest prawie gotowe. Wymarzony klient oczekuje tylko kilku drobnych zmian w twoim sposobie postępowania, żeby rozwiązanie idealnie pasowało do jego stylu pracy, dzięki czemu uda się doprowadzić do wewnętrznego konsensusu w jego zespole. Wracasz do swojej firmy z propozycjami tych modyfikacji, a twój zespół mówi: „Nie da się”.

Full access available for logged users only. Log in or select best subscription option here..

Log in Order a subscription

Also check

Menedżer emocji

SS_44_66.jpg
  • Dlaczego osoby z wysokim poziomem inteligencji emocjonalnej zarządzają firmami, prowadzą z sukcesem własne biznesy lub awansują w korporacjach, a pozostałe często znajdują się w ogonie satysfakcji z życia?
  • Dlaczego samoświadomy menedżer osiąga lepsze wyniki w pracy i jest szczęśliwszy na niwie prywatnej?
  • Jak rozwijać u siebie i swoich pracowników inteligencję emocjonalną?
Read more

Dobry szef - lepszy pracownik

SS_44_62.jpg
  • Jakimi cechami charakteryzuje się pozytywny lider?
  • Jak pogodzić pozytywne nastawienie z wymaganiami wobec zespołu?
  • Na czym polega zasada jednego procenta?
Read more

Ludzki szef, czyli mity na temat empatii

SS_44_57.jpg
  • Dlaczego niektórzy menedżerowie boją się empatii w pracy?
  • Na czym powinna polegać empatia szefa?
  • Jakie są popularne (i niewłaściwe) reakcje, które stosują szefowie zamiast empatii?
Read more

Current issue

Go to

Partners

Reklama