Niegłupie zasady skrajnego pragmatyka i guru drobnej przedsiębiorczości

Nie będzie łatwo. Zamierzam walić ci prawdę w oczy. Przygotuj się na to. Moje porady są kontrowersyjne i bezkompromisowe. Nie będę ci pochlebiał ani drapał za uchem, lecz raczej przeciągnę po tyłku. (…) Musisz zadać sobie pytanie: „Dlaczego prowadzę własny interes? Jaki jest mój cel?”. Jedyna prawidłowa odpowiedź brzmi: „Żeby ZAROBIĆ”.

Po co w ogóle zakładać firmę, jeśli nie po to? Gdybyś pragnął jedynie wygodnego życia, zawsze możesz znaleźć sobie bezpieczną posadkę, gdzie będziesz podpisywał listę obecności, odbierał wypłatę i liczył na godziwą emeryturę. Jeżeli chcesz zrobić coś na rzecz społeczeństwa, załóż organizację non profit. Jeśli jednak masz we krwi przedsiębiorczość, czemu nie wyciągać z tego interesu jak najwięcej?

W gruncie rzeczy ludzie często rozpoczynają własną działalność, ponieważ są niezadowoleni z miejsca, w którym się znaleźli. Niewielu twierdzi, że założyli sklep z narzędziami czy salon fryzjerski, gdyż chcieli zostać miliarderami. Po prostu uważali, że będą potrafili robić to lepiej niż ich dotychczasowi szefowie i zyskają lepsze samopoczucie. Ale uwaga – jeśli nie będziesz do tego odpowiednio przygotowany, weźmiesz sobie tylko na barki dodatkowy ciężar. Nie tylko nie zyskasz większej kontroli nad swoim życiem, lecz wprost przeciwnie – stracisz ją i zostaniesz niewolnikiem personelu i dostawców, którym będziesz musiał płacić, żeby utrzymywać firmę przy życiu. Jest jednak na to rada i sposób na odzyskanie kontroli: pamiętaj o Pierwszeństwie dla Zysków, zawsze!

Nie będę cię okłamywał. Wypracowanie prawdziwego zysku wymaga absolutnego poświęcenia się firmie. Podróżując po całym kraju (…), daję każdemu ze słuchaczy ankietę do wypełnienia. Najważniejsze pytanie w niej zawarte brzmi: „Jak ciężko pracujesz w skali od 1 do 10?”. Wiele osób ocenia siebie na 8 i 9. Zawsze jestem zdumiony, jak mało z nich zakreśla 10. Mówię im wtedy, że jeśli nie zaznaczyli 10, nie pracują wystarczająco ciężko. To jest właśnie przyczyna, z powodu której nie zarabiają.

(…)

Pozostałe 78% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu

Możesz też zobaczyć ten artykuł i wiele innych w naszym portalu Sprzedaz 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.

Ulubione Drukuj

Zobacz również

Konflikty w zespole ‑ przyczyny i rozwiązania

Konflikty w zespole - przyczyny i rozwiązania
  • Dlaczego rozwój umiejętności relacyjnych jest tak ważny w pracy handlowca?
  • Jak rozwiązywać konflikty między pracownikami zespołu oraz z pracownikami z innych działów?
  • Jak się mądrze spierać, żeby się głupio nie kłócić?
Czytaj więcej

3 powody, które sprawią, że klient poleci cię innym ludziom

3 powody, które sprawią, że klient poleci cię innym ludziom
  • Jak wykorzystać pocztę pantoflową na swoją korzyść?
  • Gdzie rozsiewać informacje o swoim produkcie, by trafił do zainteresowanych zakupem?
  • Jak pokazać swoją usługę, by klient zrozumiał, że to MY jesteśmy jego najlepszym wyborem?
Czytaj więcej

Polecamy

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.