Wykorzystanie smartfonów czy tabletów w pracy handlowca staje się codziennością. Także wśród klientów, nie tylko tych najmłodszych, urządzenia te cieszą się coraz większą popularnością. Zauważyli to twórcy aplikacji mobilnych, oferując rozwiązania przygotowane z myślą o działach sprzedaży.

Aplikacje mobilne powstały w odpowiedzi na rosnącą potrzebę mobilności działań biznesowych – są one obecnie nie tyle dodatkiem, co niezbędnym narzędziem dla osiągnięcia przewagi konkurencyjnej na rynku. Głównym zadaniem aplikacji mobilnych w działach sprzedaży jest zwiększanie efektywności wizyt przedstawicieli handlowych u klientów, a długofalowo – optymalizacja działań sprzedażowych. Aplikacje mają ułatwiać zarządzanie zespołem mobilnych pracowników, a także poziomem realizacji ich celów sprzedażowych bezpośrednio z siedziby firmy.

Wykorzystanie aplikacji w pracy handlowca i działu sprzedaży

Kluczowym założeniem dostępnych na rynku systemów mobilnych wykorzystywanych w działach sprzedaży jest wspieranie przedsiębiorstw w rozwoju kanałów sprzedaży. Rozwiązania mobilne umożliwiają bezpieczny i w pełni zautomatyzowany proces obsługi zamówień, a to przekłada się na redukcję kosztów operacyjnych oraz częstotliwości występowania błędów typowych dla obsługi manualnej. Wiele aplikacji oferuje stały dostęp do kluczowych informacji sprzedażowych, np. stanów magazynowych czy aktualnych promocji, dzięki czemu handlowiec ma pewność, że prezentowana klientowi oferta jest w pełni aktualna. Z kolei kadra menedżerska może na bieżąco śledzić postępy konkretnego handlowca dzięki dostępowi do zaawansowanych analiz i raportów, co optymalizuje zarządzanie sprzedażą w firmie. W praktyce oznacza to dla przedstawiciela konieczność regularnego wypełniania ankiet oraz sprawozdań, pozwala jednak budować lepsze relacje z klientami.

Aplikacja na zamówienie

Przedsiębiorstwa mają różne potrzeby i oczekiwania wobec aplikacji mobilnych. Wynika to m.in. ze specyfiki prowadzonej działalności, wielkości czy struktury organizacyjnej. Jeżeli żadna z ogólnie dostępnych aplikacji nie oferuje funkcji istotnych z punktu widzenia firmy, można zlecić jej opracowanie specjalnie dla naszego działu. W takim przypadku warto zwrócić uwagę na kilka kwestii.

Pozostałe 72% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu

Możesz też zobaczyć ten artykuł i wiele innych w naszym portalu Sprzedaz 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.

Ulubione Drukuj

Zobacz również

Kto się nie rozwija, ten się cofa. Jak handlowiec może dbać o swój rozwój?

Kto się nie rozwija, ten się cofa. Jak handlowiec może dbać o swój rozwój?
  • Jak unikać czynników demotywujących w pracy handlowca?
  • Jakie są skuteczne sposoby, aby uniknąć wypalenia zawodowego?
  • Co nam daje wyznaczanie sobie celów i jak te cele powinny być opisane?
Czytaj więcej

Lekcje przywództwa ‑ od przedsiębiorcy dla przedsiębiorców

Lekcje przywództwa - od przedsiębiorcy dla przedsiębiorców
Czytaj więcej

Polecamy

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.