Najnowsze trendy w komunikacji z klientem

Grzegorz Kubera   Szef Sprzedaży 31/2017
SS_31_81.jpg

Digital concept store, showroomy, click & collect czy omnichannel to trendy, które również w Polsce zyskują na popularności. Niektóre z nich mogą znacznie poprawić sprzedaż i dlatego warto uwzględnić je w strategii na najbliższe lata.

Firma Argos, zajmująca się sprzedażą sprzętu elektronicznego, AGD i wyposażenia mieszkań, ma nie tylko ponad 700 sklepów na terenie Wielkiej Brytanii, ale też wprowadza sklepy typu digital concept store. To specjalne lokale, w których klienci kupują za pomocą tabletów i poprzez aplikację mobilną, oferującą dostęp do filmów i opinii użytkowników. Argos może dzięki temu pomieścić w stosunkowo małym sklepie wszystkie produkty, prezentując je w wirtualnym katalogu. Klient, poza nieograniczonym wyborem, ma dostęp do specjalistów na miejscu – może poprosić o fachowe doradztwo i złożyć zamówienie z odbiorem na miejscu lub wysyłką pod wskazany adres. Niektóre produkty może kupić od razu, inne otrzyma w ciągu 24 godzin.

Digital concept store to rozwiązanie dla tych dóbr, które kupujemy w tzw. wydłużonym procesie zakupowym – mówi Maciej Szatkowski, starszy menedżer w dziale usług doradczych w KPMG w Polsce. – Cechuje się on dużym zaangażowaniem kupującego oraz relatywnie długim okresem zbierania informacji i oceny alternatyw. W ten sposób kupujemy produkty droższe, które będziemy używać dłuższy czas, np. samochód czy lodówkę, lub produkty, z którymi wiążemy większe emocje, np. prezenty dla osób bliskich lub ubranie na specjalną okazję – tłumaczy.

Digital concept store to jeden z trendów w sprzedaży, jeśli chodzi o prezentowanie oferty i komunikację z klientem. Z jednej strony wielu klientów, zanim złoży zamówienie, wyszukuje informacje w Internecie, czyta o wadach i zaletach oraz stara się zrozumieć, czy dany produkt rzeczywiście spełnia potrzeby i oczekiwania. Z drugiej strony znaczna część klientów nie ma czasu lub jest zbyt leniwa, aby czytać rozbieżne komentarze i skomplikowane opisy techniczne.

Dostęp możliwy dla zalogowanych użytkowników serwisu. Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę
Drukuj

Zobacz również

Archiwum