• Jak sprawdzić, na jakim etapie decyzyjnym znajduje się klient i dlaczego to ważne?
  • Jakiego rodzaju wideo przygotować, by wpisać się w potrzeby klienta?
  • Z jakich narzędzi korzystać, żeby zmniejszyć koszty tworzenia filmów?
Rola wideo w procesie sprzedażowym

Coraz więcej firm stawia na przekaz wideo, tworząc oferty dla potencjalnych klientów. Obraz może być bardzo ważny w procesie sprzedażowym. Trzeba tylko wiedzieć, jakie cele ma realizować film i jak podejść do prac, żeby gotowe materiały rzeczywiście je później realizowały.

Nie należy stosować filmów tylko na szczycie lejka sprzedażowego. Ostatnie kroki, kiedy klient ma już podjąć decyzję o zakupie, to oczywiście dobry moment na wykorzystanie wideo, ale nie jedyny. Z badania przeprowadzonego przez Synchrony Financial wynika, że 82% klientów1 na własną rękę wyszukuje informacji na temat produktów i usług w Internecie, zanim dokona zakupu.

Powinniśmy więc zadbać o dobry wizerunek marki i oferowanych rozwiązań, żeby potencjalny klient trafił na wysokiej jakości materiały. Filmy mogą tutaj pomóc i znacznie zwiększyć szanse na to, że klient zainteresuje się naszą ofertą, tym bardziej że czterech na pięciu millenialsów2 przyznaje się do brania pod uwagę treści wideo na etapie wyszukiwania informacji o produkcie. Zważywszy, że YouTube jest obecnie drugą co do wielkości wyszukiwarką internetową3, łatwo można wywnioskować, jak wiele tracimy, jeśli nie mamy żadnych treści wideo na temat oferowanych produktów lub usług.

Jeżeli chcemy postawić na wideo, naszym zadaniem jest wybór właściwej strategii marketingowej. Są różne rodzaje filmów, które mogą spełniać odmienne cele. Warto przygotować materiały wideo dostosowane do różnych etapów podróży decyzyjnej klienta.

Pierwszy etap: świadomość

Proces sprzedażowy zaczyna się, kiedy klient uświadamia sobie, że ma konkretną potrzebę, a kończy na zakupie danego rozwiązania, które ją zaspokaja. Całość określa się często podróżą kupującego. Wyróżniamy jej trzy główne etapy, z których pierwszym jest świadomość.

Świadomość: klient wie już, że ma konkretny problem, ale nie wie jeszcze, jak może go rozwiązać, lub nie do końca rozumie, co jest potrzebne do jego rozwiązania. Tacy klienci odwiedzają naszą stronę w celu znalezienia odpowiedzi na pytania czy pobrania materiałów edukacyjnych (np. e-booków), zasięgnięcia opinii i sprawdzenia, co mówią inni klienci. Można przygotować wideo, które będzie odpowiadać na te potrzeby, a następnie zamieścić je na firmowym blogu lub na profilu w serwisie społecznościowym.

Filmy na świadomość

Wideo wyjaśniające

Amerykańska firma Vitamin Shoppe zajmuje się sprzedażą witamin i suplementów diety. Kieruje swoje produkty zarówno do osób aktywnie uprawiających sporty i dbających o formę, jak również do przeciętnych konsumentów (rynek masowy). Żeby dotrzeć do tych drugich, przygotowała serię materiałów wideo, które wyjaśniają, dlaczego warto stosować konkretne produkty. Dla przykładu, Vitamin Shoppe stworzyła wideo na temat tego, czym są witaminy, gdzie występują i po co są potrzebne. Taki materiał był później prezentowany w serwisach społecznościowych, a jego zadaniem było edukowanie rynku i wyjaśnienie, dlaczego warto stosować witaminy.

Wideo edukacyjne

Starbucks przygotował wideo edukacyjne na temat tego, w jaki sposób wspiera środowisko i z jakich źródeł zaopatruje się w kawę (oraz na co mogą liczyć lokalni dostawcy). Materiał został następnie udostępniony w serwisach społecznościowych, gdzie fani marki – osoby przyjaźnie nastawione do Starbucksa – mogli szybko zareagować i wzmocnić przekaz. Film otrzymał finalnie ponad 2,3 tys. polubień, 303 komentarze i 14 udostępnień (na samym Facebooku). Była to relatywnie niedroga animacja, a jednak cieszyła się dużą popularnością. To dobry przykład wideo, które pełni rolę edukacyjną dla odbiorców.

Pozostałe 64% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu

Możesz też zobaczyć ten artykuł i wiele innych w naszym portalu Sprzedaz 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.

Ulubione Drukuj

Zobacz również

Kto się nie rozwija, ten się cofa. Jak handlowiec może dbać o swój rozwój?

Kto się nie rozwija, ten się cofa. Jak handlowiec może dbać o swój rozwój?
  • Jak unikać czynników demotywujących w pracy handlowca?
  • Jakie są skuteczne sposoby, aby uniknąć wypalenia zawodowego?
  • Co nam daje wyznaczanie sobie celów i jak te cele powinny być opisane?
Czytaj więcej

Lekcje przywództwa ‑ od przedsiębiorcy dla przedsiębiorców

Lekcje przywództwa - od przedsiębiorcy dla przedsiębiorców
Czytaj więcej

Polecamy

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.