• Jak wykorzystać do maksimum serwis LinkedIn, jeśli chcemy pozyskiwać klientów B2B w tym miejscu?
  • Jakie KPI warto wyznaczyć i śledzić?
  • Co umieścić w swoim profilu, aby zainteresować odbiorców?
Skuteczna sprzedaż na LinkedIn

LinkedIn w dużym stopniu pomaga firmom realizować cele sprzedażowe. Serwis ma ok. 500 mln użytkowników na całym świecie, z czego w Polsce miesięcznie odwiedza go ok. 2,5 mln internautów (dane wg Gemius/PBI z maja 2018 r.). Co istotne, zdecydowana większość użytkowników LinkedIn to właściciele firm i profesjonaliści – ten serwis nie jest raczej wykorzystywany do dzielenia się przepisami na wymyślne desery czy rekomendacjami filmowymi. Mimo że jest mniejszy niż Facebook (ok. 21 mln użytkowników w Polsce) czy Instagram (ok. 6 mln), zdecydowanie bardziej sprzyja biznesowi i nawiązywaniu relacji, które mogą prowadzić do zwiększenia wyników sprzedażowych.

Jak podaje LinkedIn w swoim e-booku Getting Started with Social Selling, 50% jego użytkowników wykorzystuje serwis przy podejmowaniu decyzji zakupowych, a 70% postrzega treści tam publikowane jako godne zaufania (dodajmy, że są to treści zamieszczane głównie przez innych użytkowników i firmy).

Żeby wykorzystywać LinkedIn w działaniach sprzedażowych, niezależnie od tego, czy jesteśmy szefem sprzedaży, czy handlowcem, powinniśmy zacząć od dostosowania swojego profilu do tego celu. Niestety większość użytkowników niejako intuicyjnie zakłada, że LinkedIn to serwis, w którym mogą znaleźć tylko szansę na nowe zatrudnienie, dlatego tworzą profile z myślą o rekruterach i agencjach HR. Jeśli jednak nie szukamy pracy, lecz leadów, zdecydowanie lepszym rozwiązaniem będzie dostosowanie profilu pod potencjalnych klientów.

Jak stworzyć profil prosprzedażowy

Czy potencjalny partner biznesowy lub klient naszej firmy jest rekruterem? Raczej nie, ale często zdarza się, że gdy obiektywnie ocenimy własny profil na LinkedIn, dojdziemy do wniosku, że został przygotowany jakby właśnie z myślą o rekruterach. Pierwsze wrażenie, jakie wywołuje profil, nie powinno sugerować, że jesteśmy ekspertami ds. negocjacji czy osiągamy wysokie wyniki sprzedażowe, a w czasie kariery zawodowej po kolei osiągaliśmy coraz to lepsze stanowiska – od handlowca po dyrektora sprzedaży. Klienci naszej firmy nie są zainteresowani takimi informacjami i nie sprawią one, że nagle zechcą nawiązać kontakt, a tym bardziej – dokonać u nas zakupu.

Pozostałe 81% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu

Możesz też zobaczyć ten artykuł i wiele innych w naszym portalu Sprzedaz 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.

Ulubione Drukuj

Zobacz również

Kto się nie rozwija, ten się cofa. Jak handlowiec może dbać o swój rozwój?

Kto się nie rozwija, ten się cofa. Jak handlowiec może dbać o swój rozwój?
  • Jak unikać czynników demotywujących w pracy handlowca?
  • Jakie są skuteczne sposoby, aby uniknąć wypalenia zawodowego?
  • Co nam daje wyznaczanie sobie celów i jak te cele powinny być opisane?
Czytaj więcej

Lekcje przywództwa ‑ od przedsiębiorcy dla przedsiębiorców

Lekcje przywództwa - od przedsiębiorcy dla przedsiębiorców
Czytaj więcej

Polecamy

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.