• Jak wykorzystać do maksimum serwis LinkedIn, jeśli chcemy pozyskiwać klientów B2B w tym miejscu?
  • Jakie KPI warto wyznaczyć i śledzić?
  • Co umieścić w swoim profilu, aby zainteresować odbiorców?

LinkedIn w dużym stopniu pomaga firmom realizować cele sprzedażowe. Serwis ma ok. 500 mln użytkowników na całym świecie, z czego w Polsce miesięcznie odwiedza go ok. 2,5 mln internautów (dane wg Gemius/PBI z maja 2018 r.). Co istotne, zdecydowana większość użytkowników LinkedIn to właściciele firm i profesjonaliści – ten serwis nie jest raczej wykorzystywany do dzielenia się przepisami na wymyślne desery czy rekomendacjami filmowymi. Mimo że jest mniejszy niż Facebook (ok. 21 mln użytkowników w Polsce) czy Instagram (ok. 6 mln), zdecydowanie bardziej sprzyja biznesowi i nawiązywaniu relacji, które mogą prowadzić do zwiększenia wyników sprzedażowych.

Jak podaje LinkedIn w swoim e-booku Getting Started with Social Selling, 50% jego użytkowników wykorzystuje serwis przy podejmowaniu decyzji zakupowych, a 70% postrzega treści tam publikowane jako godne zaufania (dodajmy, że są to treści zamieszczane głównie przez innych użytkowników i firmy).

Żeby wykorzystywać LinkedIn w działaniach sprzedażowych, niezależnie od tego, czy jesteśmy szefem sprzedaży, czy handlowcem, powinniśmy zacząć od dostosowania swojego profilu do tego celu. Niestety większość użytkowników niejako intuicyjnie zakłada, że LinkedIn to serwis, w którym mogą znaleźć tylko szansę na nowe zatrudnienie, dlatego tworzą profile z myślą o rekruterach i agencjach HR. Jeśli jednak nie szukamy pracy, lecz leadów, zdecydowanie lepszym rozwiązaniem będzie dostosowanie profilu pod potencjalnych klientów.

Jak stworzyć profil prosprzedażowy

Czy potencjalny partner biznesowy lub klient naszej firmy jest rekruterem? Raczej nie, ale często zdarza się, że gdy obiektywnie ocenimy własny profil na LinkedIn, dojdziemy do wniosku, że został przygotowany jakby właśnie z myślą o rekruterach. Pierwsze wrażenie, jakie wywołuje profil, nie powinno sugerować, że jesteśmy ekspertami ds. negocjacji czy osiągamy wysokie wyniki sprzedażowe, a w czasie kariery zawodowej po kolei osiągaliśmy coraz to lepsze stanowiska – od handlowca po dyrektora sprzedaży. Klienci naszej firmy nie są zainteresowani takimi informacjami i nie sprawią one, że nagle zechcą nawiązać kontakt, a tym bardziej – dokonać u nas zakupu.

Full access available for logged users only. Log in or select best subscription option here..

Log in Order a subscription
Ulubione Print

Also check

ROPO i odwrócone ROPO - jak je wykorzystać na rzecz swojej firmy?

SS_44_74.jpg
  • Współczesny konsument - kim jest i jakie są jego zwyczaje zakupowe?
  • Jaka jest relacja między efektem ROPO i odwróconym ROPO, a konkretnymi produktami?
  • Co ROPO i odwrócone ROPO mogą zagwarantować wykorzystującym je firmom?
Read more
Open access Promotional no. 41/2018

Wsparcie procesów sprzedaży systemem IT

SS_41_31.jpg

Gdy Excel i poczta elektroniczna przestają wystarczać do zarządzania biznesem, przedsiębiorca staje przed koniecznością wyboru z szerokiej oferty dostępnej na rynku wdrożenia rozwiązania szytego na miarę lub gotowego systemu informatycznego. Jak więc wybrać optymalnie?

Read more
On-line only no. 41/2018

Analiza struktury klientów firmy z wykorzystaniem Excela

W biznesie nie tylko ważne jest, aby zdobyć nowego klienta. Czasami utrzymanie go okazuje się zdecydowanie większym wyzwaniem. Na przykładzie firmy sprzedażowo-szkoleniowej pokażemy, jak istotne jest posiadanie dobrej bazy CRM. Przy użyciu Excela można przeanalizować strukturę klientów, korzystając z dostępnych funkcji. A jak wiadomo, dobra analiza potrafi odpowiedzieć na szereg pytań i rozwiązać wiele problemów w firmie.

Read more

Current issue

Go to

Partners

Reklama