Dzięki Big Data działania sprzedażowe i marketingowe coraz częściej przestają być „sztuką” i stają się „nauką”. Specjaliści, chcąc pozyskiwać klientów i poprawiać wyniki sprzedaży, polegają na danych, aby testować, mierzyć i poprawiać swoje strategie. W jaki sposób działania związane z gromadzeniem, przetwarzaniem i analizowaniem danych pomagają w biznesie?

Przedsiębiorstwa mają dziś świadomość, jak ważne jest zbieranie informacji zwrotnych od klientów, ale na ogół są one gromadzone raz do roku. Mamy wtedy duży zastrzyk danych, tworzymy analizy i raporty, jednak często opierają się one na błędnych pytaniach i założeniach, a także uwzględniają zbyt małą liczbę osób. Zamiast działać w ten sposób, lepiej zacząć wykorzystywać Big Data.

Rynek dojrzał – specjaliści ds. Big Data nauczyli się mówić tzw. językiem korzyści i umieją dobrze wytłumaczyć, jak to rozwiązanie może wspierać decyzje biznesowe, w dodatku w mierzalny sposób. A jakie to korzyści? Dla przykładu: zmniejszenie odejść klientów o X% albo zwiększenie konwersji oglądających produkt na jego zakup o Y%. Specjaliści od danych potrafią je gromadzić i robić z nich użytek. Jak to działa?

Full access available for logged users only. Log in or select best subscription option here..

Log in Order a subscription
Ulubione Print

Also check

ROPO i odwrócone ROPO - jak je wykorzystać na rzecz swojej firmy?

SS_44_74.jpg
  • Współczesny konsument - kim jest i jakie są jego zwyczaje zakupowe?
  • Jaka jest relacja między efektem ROPO i odwróconym ROPO, a konkretnymi produktami?
  • Co ROPO i odwrócone ROPO mogą zagwarantować wykorzystującym je firmom?
Read more

Skuteczna sprzedaż na LinkedIn

SS_42_74.jpg
  • Jak wykorzystać do maksimum serwis LinkedIn, jeśli chcemy pozyskiwać klientów B2B w tym miejscu?
  • Jakie KPI warto wyznaczyć i śledzić?
  • Co umieścić w swoim profilu, aby zainteresować odbiorców?
Read more
Open access Promotional no. 41/2018

Wsparcie procesów sprzedaży systemem IT

SS_41_31.jpg

Gdy Excel i poczta elektroniczna przestają wystarczać do zarządzania biznesem, przedsiębiorca staje przed koniecznością wyboru z szerokiej oferty dostępnej na rynku wdrożenia rozwiązania szytego na miarę lub gotowego systemu informatycznego. Jak więc wybrać optymalnie?

Read more

Current issue

Go to

Partners

Reklama