Wsparcie procesów sprzedaży systemem IT

Szef Sprzedaży 41/2018 Artykuł Spons. Tekst otwarty
SS_41_31.jpg

Gdy Excel i poczta elektroniczna przestają wystarczać do zarządzania biznesem, przedsiębiorca staje przed koniecznością wyboru z szerokiej oferty dostępnej na rynku wdrożenia rozwiązania szytego na miarę lub gotowego systemu informatycznego. Jak więc wybrać optymalnie?

Na pewno powinniśmy kierować się doświadczeniem producenta przy tworzeniu tego typu rozwiązań, budżetem oraz skalowalnością rozwiązania, tak by odpowiadało rosnącym wraz z rozwojem przedsiębiorstwa potrzebom.

Ciekawą propozycją jest system BMS (Business Management System) firmy OVER Cloud. Software house należący do grupy kapitałowej OVER Group już od 12 lat rozwija swój system w ramach ścisłej współpracy zespołu IT z zarządem oraz bezpośrednio z działami sprzedaży.

- Zarządzanie firmą, która posiada zespół handlowy i rozbudowaną sieć dystrybucyjną niesie za sobą konieczność bieżącego dostępu do rzetelnych i aktualnych danych. Bez tych informacji podejmowanie właściwych wyborów nie byłoby możliwe. Do tego celu stworzyłem produkt, który umożliwił mi podejmowanie szybkich i trafnych decyzji biznesowych, teraz mogę polecić go innym firmom – mówi Paweł Toborowicz, prezes OVER Group.

System BMS to rozwiązanie stworzone w odpowiedzi na potrzeby firmy handlowej, które już w pierwszym roku od wdrożenia umożliwiło zmniejszenie kosztów związanych z prowadzeniem zespołu handlowców oraz wzrost sprzedaży na poszczególnych terenach. Wdrożenie systemu BMS pozwoliło firmie pozyskać nowych klientów, a co najważniejsze – odnotować wzrost obrotu oraz poprawę rentowności. Naturalną konsekwencją tych działań w kolejnych latach był wzrost zysku i dynamiczny rozwój przedsiębiorstwaZ rozwiązania korzystają na co dzień handlowcy i menedżerowie w branżach takich jak spożywcza, farmaceutyczna, czy też weterynaryjna. Tym pierwszym BMS umożliwia szybkie zaplanowanie wizyt, raportowanie efektów spotkań oraz skrócenie do minimum czasu potrzebnego na złożenie zamówienia. Stały podgląd na aktualny wynik sprzedażowy pozwala na bieżąco kontrolować wykonanie planu. . Dzięki takiej optymalizacji handlowcy mogą skupić się w pracy na rzeczach istotnych, na przykład budowanie relacji z klientamiMenedżerowie korzystający z BMS podkreślają fakt, że interfejs programu jest bardzo intuicyjny, co umożliwia czytelny wgląd w pracę zespołu. Przejrzysty system wizualizacji celów i wskaźników pozwala na szybką analizę podejmowanych w terenie działań i prawidłowereagowanie w razie potrzeby. Ułatwia także rozliczanie pracy zespołów handlowych, tworzenie planów sprzedażowych oraz pomaga w wyciąganiu właściwych wniosków. Całość przekłada się na realizację celu, w jakim powstał program – wzrostu rentowności firmy.

System BMS to nie tylko narzędzie, które ułatwia codzienną pracę. To również rozwiązanie, które pozwala budować przewagę konkurencyjną poprzez wykorzystanie najważniejszych funkcjonalności niezbędych w sprzedaży. BMS posiada mechanizmy umożliwiające tworzenie i segmentację bazy klientów czy teżręczne orazautomatyczne targetowanie – na przykład według kryterium obrotu, częstotliwości zamówień czy też skuteczności wizyt. To również zestaw opcji pozwalających budować różnorodne rodzaje promocji i ofert łączonych, które można wykorzystać nie tylko jako element budowania relacji z klientem, ale także grywalizacji wśród członków zespołu handlowego. BMS to także gwarancja wsparcia ze strony zespołu projektowego oraz nowe funkcje i mechanizmy, które sukcesywnie pojawiają się w systemie.

Sukces systemu BMS zachęcił firmę OVER Cloud do wprowadzenia na rynek kolejnych narzędzi, usprawniających pracę handlowców. Jedno z nich, tak ważne w dzisiejszej rzeczywistości, to system do zarządzania bazami danych, zgodnymi z unijną dyrektywą RODO. System EasyRODO jest dedykowany dla małych i średnich przedsiębiorstw. Firma posiada w swojej ofercie również aplikację – katalog produktów, której główną funkcjonalnością jest prezentacja niezbędnych informacji o produktach znajdujących się w ofercie handlowca oraz możliwość wysłania tych informacji z poziomu aplikacji na życzenie do klienta.

– Firma to ludzie – tych z pasją u nas nie brakuje. Dzięki temu nasze rozwiązania to nie tylko program, ale know how i zaangażowanie naszych pracowników – podkreśla Paweł Toborowicz.

Przypisy / Źródła

Over Cloud Sp. z.o.o.

ul. Konstantynowska 34

94-303 Łódź

Kierownik Działu Projektowego

Tomasz Jabłoński tel. 660 439 714

Dział Handlowy

Robert Czekański tel. 660 440 558

Piotr Sałuda tel. 515 435 922

it@over-cloud.pl

http://over-bms.com

Drukuj

Zobacz również

Polecamy

Archiwum