Temat numeru

SS_39_12.jpg

Koniec ery uniwersalnych sprzedawców? Podział pracy i specjalizacja pracowników

  • Jak w ciągu ostatnich kilku lat zmieniły się oczekiwania i zachowania klientów i co to oznacza dla handlowców?
  • Co lepiej sprawdzi się w dziale sprzedaży – sprzedawca będący „uniwersalnym żołnierzem” czy podział pracy?
  • Jak zwiększyć wydajność i efektywność działu sprzedaży przy minimalizacji dodatkowych kosztów?
SS_34_06.jpg

Efektywna polityka rabatowa

Polityka rabatowa jest świetnym narzędziem do budowania lojalności klientów. Niestety, wysokie upusty i kiepscy handlowcy potrafią zepsuć najlepszy biznes. Jak zatem zniżki wpływają na wizerunek produktów? Jak skutecznie wykorzystywać dyskonta i jak doprowadzić do tego, aby już nigdy nie usłyszeć od klientów pytania: To za ile i dlaczego tak drogo?

SS_32_06.jpg

Produkt - cykl - strategia

Rafał Judek   Szef Sprzedaży 32/2017

Mówi się żartobliwie, że dobry konsultant przygotuje dla firmy strategię, a za dwa lata wytłumaczy, dlaczego nie została zrealizowana. Szef sprzedaży nie ma takiego komfortu, ponieważ zawsze jest odpowiedzialny za wyniki – za te dostarczone i za te, których nie zrealizował.

SS_31_08.jpg

Organizacja – fundament efektywnego działu sprzedaży

Piotr Krakowiak   Szef Sprzedaży 31/2017

Jakie czynniki determinują sukces działu handlowego? Idealnie dobrany do zadań personel czy wyraźnie określona strategia sprzedaży? A może zapewnienie właściwych narzędzi pracy oraz zadbanie o skuteczny przepływ informacji pomiędzy działem sprzedaży a pozostałymi działami? Jak wielkie ma znaczenie wdrożenie szczegółowego planu sprzedaży oraz konsekwentna kontrola handlowców? Praktyka pokazuje, że realizacja wszystkich tych elementów na bardzo wysokim poziomie jest gwarantem wysokiej efektywności działu sprzedaży.

Archiwum