Stworzenie skutecznego systemu wynagradzania handlowców jest wyzwaniem dla każdej organizacji, ponieważ przy zapewnieniu realizacji globalnego celu, jakim jest osiąganie zaplanowanych przychodów, musi on motywować sprzedawców do osiągania i przekraczania celów jednostkowych.

System wynagradzania handlowców powinien być jak dobrze skrojony garnitur. Dobrany na miarę osoby i do sytuacji, w jakiej zostanie użyty. Dlatego musi być wyważony, dostosowany do aktualnej strategii i celów firmy oraz musi uwzględniać możliwości, jakimi dysponuje. Źle dobrany i przeszacowany nie przyczyni się do realizacji celów przedsiębiorstwa i narazi je na straty, niskobudżetowy zaś odstraszy handlowców, przyniesie firmie złą reputację, a tym samym nie wpłynie na zwiększenie przychodów. System wynagradzania powinien być ponadto rozwijany stosownie do zmieniającej się sytuacji organizacji, aby gwarantował jej stabilny wzrost.
Pozostałe 96% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.
Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.
Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułuMożesz też zobaczyć ten artykuł i wiele innych w naszym portalu Sprzedaz 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.
