• Online czy offline, czyli jakie kanały dystrybucji wybrać, aby efektywnie sprzedawać?
  • Czego oczekują współcześni klienci?
  • Jak wzmacniać sprzedaż, wykorzystując nowoczesne technologie?

W ciągu ostatniej dekady nastąpiły wyraźne zmiany w handlu. Dotyczą one zarówno form kontaktu z klientem, jak i samych kanałów sprzedaży. Współcześni konsumenci coraz chętniej kupują w sieci, używając nie tylko komputerów, ale także smartfonów czy tabletów. Obecnie wartość rynku e-commerce w Polsce szacowana jest na 36-40 mld złotych i z roku na rok będzie rosnąć1. Według badań „E-commerce w Polsce 2017” aż 54% internautów zrobiło zakupy w Internecie, co stanowi wzrost o 6 punktów procentowych w stosunku do 2016 r. Te same badania wykazały, że nawet 47% osób kupujących online realizuje zamówienia poprzez urządzenia mobilne2.

Nowe technologie, oczekiwania polskich konsumentów dotyczące sprawnego dokonywania zakupów w każdym miejscu i czasie oraz rosnące zaufanie do e-handlu sprawiają, że marki muszą dokładnie przemyśleć realizowaną strategię sprzedaży. Firmy handlowe stoją przed potężnym wyzwaniem, jakim jest wybór kanałów dystrybucji. Które z licznych form sprzedaży (online i offline) w sposób najbardziej efektywny będą budować długofalowe relacje z klientami konkretnej marki? Czy na pewno należy wybrać tylko jedną z nich?

Wiele wariantów sprzedaży

Aktualnie na rynku istnieje wiele możliwości oferowania produktów. Jednym z głównych podziałów kanałów sprzedaży jest klasyfikacja na online i offline. Jednak w zależności od modelu prowadzonego biznesu (B2C czy B2C), branży i specyfiki oferowanego produktu dana forma może okazać się skuteczna lub nieprzynosząca zamierzonych wyników. Warto zatem poznać funkcjonujące na rynku kanały sprzedaży i dopasować rozwiązania do oczekiwań klientów firmy.

Do często spotykanych form sprzedaży offline zaliczyć należy:

  • Salony sprzedaży stacjonarnej. W tej grupie znajdują się zarówno duże sieci supermarketów, wielkopowierzchniowe sklepy budowlane, hurtownie, jak i pojedyncze sklepy czy wyspy oferujące produkty konkretnej firmy.
  • Punkty sprzedaży należące do innych firm. Często marki nawiązują współpracę z branżowymi dystrybutorami, którzy oferują dane produkty różnych producentów.
  • Przedstawiciele handlowi. Do tej grupy zakwalifikować należy osoby zatrudnione w danym przedsiębiorstwie i sprzedające produkty tej firmy innym podmiotom.
  • Pośrednicy handlowi. Są to m.in. agenci ubezpieczeniowi oraz wyspecjalizowane organizacje, sprzedające produkty i usługi wielu innych firm, na mocy porozumienia.
  • Targi, eventy. Tego typu wydarzenia umożliwiają sprzedaż zarówno firmom w modelu B2B, jak i B2C. Z kolei przedsiębiorstwa operujące w relacjach business to business podczas tego typu spotkań stawiają raczej na rozpoczęcie rozmów handlowych, których finalizacja ma miejsce już po wydarzeniu.

Dostęp możliwy dla zalogowanych użytkowników serwisu. Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę
Ulubione Drukuj

Zobacz również

Zarządzanie zespołem handlowym w czasach pandemii ‑ szanse i wyzwania

SS_51_20 (2).jpg
  • O co dziś powinien zadbać szef sprzedaży z perspektywy handlowca?
  • Czy w czasach pandemii jeszcze większą wagę należy przywiązać do pozyskiwania nowych klientów?
  • Dlaczego budowanie relacji i wzmacnianie zaufania w zespole jest i będzie istotne?
Czytaj więcej

Sposób na pracę zdalną ‑ dobre praktyki

SS_51_16.jpg
  • Dlaczego warto zawrzeć z pracownikami social contract dotyczący pracy zdalnej i co powinno się w nim znaleźć?
  • Jak stworzyć efektywny harmonogram spotkań online z zespołem pracującym zdalnie?
  • Czego unikać podczas spotkań online?
Czytaj więcej

Nowa rzeczywistość sprzedażowa po pandemii ‑ jak się do niej przygotować?

SS_51_12.jpg
  • Jak dostosować procesy w firmie do środowiska biznesowego, którego nie jesteśmy w stanie przewidzieć z wyprzedzeniem?
  • Które wydatki w firmie w obliczu trudnej sytuacji przyciąć jako pierwsze, a z których mimo wszystko lepiej nie rezygnować?
  • Czy warto kontaktować się z klientami, kiedy wiemy, że obecnie raczej nie będą zainteresowani współpracą?
Czytaj więcej

Przejdź do

Partnerzy

Reklama