• Jakie działania możemy podjąć, żeby pozwolić naszemu klientowi poczuć się wyjątkowo?
  • W jakich sytuacjach indywidualne traktowanie klienta jest szczególnie istotne?
  • Jak reagować, kiedy klient przekracza granice dobrego wychowania w kontakcie z handlowcem?
Indywidualne podejście do klienta, czyli co?

Trudno dziś znaleźć firmę, która na swoich sztandarach nie ma zapisanego złotymi literami hasła „indywidualne podejście do klienta to nasz priorytet”. Tymczasem bardzo często indywidualny jest jedynie numer, pod którym klient figuruje w systemie do fakturowania. Cała reszta to sztampa i rutyna rodem z filmów Barei. Czasami wynika to z bezwzględnej kalkulacji mówiącej, że działamy w branży „jednorazowych transakcji” i nie zależy nam na budowaniu relacji, bo w kolejce czekają już następni (każdy, kto w okresie letnim kupuje gofry w plażowej budce, wie o co chodzi). Czasem jednak brakuje po prostu świadomości, co składa się na mityczne „indywidualne podejście”. Spróbujmy zatem rozjaśnić ten temat.

Pierwszą i chyba najbardziej uniwersalną wskazówką, którą można zastosować w tworzeniu systemu indywidualnego podejścia, jest to, że nikt nie chce być traktowany jako chodzący portfel. Dlatego nawet jeśli wszyscy zdajemy sobie sprawę, że pierwszą zasadą prowadzenia firmy jest generowanie zysku dla właścicieli lub udziałowców, to warto dodać do tej zasady przypis, że zysk można realizować na dwa sposoby: po trupach do zysku albo przez zadowolonego klienta do zysku.

Przepisy

Prawo konsumenckie oraz szeroko rozumiane social media dają dziś klientom bardzo wiele narzędzi, dzięki którym wydawane przez nich pieniądze są chronione, a ich zadowolenie z transakcji i obsługi jest stawiane na czołowym miejscu. Bardzo łatwo można wpłynąć na poczucie indywidualnego podejścia u klienta, jeśli „specjalnie dla niego” rozszerzymy nieco ten gwarantowany prawem zakres uprawnień, na przykład: zwrotu towaru można dokonać w ciągu dwóch tygodni od zakupu. Pomyślmy, jak poczuje się klient, jeśli „specjalnie dla niego” zrobimy wyjątek i pozwolimy mu zwrócić towar w ciągu trzecg tygodni. Rozpatrzenie reklamacji zgodnie z procedurami powinno trwać tydzień? Drogi kliencie, specjalnie dla ciebie załatwimy to do jutra!

Pozostałe 78% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu Kup dostęp do zestawu (artykuł + dokument)

Możesz też zobaczyć ten artykuł i wiele innych w naszym portalu Sprzedaz 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.

Ulubione Drukuj

Zobacz również

Jak przedstawić ofertę i wyprzedzić konkurencję ‑ jedna rzecz, która zostawi innych w tyle

Jak przedstawić ofertę i wyprzedzić konkurencję - jedna rzecz, która zostawi innych w tyle
  • Dlaczego wysyłanie oferty na maila to kiepski pomysł?
  • Kiedy klient zwraca uwagę „tylko” na cenę?
  • Co zrobić, aby dobrze sprofilowany klient zapoznał z ofertą i nie szukał tylko oceny?
Czytaj więcej

Oferta na 6, czyli jak zrobić dobre wrażenie

Oferta na 6, czyli jak zrobić dobre wrażenie
  • Jak oferta przyciąga klientów wyglądem i treścią?
  • Jakich błędów w ofercie należy się wystrzegać?
  • Dlaczego dobra oferta sprzedaje?
Czytaj więcej

Polecamy

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.