• Czym jest marketing relacji i jak wykorzystać go w sprzedaży?
  • W jaki sposób programy lojalnościowe oraz bonusy wpływają na decyzje zakupowe?
  • Jak inne marki wykorzystują marketing relacyjny, programy lojalnościowe i komunikację do zwiększenia sprzedaży?
Jak dbać o lojalność klienta, czyli komunikacja i relacyjność kluczem do sukcesu w sprzedaży

Celem każdego menedżera sprzedaży powinno być nie tylko zdobycie nowych klientów, ale przede wszystkim utrzymanie lojalności obecnych. Stanowi to wyzwanie ze względu na ciągłe zwiększanie się wartości koszyków zakupowych oraz częstotliwości transakcji, a co za tym idzie, świadomości konsumentów odnośnie do ich oczekiwań pod względem prezentacji i zawartości oferty oraz obsługi posprzedażowej. Rozwiązaniem jest długodystansowa i przemyślana komunikacja oraz oferowanie wartości dodanej do transakcji. Co zrobić, żeby zadbać o lojalność klientów?

Skuteczna i szybka komunikacja

Odpowiednia komunikacja z klientami marki, ale też tymi, którzy dopiero nimi zostaną, to ważny element wsparcia sprzedaży. Nie należy zapominać o mocy content marketingu zarówno przy publikacjach w social mediach, newsletterze czy na blogu, jak i w materiałach edukacyjnych w formie wideo bądź krótkich poradników instruktażowych. Dzielenie się wiedzą, oprócz oczywistych korzyści związanych z budowaniem wizerunku eksperta ułatwia zbudowanie lojalności odbiorcy, który otrzymując przydatne dla niego treści, chętnie wraca i decyduje się ponownie na zakup w sprawdzonym miejscu.

Na przykład Oriflame ułatwia swoim odbiorcom dobór produktów oraz ich wykorzystanie, dostarczając im praktyczne wideotutoriale ze wskazówkami, m.in.: Jak uzyskać efekt sztucznych rzęs, Rytuał oczyszczania cery czy 3 sposoby na użycie podkładu w sztyfcie. Pozwala to nie tylko wzbudzić zainteresowanie konkretnym asortymentem, ale przede wszystkim zwiększyć przywiązanie do marki oraz jej oferty.

Równie ważne, co edukacja i dzielenie się wiedzą, są dostępność marki w różnych kanałach i szybka komunikacja – potwierdza to najnowszy raport Izby Gospodarki Elektronicznej – „Omni-commerce. Kupuję wygodnie”. Okazuje się, że współcześni konsumenci oczekują kompleksowej obsługi związanej z reagowaniem na ich zapytania w ciągu 1–3 godzin, dotyczy to szczególnie tych, którzy decydują się na transakcje za pośrednictwem social mediów bądź aplikacji mobilnej1. Z tego względu warto zadbać o różne opcje kontaktu, a przede wszystkim o odpowiednie wskazanie godzin dostępności wsparcia oraz zapewnienie innych opcji, które pozwolą uzyskać odpowiedź bez konieczności rozmowy z pracownikiem. Dobrze sprawdzają się w tym przypadku np. czatboty, wysokiej jakości zdjęcia i prezentacje produktów w formie wideo, wizualizacje produktów offline z wykorzystaniem smartfona, szczegółowe opisy, artykuły poradnikowe i tutoriale czy wirtualne przymierzalnie.

Vision Express umożliwia przymierzenie okularów w domowym zaciszu, bez konieczności dokonywania transakcji, dzięki wykorzystaniu mechanizmu tzw. rzeczywistości rozszerzonej (augmented reality – AR). Wystarczy postępować według wskazówek na ekranie, nagrać krótki filmik ze swoją twarzą i wyskalować wymiary przy użyciu dowolnej plastikowej karty, żeby móc sprawdzić, jak wygląda na nas wybrany model. Pozwala to na zaoszczędzenie czasu oraz uniknięcie rozczarowania związanego z nieudanymi zakupami.

Pozostałe 56% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu

Możesz też zobaczyć ten artykuł i wiele innych w naszym portalu Sprzedaz 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.

Ulubione Drukuj

Zobacz również

Tekst otwarty nr 64/2022

Jak dbać o lojalność klienta z perspektywy menedżera sprzedaży?

Jak dbać o lojalność klienta z perspektywy menedżera sprzedaży?
  • W jaki sposób menedżer sprzedaży może włączyć się w proces budowania lojalności klienta?
  • Jak wykorzystać CRM do budowania lojalności klienta?
  • Jakie standardy pracy pomagają w utrzymaniu klienta?
Czytaj więcej

Jak dbać o lojalność e‑klienta

Jak dbać o lojalność e-klienta
  • Jakie zachowania przejawia lojalny e-klient?
  • Czym jest PWA i jak może pomóc w podtrzymywaniu lojalności e-klienta?
  • Dlaczego lojalności klienta nie da się kupić?
Czytaj więcej

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.