• Jak najczęściej rozumiane jest pojęcie social selling i dlaczego takie rozumienie jest błędne?
  • Czego nie warto robić, zachęcając pracowników do aktywnego prowadzenia social mediów biznesowych?
  • Jak wykorzystać grywalizację do aktywizacji pracowników w mediach społecznościowych?
Jak zmotywować pracowników do publikowania w mediach społecznościowych?

Podczas warsztatu po konferencji „Zgrupowanie asów sprzedaży” uczestnicy zadali mi bardzo ciekawe pytanie: „Jak zmotywować pracowników do publikowania w mediach społecznościowych?”. Ponieważ mój warsztat obejmował zupełnie inną tematykę, czyli zwiększanie sprzedaży i negocjowanie wyższych stawek, postanowiłem podzielić się kilkoma refleksjami w ramach tego artykułu.

Sama nazwa social selling może być dla nas myląca. Nie chodzi w niej bowiem o bezpośrednią sprzedaż w mediach społecznościowych. Nie chodzi o to, aby dzięki mediom społecznościowym bombardować ludzi wiadomościami sprzedażowymi, które nie są skuteczne. To działania mające na celu pokazanie firmy, jej specjalizacji i wiedzy eksperckiej szerszej publice, dzięki czemu w przyszłości może uda się pozyskać nowych potencjalnych klientów.


Zła praktyka:

Zbyt często możemy zaobserwować w social mediach mechanizm „kup pan ode mnie cegłę”. Nie jest dobrze pisać od razu do nowych osób w swojej sieci, wśród znajomych – „kup, kup, kup”. Na to potrzeba czasu. Pamiętajmy, że social selling to maraton, a nie sprint.


Social selling może być mocno powiązany z employee advocacy

W ostatnich latach sporo mówi się o employee advocacy. To, w dużym uproszczeniu, odwrócenie klasycznego podejścia do budowanie marki osobistej i budowaniu marki pracodawcy, przez pracowników. Employee advocacy może pomóc m.in. w pokazaniu naszej marki firmowej szerszemu gronu, dzięki temu wspierać nie tylko działania sprzedażowe, lecz także np. rekrutacyjne.

Czego nie warto robić, zachęcając pracowników do aktywnego prowadzenia social mediów biznesowych?

Zdecydowanie nie można ich do tego zmuszać. Jedyny wyjątek to taki, kiedy zawrzemy ten obowiązek w umowie. W takim wypadku również zalecam rozwagę i skonsultowanie tych zapisów z prawnikiem. Zdecydowanie lepiej jest zachęcać i motywować pracowników do takich działań, o czym poniżej.


Zła praktyka:

Byłem kiedyś świadkiem, kiedy do jednego z handlowców przyszedł e-mail od przełożonego, a w nim informacja, że cały zespół ma obowiązkowo polubić jego post. Tak, dobrze czytasz. Doskonale pamiętam zarówno swoją reakcję, jak i reakcję samego handlowca. Zdecydowanie nie zalecam takiego działania, ponieważ może ono zniechęcić zespół, a poza tym wygląda sztucznie. Czy nie masz wrażenia, że jeśli na 12 polubień postu 11 to pracownicy firmy, mamy do czynienia z dziwną sytuacją?


Pozostałe 71% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu

Możesz też zobaczyć ten artykuł i wiele innych w naszym portalu Sprzedaz 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.

Ulubione Drukuj

Zobacz również

Sales nurturing ‑ nowy etap procesu sprzedaży B2B

Sales nurturing - nowy etap procesu sprzedaży B2B
  • Jakie są największe wyzwania, przed jakimi staje obecnie sprzedaż B2B?
  • Dlaczego klienci często unikają dzisiaj kontaktu z handlowcami?
  • Na czym polega sales lead nurturing?
Czytaj więcej

Cold calling, który działa

Cold calling, który działa
  • Jakie są różnice pomiędzy cold callingiem a telemarketingiem?
  • Dlaczego czasami cold calling nie działa?
  • Jak możesz wesprzeć swoich handlowców w prowadzeniu skutecznego cold callingu jako menedżer?
Czytaj więcej

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.