• Jaki jest wzorzec idealnego szefa?
  • Jak być menedżerem, od którego się nie odchodzi?
  • Jakich grzechów popełnianych przez większość liderów unikać?
Menedżer z Sévres

Aparatura gotowa, proszę usiąść wygodnie. Zrobimy teraz prześwietlenie dla dobra biznesu i nauki. To oczywiste, że nie ma ideału, ale wielu go dotyka. Przyjrzyjmy się zatem modelowemu szefowi.

Zarządzanie emocjami

Menedżerowie o wysokim poziomie inteligencji emocjonalnej przyciągają do siebie ludzi, którzy wzrastają z nimi, i budują zespoły na lata. Włączają pozytywne emocje, by rozpalić motywację, wzmocnić podminowanego członka grupy lub zauważyć szansę w sytuacji kryzysowej. Potrafią również filtrować negatywizmy: jest mi gorzej w domu, nie przenoszę tego do pracy i vice versa; stres kaskadowo spadł na mnie od moich przełożonych – nie wylewam go na mój zespół. Menedżer prawidłowo zarządzający emocjami jest przewidywalny i buduje autentyczne zaufanie. Ludzie do niego lgną i mówią mu więcej niż zdystansowanemu pseudoprofesjonaliście.

Helicopter view

Menedżer patrzący „z lotu ptaka” zauważa więcej i antycypuje (przewiduje przyszłe szanse i zagrożenia). Może, dmuchając na zimne, zapobiegać konfliktom w grupie, wypaleniu zawodowemu jej członków oraz zauważać korzystne dla zespołu i całej firmy szanse biznesowe. Zakopanie się w detalach, zarządzanie „zza biurka” deformuje ogląd. Szef pozytywnie intuicyjny odpowie na mikrosygnały mowy ciała zespołu, zdobędzie jego zaufanie oraz rozpali ogień zaangażowania. Mądry menedżer jednocześnie wspiera swoją kierowniczą intuicję na etapie rekrutacji, awansu i badań potrzeb rozwojowych profesjonalnymi testami psychometrycznymi. Edukuje to grupę, jego samego oraz buduje fundament rozwoju na faktach, a nie wyłącznie na subiektywnym oglądzie.

Głaski i sponsorowanie

Łakniemy informacji zwrotnej. Chcemy wiedzieć, na czym stoimy, jaka jest mapa drogowa dojścia do celu, jakie są przed nami szanse i zagrożenia. Szczególnie na początku pracy i w czasach kryzysowych taki feedback jest nieoceniony. Najczęściej jednak otacza nas próżnia informacji zwrotnej. Otrzymujemy jej zdecydowanie mniej niż potrzebujemy. Menedżer, który widzi swoich pracowników (zauważa zasoby i drobne, pozytywne zmiany) i im to komunikuje, buduje przewagę: „Cieszę się, że z nami jesteś. Każdy ma słabsze momenty, ale wierzę w to, że uda ci się z nich wyciągnąć pozytywne wnioski. Od samego początku widziałem w tobie to coś, co najpewniej za moment pomoże ci wrócić do stanu, w którym czułeś się najbardziej komfortowo”. Gdy doceniamy (głaski) i wzmacniamy (sponsorowanie), zaangażowanie pracowników jest w zenicie.

Pozostałe 76% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu

Możesz też zobaczyć ten artykuł i wiele innych w naszym portalu Sprzedaz 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.

Ulubione Drukuj

Zobacz również

Jak ograniczyć chaos w dziale sprzedaży?

Jak ograniczyć chaos w dziale sprzedaży?
  • Skąd bierze się chaos w dziale sprzedaży?
  • Jaki wpływ na porządek w dziale sprzedaży ma system prowizyjny?
  • Czy warto spisywać standardy stanowisk handlowych?
Czytaj więcej

Jak dopasować system premiowy do zespołu?

Jak dopasować system premiowy do zespołu?
  • Jak stworzyć idealny system premiowy lub prowizyjny?
  • Co warto wziąć pod uwagę, analizując opcję prowizji od zysku?
  • Z jakimi dylematami i ograniczeniami wiąże się wprowadzenie prowizji od obrotu?
Czytaj więcej

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.