• Dlaczego konkursy motywacyjne często przynoszą więcej szkody niż pożytku?
  • Dlaczego menedżer nie powinien zamieniać się w strażaka gaszącego pożary?
  • Czy kontrola rzeczywiście jest najwyższą formą zaufania?

Teoretycznie wszystko powinno chodzić jak w szwajcarskim zegarku. HR-owcy co miesiąc doładowują systemy motywacyjne kolejnymi karnetami na fitness i siłownię, programy lojalnościowe przypominają torbę Świętego Mikołaja, a ostatnia impreza integracyjna niemal zmiotła hotel z powierzchni ziemi. Co więcej, handlowcy ciągle jeżdżą na szkolenia. Można by rzec – raj na ziemi rodem z ogłoszenia o pracę: możliwość ciągłego rozwoju, miłe i przyjazne środowisko pracy oraz wynagrodzenie adekwatne do zaangażowania. Zatem skoro jest tak dobrze, to… dlaczego jest tak źle i znów większość handlowców nie zrealizowała planu?

Zapewne wielokrotnie słyszałeś popularną sentencję autorstwa Einsteina: „Szaleństwem jest robić wciąż to samo i oczekiwać różnych rezultatów”. Jako konsultant Sandler Training na co dzień współpracuję z siłami sprzedaży w różnych branżach, zmieniając nawyki sprzedażowe handlowców oraz podnosząc kompetencje menedżerskie ich przełożonych. Ku swojemu zdziwieniu – niezależnie od branży i modelów sprzedaży – napotykam te same mity, które przekazywane są z jednego pokolenia szefów na drugie jako niemal kanoniczne prawa obowiązujące w zarządzaniu. Wprawdzie wszyscy zdają sobie sprawę, że skutki są co najmniej niezadowalające, a nierzadko kosztowne i w dłuższej perspektywie wyniszczające dla organizacji, ale i tak każdy przełożony co miesiąc robi to samo. A co gorsza, oczekuje różnych rezultatów

Jakie to mity? Zapraszam do lektury „Mitologii zarządzania sprzedażą w odcinkach”, czyli krótkiego przeglądu przekonań o zarządzaniu, przez które handlowcy nie realizują planów.

Dostęp możliwy dla zalogowanych użytkowników serwisu. Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę
Ulubione Drukuj

Zobacz również

Lejek sprzedaży, który prawdę ci powie

SS_48_14.jpg
  • Jak kwalifikować szanse sprzedażowe wspólnie z handlowcami, aby prognozy sprzedaży były bardziej realne?
  • Jakich pytań używać w tym procesie?
Czytaj więcej

Czy twoi handlowcy wiedzą, co sprzedają?

SS_48_06.jpg
  • Co sprawia, że sprzedawca staje się prawdziwym ekspertem?
  • Jakimi metodami można weryfikować wiedzę produktową handlowców?
  • Co jest miarą sukcesu systemu zarządzania wiedzą w organizacji?
Czytaj więcej

Nowe trendy w sprzedaży na 2020

SS_47_14.jpg
  • Jakich zmian rynkowych możemy się spodziewać w 2020 r.?
  • Jak będzie się rozwijać branża call i contact center?
Czytaj więcej

Numer bieżący

Przejdź do

Partnerzy

Reklama