Na pomyślne zakończenie procesu rekrutacji duży wpływ ma faza adaptacji, czyli proces wprowadzania nowego handlowca do zespołu i firmy. Niestety, często się zdarza, że ten etap jest zaniedbywany czy niedoceniany przez szefów, co powoduje spadek motywacji pracownika, znacznie spowolniony proces osiągania wysokiej efektywności pracy, zaangażowania czy lojalności.

Nowy w zespole

Każdy proces rekrutacji jest kosztowny, czasochłonny, ryzykowny i nie może się zakończyć tuż po obsadzeniu wakatu. Pierwszy okres w nowej pracy wiąże się z dużym stresem i emocjami nowo przyjętych. W czasie tych doświadczeń stykają się oczekiwania nowej osoby z oczekiwaniami organizacji, a skutkiem braku zgodności jest niezadowolenie jednej ze stron, co rodzi różne problemy (w tym rozpoczęcie rekrutacji ponownie na to samo stanowisko).

Jeśli chcemy, aby nowi potrafili w pełni wykorzystać swoje kompetencje, musimy zapewnić im odpowiednie warunki pracy, zarządzania i komunikacji oraz właściwą atmosferę. Jak to zrobić? Kluczową rolę w tym procesie odgrywa szef zespołu, czyli lider.

Pozostałe 93% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu

Możesz też zobaczyć ten artykuł i wiele innych w naszym portalu Sprzedaz 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.

Ulubione Drukuj

Zobacz również

Dlaczego twoi handlowcy tracą sprzedaż?

Dlaczego twoi handlowcy tracą sprzedaż?
  • Dlaczego handlowiec powinien za wszelką cenę unikać utraty kontroli nad procesem sprzedaży?
  • Dlaczego szef sprzedaży nie może odkładać analizy zachowania handlowców w konkretnych sytuacjach w nieskończoność?
  • W którym momencie handlowcy często zatrzymują proces sprzedaży, mimo że mógłby on jeszcze potrwać?
Czytaj więcej

Dlaczego twoi handlowcy tracą sprzedaż i co możesz z tym zrobić jako szef?

Dlaczego twoi handlowcy tracą sprzedaż i co możesz z tym zrobić jako szef?
  • Jak znaleźć powód, dla którego handlowcom ucieka najwięcej sprzedaży?
  • Jakie błędy skutkujące utratą klienta handlowcy popełniają już na etapie prospektingu?
  • Jak sprawdzić, czy handlowcy prawidłowo kwalifikują klienta?
Czytaj więcej

Przejdź do

Partnerzy

Reklama