Dobra strategia sprzedaży nie powstaje z dnia na dzień. Jest to proces, który wymaga zastanowienia, analizy i krytycznego spojrzenia na wyniki własnej pracy. Systematyczne podejście do budowania strategii sprzedażowej oznacza przejście co najmniej kilku etapów prac, by finalnie móc odpowiedzieć na pytanie, co, komu, gdzie i jak zamierzamy sprzedać.

Od analizy rynku do działań wspierających. Budowa strategii sprzedaży krok po kroku

Budowanie strategii sprzedaży można rozpocząć wtedy, gdy zostanie określona strategia firmy lub przynajmniej cele jej właścicieli i kierownictwa. Powinna ona opierać się na następujących zasadach:

  • czytelnym przełożeniu celów firmy na strategię sprzedaży,
  • świadomym pozycjonowaniu firmy na rynku pod względem wartości i ceny,
  • systematycznym generowaniu i analizie możliwych opcji działania, z uwzględnieniem przewag konkurencyjnych firmy i wartości produktu z perspektywy klienta,
  • systematycznej analizie kompetencji firmy i barier rozwoju.

Pozostałe 93% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu

Możesz też zobaczyć ten artykuł i wiele innych w naszym portalu Sprzedaz 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.

Ulubione Drukuj

Zobacz również

Dlaczego twoi handlowcy tracą sprzedaż?

Dlaczego twoi handlowcy tracą sprzedaż?
  • Dlaczego handlowiec powinien za wszelką cenę unikać utraty kontroli nad procesem sprzedaży?
  • Dlaczego szef sprzedaży nie może odkładać analizy zachowania handlowców w konkretnych sytuacjach w nieskończoność?
  • W którym momencie handlowcy często zatrzymują proces sprzedaży, mimo że mógłby on jeszcze potrwać?
Czytaj więcej

Dlaczego twoi handlowcy tracą sprzedaż i co możesz z tym zrobić jako szef?

Dlaczego twoi handlowcy tracą sprzedaż i co możesz z tym zrobić jako szef?
  • Jak znaleźć powód, dla którego handlowcom ucieka najwięcej sprzedaży?
  • Jakie błędy skutkujące utratą klienta handlowcy popełniają już na etapie prospektingu?
  • Jak sprawdzić, czy handlowcy prawidłowo kwalifikują klienta?
Czytaj więcej

Przejdź do

Partnerzy

Reklama