• Jak oferta przyciąga klientów wyglądem i treścią?
  • Jakich błędów w ofercie należy się wystrzegać?
  • Dlaczego dobra oferta sprzedaje?
Oferta na 6, czyli jak zrobić dobre wrażenie

To oczywiste – w łańcuchu doświadczeń klienta niezwykle ważne są te elementy, które pokazują mu nasz profesjonalizm, zanim jeszcze zdecyduje się cokolwiek u nas kupić. Wygląd i treść oferty to jedno z takich ogniw – dowód, że znamy się na tym, co robimy i można nam zaufać.

Postanowiłam, że w tym roku wywiercę własną studnię w ogrodzie. Wody coraz mniej, żal podlewać ogródek tą z wodociągów. Będzie taniej, bardziej ekologicznie i bezpieczniej. Zrobiłam rozeznanie, kto w moim województwie świadczy takie usługi i napisałam do kilku wyspecjalizowanych firm. A potem ze zgrozą obserwowałam, jak bardzo daleki od ideału był proces ofertowania. Niektóre firmy w ogóle nie odpowiedziały na moje zapytanie. Kiedy do nich zadzwoniłam, rzuciły przez telefon ceną usługi, ale na piśmie nic nie chciały przysłać. Inne – przesłały mi zdawkową kalkulację – ujęty w dwóch zdaniach koszt, z którego nie wynikało, co zawiera się w tej sumie (czy tylko usługa czy także pompa, właz itp.), ani też jak długo trwa realizacja. Dzwoniłam, dopytywałam, a wykonawcy niechętnie uzupełniali resztę. W końcu dwóch najbardziej wytrwałych dostawców przysłało mi ofertę pisemną, zawierając tam kilka różnych typów urządzeń do wyboru. Sęk w tym, że ja nie umiałam wybrać, co jest dla mnie najlepsze, a oni bez tego wyboru nie mogli w pełni wycenić robocizny. Znów dzwoniłam i dopytywałam, czym kierować się w wyborze; jak zdecydować, co jest najlepsze w mojej sytuacji. Wszystko odbywało się w nerwowej atmosferze i trwało zdecydowanie dłużej, niż zająłby wywiad ze mną na początku procesu, a potem przygotowanie odpowiedniej oferty. Dodam, że własna studnia to koszt między 5 a 10 tysięcy. Czy nie warto dla takiej kwoty zadziałać bardziej profesjonalnie?

Jakich błędów w ofercie należy się wystrzegać?

Oferta buduje wizerunek firmy na dwóch płaszczyznach: werbalnym (to, jak o sobie mówi) i wizualnym (to, jakich elementów graficznych używa). Oba świadczą o jej profesjonalizmie lub mu zaprzeczają. To, co niszczy dobre wrażenie, to m.in.:

[1] Niespójny layout

Zdarzyło mi się widzieć takie sytuacje, gdy handlowcy dostarczali ofertę klientom na starych szablonach. Firma odświeżała swoje logo, zmieniała grafiki, ale sprzedawcy nie mieli czasu czy motywacji, by się do nich dostosować. Wynikało to także z faktu, że stare oferty były już niemal gotowe i wygodne w użytkowaniu, podczas gdy nowe trzeba by przygotowywać i uzupełniać od początku. Czasami to marketing firmy zapomina stworzyć szablon oferty, więc sprzedawcy opracowują go sobie sami. Wstawiają logo, dobierają ozdobniki. Ostateczny efekt nie jest jednak zbieżny z tym, jak firma promuje się na rynku, a nierzadko oferty poszczególnych handlowców różnią się znacznie między sobą.

[2] Niespójne dane

Ludzie szybko przyzwyczajają się do standardów, a to co od nich odbiega – razi. Jeśli dwa z prezentowanych w ofercie produktów mają parametry techniczne ujęte w tabelce, a trzeci w postaci zdań, klient poczuje dyskomfort. Podobnie będzie ze zdjęciami. Gdy większość oferowanych przez nas stołów sfotografowano na białym tle, dziwnie będzie wyglądać ten jeden w otoczeniu gabinetu. Oglądając menu w restauracji klient nie zaufa daniu, które zostało naszkicowane, podczas gdy inne przedstawiono w postaci smakowitych zdjęć.

Pozostałe 64% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu

Możesz też zobaczyć ten artykuł i wiele innych w naszym portalu Sprzedaz 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.

Ulubione Drukuj

Zobacz również

Jak przedstawić ofertę i wyprzedzić konkurencję ‑ jedna rzecz, która zostawi innych w tyle

Jak przedstawić ofertę i wyprzedzić konkurencję - jedna rzecz, która zostawi innych w tyle
  • Dlaczego wysyłanie oferty na maila to kiepski pomysł?
  • Kiedy klient zwraca uwagę „tylko” na cenę?
  • Co zrobić, aby dobrze sprofilowany klient zapoznał z ofertą i nie szukał tylko oceny?
Czytaj więcej

Tworzenie treści z ChatGPT od A do Z

Tworzenie treści z ChatGPT od A do Z
  • Dlaczego we współpracy z ChatGPT kluczowy jest fact-checking?
  • Jak formułować zapytania (prompty) dla ChatGPT, by uzyskać oczekiwane wyniki?
Czytaj więcej

Polecamy

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.