Jak rozmawiać ze skonfliktowanymi stronami?
Stare porzekadło mówi, że gdzie drwa rąbią, tam wióry lecą. Zespół pracowniczy, w którym nigdy nie dochodzi do żadnych sporów, kłótni czy bardziej poważnych konfliktów, to zjawisko niezwykle rzadkie, o ile w ogóle występujące. Czasem konflikt przybiera formę jedynie niegroźnej różnicy zdań na zebraniu działu, ale bywa i tak, że może prowadzić do regularnej, wielomiesięcznej „wojny podjazdowej” między pracownikami. W praktyce przyczyn konfliktów może być nieskończenie wiele, zaś ich przebieg w większości przypadków bywa trudny do przewidzenia. Fora internetowe pełne są historii firm, w których sytuacją zapalną, wywołującą poważny w skutkach spór między pracownikami, było z pozoru tak błahe zdarzenie jak ciągłe pozostawianie na biurku brudnego kubka po kawie przez jednego z pracowników. Czy konfliktem pomiędzy pracownikami można w efektywny sposób zarządzać? Jak prowadzić rozmowę ze zwaśnionymi stronami, by doprowadzić do konstruktywnego zakończenia sporu?
Pozostałe 88% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.
Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.
Zaloguj Zamów prenumeratęMożesz też zobaczyć ten artykuł i wiele innych w naszym portalu Sprzedaz 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.