• Co wyróżnia kęsy szkoleniowe jako formę rozwijania pracowników działu sprzedaży?
  • Z czego powinny się składać kęsy szkoleniowe?
  • Jak czuwać nad wdrażaniem narzędzi i rozwiązań, których dostarczają kęsy szkoleniowe?

Świat pędzi. To trochę banalne stwierdzenie, ale nie da się z nim dyskutować. W każdej branży brak uważności na mnogość i częstość zmian przynosi straty.

Przygotowywanie się do życia w tak zmiennym, zaskakującym środowisku wiąże się z koniecznością rozwijania nowych umiejętności, które pomagają w nim przetrwać. Dla przykładu: praca w dziale sprzedaży wymaga reacji na wszystko, co dzieje się dookoła. Jednak na sam rozwój też potrzeba czasu, o który przecież tak trudno. Zdecydowana większość trenerów rozwijających kompetencje sprzedażowe doświadczyła oporu uczestników wynikającego z frustracji spowodowanej tym, że szkolenia pożerają im czas, którego i tak nie mają.

Szefowie sprzedaży też często stają przed dylematem: z jednej strony wyznaczają pracownikom coraz bardziej ambitne cele, których realizacja nie pozostawia im zbyt wiele czasu na inne działania, w tym na rozwój. Denerwują się jednak, kiedy handlowcy odkładają uczestnictwo w szkoleniach na później lub wręcz z nich rezygnują. Trudno nie rozumieć pracowników, ale też trudno nie współodczuwać frustracji menedżerów, bo każde takie szkolenie to wydane pieniądze i niewykorzystane wsparcie w rozwoju kompetencji.

Rynek reaguje na tę sytuację, zapraszając do korzystania z krótkich form szkoleniowych. Godzina, dwie, maksymalnie trzy i możemy wracać do pracy. Z jednej strony – skoro pracujemy nad prowadzeniem spotkań, które mają być coraz krótsze, ale jednocześnie coraz bardziej skondensowane i efektywne, dlaczego nie podejść w ten sam sposób do szkoleń? Z drugiej – czy naprawdę podczas tak krótkiego szkolenia można sobie przyswoić jakąś wiedzę?

Dostęp możliwy dla zalogowanych użytkowników serwisu. Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę

Zobacz również

Sto e-maili dziennie, tony dokumentów - kiedy sprzedawać?

SS_46_17.jpg
  • Kiedy pracownicy zaczynają odczuwać stres w pracy?
  • Jakie czynniki wpływają na utratę kontroli nad obowiązkami?
  • O jakie elementy związane z organizacją pracy zadbać, aby handlowcy mieli więcej czasu na sprzedaż?
Czytaj więcej

Szef sprzedaży w terenie, czyli trening on the job

SS_46_11.jpg
  • Dlaczego warto przełamać niechęć i pozbyć się wymówek do ruszenia z handlowcami w teren?
  • Jak trening on the job pomaga sprzedawcom w osiąganiu coraz większej efektywności?
  • Jak prowadzić trening w terenie, by nie był to zmarnowany czas?
Czytaj więcej

HR w służbie efektywności sprzedażowej

SS_46_6.jpg
  • Czego szef sprzedaży może i powinien oczekiwać od profesjonalnego działu HR?
  • Jak współpracować ze specjalistą HR, by uzyskać najlepsze efekty dla swojego zespołu?
  • Jakie rozwiązania można zastosować w firmie sprzedażowej jako alternatywę dla działań HR?
Czytaj więcej

Numer bieżący

Przejdź do

Partnerzy

Reklama