• Co wyróżnia kęsy szkoleniowe jako formę rozwijania pracowników działu sprzedaży?
  • Z czego powinny się składać kęsy szkoleniowe?
  • Jak czuwać nad wdrażaniem narzędzi i rozwiązań, których dostarczają kęsy szkoleniowe?

Świat pędzi. To trochę banalne stwierdzenie, ale nie da się z nim dyskutować. W każdej branży brak uważności na mnogość i częstość zmian przynosi straty.

Przygotowywanie się do życia w tak zmiennym, zaskakującym środowisku wiąże się z koniecznością rozwijania nowych umiejętności, które pomagają w nim przetrwać. Dla przykładu: praca w dziale sprzedaży wymaga reacji na wszystko, co dzieje się dookoła. Jednak na sam rozwój też potrzeba czasu, o który przecież tak trudno. Zdecydowana większość trenerów rozwijających kompetencje sprzedażowe doświadczyła oporu uczestników wynikającego z frustracji spowodowanej tym, że szkolenia pożerają im czas, którego i tak nie mają.

Szefowie sprzedaży też często stają przed dylematem: z jednej strony wyznaczają pracownikom coraz bardziej ambitne cele, których realizacja nie pozostawia im zbyt wiele czasu na inne działania, w tym na rozwój. Denerwują się jednak, kiedy handlowcy odkładają uczestnictwo w szkoleniach na później lub wręcz z nich rezygnują. Trudno nie rozumieć pracowników, ale też trudno nie współodczuwać frustracji menedżerów, bo każde takie szkolenie to wydane pieniądze i niewykorzystane wsparcie w rozwoju kompetencji.

Rynek reaguje na tę sytuację, zapraszając do korzystania z krótkich form szkoleniowych. Godzina, dwie, maksymalnie trzy i możemy wracać do pracy. Z jednej strony – skoro pracujemy nad prowadzeniem spotkań, które mają być coraz krótsze, ale jednocześnie coraz bardziej skondensowane i efektywne, dlaczego nie podejść w ten sam sposób do szkoleń? Z drugiej – czy naprawdę podczas tak krótkiego szkolenia można sobie przyswoić jakąś wiedzę?

Dostęp możliwy dla zalogowanych użytkowników serwisu. Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę

Zobacz również

Nowe trendy w sprzedaży na 2020

SS_47_14.jpg
  • Jakich zmian rynkowych możemy się spodziewać w 2020 r.?
  • Jak będzie się rozwijać branża call i contact center?
Czytaj więcej

Teoria ograniczeń w sprzedaży

SS_47_10.jpg
  • Czego szef sprzedaży może się nauczyć od działu produkcji?
  • Jak wykorzystać proces ciągłego doskonalenia ToC (teorii ograniczeń) do projektowania funkcji sprzedaży?
Czytaj więcej

Sales Excellence - w drodze do sprzedażowej doskonałości

SS_47_6.jpg
  • Czym jest Sales Excellence i na jakich wskaźnikach się opiera?
  • Jakie są trzy kluczowe obszary budowania efektywności sprzedaży?
  • Spośród jakich modeli zarządzania efektywnością sprzedaży szef-menedżer może wybierać?
Czytaj więcej

Numer bieżący

Przejdź do

Partnerzy

Reklama