• Jak AI zmienia środowisko sprzedaży?
  • Z jakich narzędzi można korzystać już teraz?
  • Czy sztuczna inteligencja zastąpi handlowców?

Sztuczna inteligencja pomaga firmom docierać do klientów, którzy są zainteresowani zakupem tu i teraz, tworzy trafne prognozy oraz pomaga przy sprzedaży krzyżowej (cross-sell). Kiedy i dlaczego warto wdrożyć AI w swojej firmie?

Nieograniczone możliwości

Wygląda na to, że możliwości AI (z ang. artificial intelligence – sztuczna inteligencja) są nieograniczone. Technologie tego rodzaju są wykorzystywane w branży motoryzacyjnej do sterowania autonomicznymi pojazdami, znajdziemy je w asystentach głosowych reagujących na komendy wypowiadane w wielu językach czy też w postaci oprogramowania do zarządzania kalendarzem i spotkaniami oraz rezerwacjami w hotelach i biurach turystycznych. Spotkamy się z nimi nawet podczas researchu w Internecie, kiedy chcemy szybko przekopać się przez tysiące publikacji i znaleźć interesujące nas dane.

Największe firmy wykorzystują sztuczną inteligencję od lat i doskonale na tym wychodzą. Dla przykładu, w przypadku serwisu Netflix ok. 75% treści oglądanych przez użytkowników to materiały rekomendowane przez AI. W sektorze sprzedaży detalicznej sztuczna inteligencja również odgrywa dużą rolę – przykładowo Amazon wykorzystuje ją w silniku rekomendacji produktów i ocenia się, że mniej więcej jedna trzecia zamówień w sklepie jest realizowana właśnie, dzięki temu że klient otrzymał trafną sugestię, jaki produkt powinien mu się spodobać (zatem powinien go kupić).

AI pozwala przewidywać zachowania klientów i ich potrzeby, wskazywać wspólne wątki i trendy. Za sprawą algorytmów wiemy, na co będzie zapotrzebowanie, i możemy odpowiednio przygotować zapasy magazynowe czy też zarządzać komunikacją i w porę wysyłać odpowiednie oferty. Firma motoryzacyjna Regit wykorzystała system Peak.ai, aby przewidzieć, kto z bazy użytkowników (ponad 2,5 mln osób) będzie prawdopodobnie zmieniał samochód na inny i kiedy. Dzięki temu rozesłano odpowiednie oferty we właściwym czasie. Rezultat? Wzrost sprzedaży o 27% w ciągu 30 dni oraz redukcja kosztów operacyjnych na poziomie 35%, ponieważ personel Regita zmniejszył liczbę połączeń telefonicznych i e-maili, które były wysyłane do klientów niezainteresowanych zakupami.

Dostęp możliwy dla zalogowanych użytkowników serwisu. Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę
Ulubione Drukuj

Zobacz również

Sto e-maili dziennie, tony dokumentów - kiedy sprzedawać?

SS_46_17.jpg
  • Kiedy pracownicy zaczynają odczuwać stres w pracy?
  • Jakie czynniki wpływają na utratę kontroli nad obowiązkami?
  • O jakie elementy związane z organizacją pracy zadbać, aby handlowcy mieli więcej czasu na sprzedaż?
Czytaj więcej

Smaczny szkoleniowy kąsek!

SS_46_14.jpg
  • Co wyróżnia kęsy szkoleniowe jako formę rozwijania pracowników działu sprzedaży?
  • Z czego powinny się składać kęsy szkoleniowe?
  • Jak czuwać nad wdrażaniem narzędzi i rozwiązań, których dostarczają kęsy szkoleniowe?
Czytaj więcej

Szef sprzedaży w terenie, czyli trening on the job

SS_46_11.jpg
  • Dlaczego warto przełamać niechęć i pozbyć się wymówek do ruszenia z handlowcami w teren?
  • Jak trening on the job pomaga sprzedawcom w osiąganiu coraz większej efektywności?
  • Jak prowadzić trening w terenie, by nie był to zmarnowany czas?
Czytaj więcej

Numer bieżący

Przejdź do

Partnerzy

Reklama