• Jak AI zmienia środowisko sprzedaży?
  • Z jakich narzędzi można korzystać już teraz?
  • Czy sztuczna inteligencja zastąpi handlowców?
Sztuczna inteligencja w służbie sprzedaży

Sztuczna inteligencja pomaga firmom docierać do klientów, którzy są zainteresowani zakupem tu i teraz, tworzy trafne prognozy oraz pomaga przy sprzedaży krzyżowej (cross-sell). Kiedy i dlaczego warto wdrożyć AI w swojej firmie?

Nieograniczone możliwości

Wygląda na to, że możliwości AI (z ang. artificial intelligence – sztuczna inteligencja) są nieograniczone. Technologie tego rodzaju są wykorzystywane w branży motoryzacyjnej do sterowania autonomicznymi pojazdami, znajdziemy je w asystentach głosowych reagujących na komendy wypowiadane w wielu językach czy też w postaci oprogramowania do zarządzania kalendarzem i spotkaniami oraz rezerwacjami w hotelach i biurach turystycznych. Spotkamy się z nimi nawet podczas researchu w Internecie, kiedy chcemy szybko przekopać się przez tysiące publikacji i znaleźć interesujące nas dane.

Największe firmy wykorzystują sztuczną inteligencję od lat i doskonale na tym wychodzą. Dla przykładu, w przypadku serwisu Netflix ok. 75% treści oglądanych przez użytkowników to materiały rekomendowane przez AI. W sektorze sprzedaży detalicznej sztuczna inteligencja również odgrywa dużą rolę – przykładowo Amazon wykorzystuje ją w silniku rekomendacji produktów i ocenia się, że mniej więcej jedna trzecia zamówień w sklepie jest realizowana właśnie, dzięki temu że klient otrzymał trafną sugestię, jaki produkt powinien mu się spodobać (zatem powinien go kupić).

AI pozwala przewidywać zachowania klientów i ich potrzeby, wskazywać wspólne wątki i trendy. Za sprawą algorytmów wiemy, na co będzie zapotrzebowanie, i możemy odpowiednio przygotować zapasy magazynowe czy też zarządzać komunikacją i w porę wysyłać odpowiednie oferty. Firma motoryzacyjna Regit wykorzystała system Peak.ai, aby przewidzieć, kto z bazy użytkowników (ponad 2,5 mln osób) będzie prawdopodobnie zmieniał samochód na inny i kiedy. Dzięki temu rozesłano odpowiednie oferty we właściwym czasie. Rezultat? Wzrost sprzedaży o 27% w ciągu 30 dni oraz redukcja kosztów operacyjnych na poziomie 35%, ponieważ personel Regita zmniejszył liczbę połączeń telefonicznych i e-maili, które były wysyłane do klientów niezainteresowanych zakupami.

Pozostałe 82% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu

Możesz też zobaczyć ten artykuł i wiele innych w naszym portalu Sprzedaz 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.

Ulubione Drukuj

Zobacz również

Jak przedstawić ofertę i wyprzedzić konkurencję ‑ jedna rzecz, która zostawi innych w tyle

Jak przedstawić ofertę i wyprzedzić konkurencję - jedna rzecz, która zostawi innych w tyle
  • Dlaczego wysyłanie oferty na maila to kiepski pomysł?
  • Kiedy klient zwraca uwagę „tylko” na cenę?
  • Co zrobić, aby dobrze sprofilowany klient zapoznał z ofertą i nie szukał tylko oceny?
Czytaj więcej

Oferta na 6, czyli jak zrobić dobre wrażenie

Oferta na 6, czyli jak zrobić dobre wrażenie
  • Jak oferta przyciąga klientów wyglądem i treścią?
  • Jakich błędów w ofercie należy się wystrzegać?
  • Dlaczego dobra oferta sprzedaje?
Czytaj więcej

Polecamy

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.