• Jak AI zmienia środowisko sprzedaży?
  • Z jakich narzędzi można korzystać już teraz?
  • Czy sztuczna inteligencja zastąpi handlowców?

Sztuczna inteligencja pomaga firmom docierać do klientów, którzy są zainteresowani zakupem tu i teraz, tworzy trafne prognozy oraz pomaga przy sprzedaży krzyżowej (cross-sell). Kiedy i dlaczego warto wdrożyć AI w swojej firmie?

Nieograniczone możliwości

Wygląda na to, że możliwości AI (z ang. artificial intelligence – sztuczna inteligencja) są nieograniczone. Technologie tego rodzaju są wykorzystywane w branży motoryzacyjnej do sterowania autonomicznymi pojazdami, znajdziemy je w asystentach głosowych reagujących na komendy wypowiadane w wielu językach czy też w postaci oprogramowania do zarządzania kalendarzem i spotkaniami oraz rezerwacjami w hotelach i biurach turystycznych. Spotkamy się z nimi nawet podczas researchu w Internecie, kiedy chcemy szybko przekopać się przez tysiące publikacji i znaleźć interesujące nas dane.

Największe firmy wykorzystują sztuczną inteligencję od lat i doskonale na tym wychodzą. Dla przykładu, w przypadku serwisu Netflix ok. 75% treści oglądanych przez użytkowników to materiały rekomendowane przez AI. W sektorze sprzedaży detalicznej sztuczna inteligencja również odgrywa dużą rolę – przykładowo Amazon wykorzystuje ją w silniku rekomendacji produktów i ocenia się, że mniej więcej jedna trzecia zamówień w sklepie jest realizowana właśnie, dzięki temu że klient otrzymał trafną sugestię, jaki produkt powinien mu się spodobać (zatem powinien go kupić).

AI pozwala przewidywać zachowania klientów i ich potrzeby, wskazywać wspólne wątki i trendy. Za sprawą algorytmów wiemy, na co będzie zapotrzebowanie, i możemy odpowiednio przygotować zapasy magazynowe czy też zarządzać komunikacją i w porę wysyłać odpowiednie oferty. Firma motoryzacyjna Regit wykorzystała system Peak.ai, aby przewidzieć, kto z bazy użytkowników (ponad 2,5 mln osób) będzie prawdopodobnie zmieniał samochód na inny i kiedy. Dzięki temu rozesłano odpowiednie oferty we właściwym czasie. Rezultat? Wzrost sprzedaży o 27% w ciągu 30 dni oraz redukcja kosztów operacyjnych na poziomie 35%, ponieważ personel Regita zmniejszył liczbę połączeń telefonicznych i e-maili, które były wysyłane do klientów niezainteresowanych zakupami.

Full access available for logged users only. Log in or select best subscription option here..

Log in Order a subscription
Ulubione Print

Also check

Rola kadry menedżerskiej w kształtowaniu relacji z klientami firmy

SS_45_6.jpg
  • Jakie korzyści przynosi zaangażowanie wyższej kadry menedżerskiej w kształtowanie relacji z klientami firmy?
  • Jak wytypować klientów do nadzoru menedżerskiego?
  • Jak opracować program wsparcia handlowców poprzez udział menedżerów wyższego szczebla w ich procesie sprzedażowym?
Read more

Szefie, daj pracować...

SS_45_12.jpg
  • W czym szef sprzedaży nie powinien przeszkadzać swoim pracownikom?
  • Na czym polega tzw. folwarczny styl zarządzania?
  • Dlaczego szef nie powinien wyręczać swoich handlowców, nawet jeśli jest przekonany, że „wie lepiej”?
Read more
Open access Promotional no. 45/2019

Sprzedaż wymyślona na nowo

SS_45_16.jpg
  • Czym są narzędzia sales acceleration i w czym mogą pomóc działom handlowym?
  • Dla kogo przeznaczone są takie narzędzia w pierwszej kolejności?
  • Jak wygląda przykładowy proces zarządzania sprzedażą w narzędziach typu sales acceleration?
Read more

Current issue

Go to

Partners

Reklama