The future of AI in sales

On-line only no. 44/2019
  • What do latest research say about the impact that AI can have on sales?
  • How can AI change salespeople’s work?
  • Which tasks may be simplified thanks to Artificial Intelligence?

The accelerating pace of innovation in AI technology – in machine-based visual perception, speech recognition, language translation, decision-making and other abilities once reserved only for people – is enabling computers to behave more like real human beings every day. Increasingly, technologists are applying AI to tasks that are essential for sales success: territory segmentation, prospect identification, lead generation, solution diagnosis, cross-selling, pricing and quotation generation, to list just a few that have benefitted from artificial intelligence advances.

According to a recent analysis by Forrester Research, “AI innovations in sales are happening at an unprecedented pace.”1 But they do not believe that AI will make the sales profession obsolete any time soon. “Instead of supplanting traditional sellers,” Forrester concluded, “AI will augment how they work and engage with their buyers, from automating tasks to providing time- and context-sensitive recommendations.”2

Changing sales development

Jurgen Heyman, CEO of Sales Performance International (SPI), believes the future is bright for sales teams who embrace AI advancements. SPI is using AI to revolutionize salesperson’s development, by dramatically raising the level of training relevance and personalization, and by enabling managers to see the business results of learning investments. SPI’s integrated platform for sales team performance improvement, called SPI-1, is fueled by advanced analytics and artificial intelligence capabilities.

Full access available for logged users only. Log in or select best subscription option here..

Log in Order a subscription
Ulubione Print

Also check

Ej Aj, człowieku!

  • W jakich zadaniach sztuczna inteligencja nie zastąpi człowieka i dlaczego?
  • Jaka powinna być rola sztucznej inteligencji w procesie zarządzania?
Read more

Sztuczna inteligencja w służbie sprzedaży

SS_44_6.jpg
  • Jak AI zmienia środowisko sprzedaży?
  • Z jakich narzędzi można korzystać już teraz?
  • Czy sztuczna inteligencja zastąpi handlowców?
Read more

Zarządzanie handlowcami odpowiedzialnymi za budowanie sieci dystrybucji

SS_43_14.jpg
  • Jak zbudować zespół handlowy, który pomoże w tworzeniu efektywnej sieci dystrybucji?
  • Jak zmotywować pracowników takiego zespołu i dlaczego podniesienie prowizji nie jest najlepszym pomysłem?
  • Czy handlowcy budujący sieć dystrybucji rzeczywiście powinni skupiać się na największych klientach?
Read more

Current issue

Go to

Partners

Reklama