The future of AI in sales

Tylko on-line nr 44/2019
  • What do latest research say about the impact that AI can have on sales?
  • How can AI change salespeople’s work?
  • Which tasks may be simplified thanks to Artificial Intelligence?

The accelerating pace of innovation in AI technology – in machine-based visual perception, speech recognition, language translation, decision-making and other abilities once reserved only for people – is enabling computers to behave more like real human beings every day. Increasingly, technologists are applying AI to tasks that are essential for sales success: territory segmentation, prospect identification, lead generation, solution diagnosis, cross-selling, pricing and quotation generation, to list just a few that have benefitted from artificial intelligence advances.

According to a recent analysis by Forrester Research, “AI innovations in sales are happening at an unprecedented pace.”1 But they do not believe that AI will make the sales profession obsolete any time soon. “Instead of supplanting traditional sellers,” Forrester concluded, “AI will augment how they work and engage with their buyers, from automating tasks to providing time- and context-sensitive recommendations.”2

Changing sales development

Jurgen Heyman, CEO of Sales Performance International (SPI), believes the future is bright for sales teams who embrace AI advancements. SPI is using AI to revolutionize salesperson’s development, by dramatically raising the level of training relevance and personalization, and by enabling managers to see the business results of learning investments. SPI’s integrated platform for sales team performance improvement, called SPI-1, is fueled by advanced analytics and artificial intelligence capabilities.

Dostęp możliwy dla zalogowanych użytkowników serwisu. Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę
Ulubione Drukuj

Zobacz również

Zarządzanie zespołem handlowym w czasach pandemii ‑ szanse i wyzwania

SS_51_20 (2).jpg
  • O co dziś powinien zadbać szef sprzedaży z perspektywy handlowca?
  • Czy w czasach pandemii jeszcze większą wagę należy przywiązać do pozyskiwania nowych klientów?
  • Dlaczego budowanie relacji i wzmacnianie zaufania w zespole jest i będzie istotne?
Czytaj więcej

Sposób na pracę zdalną ‑ dobre praktyki

SS_51_16.jpg
  • Dlaczego warto zawrzeć z pracownikami social contract dotyczący pracy zdalnej i co powinno się w nim znaleźć?
  • Jak stworzyć efektywny harmonogram spotkań online z zespołem pracującym zdalnie?
  • Czego unikać podczas spotkań online?
Czytaj więcej

Nowa rzeczywistość sprzedażowa po pandemii ‑ jak się do niej przygotować?

SS_51_12.jpg
  • Jak dostosować procesy w firmie do środowiska biznesowego, którego nie jesteśmy w stanie przewidzieć z wyprzedzeniem?
  • Które wydatki w firmie w obliczu trudnej sytuacji przyciąć jako pierwsze, a z których mimo wszystko lepiej nie rezygnować?
  • Czy warto kontaktować się z klientami, kiedy wiemy, że obecnie raczej nie będą zainteresowani współpracą?
Czytaj więcej

Przejdź do

Partnerzy

Reklama