The future of AI in sales

On-line only no. 44/2019
  • What do latest research say about the impact that AI can have on sales?
  • How can AI change salespeople’s work?
  • Which tasks may be simplified thanks to Artificial Intelligence?

The accelerating pace of innovation in AI technology – in machine-based visual perception, speech recognition, language translation, decision-making and other abilities once reserved only for people – is enabling computers to behave more like real human beings every day. Increasingly, technologists are applying AI to tasks that are essential for sales success: territory segmentation, prospect identification, lead generation, solution diagnosis, cross-selling, pricing and quotation generation, to list just a few that have benefitted from artificial intelligence advances.

According to a recent analysis by Forrester Research, “AI innovations in sales are happening at an unprecedented pace.”1 But they do not believe that AI will make the sales profession obsolete any time soon. “Instead of supplanting traditional sellers,” Forrester concluded, “AI will augment how they work and engage with their buyers, from automating tasks to providing time- and context-sensitive recommendations.”2

Changing sales development

Jurgen Heyman, CEO of Sales Performance International (SPI), believes the future is bright for sales teams who embrace AI advancements. SPI is using AI to revolutionize salesperson’s development, by dramatically raising the level of training relevance and personalization, and by enabling managers to see the business results of learning investments. SPI’s integrated platform for sales team performance improvement, called SPI-1, is fueled by advanced analytics and artificial intelligence capabilities.

Full access available for logged users only. Log in or select best subscription option here..

Log in Order a subscription
Ulubione Print

Also check

Rola kadry menedżerskiej w kształtowaniu relacji z klientami firmy

SS_45_6.jpg
  • Jakie korzyści przynosi zaangażowanie wyższej kadry menedżerskiej w kształtowanie relacji z klientami firmy?
  • Jak wytypować klientów do nadzoru menedżerskiego?
  • Jak opracować program wsparcia handlowców poprzez udział menedżerów wyższego szczebla w ich procesie sprzedażowym?
Read more

Szefie, daj pracować...

SS_45_12.jpg
  • W czym szef sprzedaży nie powinien przeszkadzać swoim pracownikom?
  • Na czym polega tzw. folwarczny styl zarządzania?
  • Dlaczego szef nie powinien wyręczać swoich handlowców, nawet jeśli jest przekonany, że „wie lepiej”?
Read more
Open access Promotional no. 45/2019

Sprzedaż wymyślona na nowo

SS_45_16.jpg
  • Czym są narzędzia sales acceleration i w czym mogą pomóc działom handlowym?
  • Dla kogo przeznaczone są takie narzędzia w pierwszej kolejności?
  • Jak wygląda przykładowy proces zarządzania sprzedażą w narzędziach typu sales acceleration?
Read more

Current issue

Go to

Partners

Reklama