Każdy menedżer sprzedaży stara się osiągnąć jak najlepsze wyniki sprzedaży, jednocześnie mając poczucie prowadzenia z zespołem maksymalnie produktywnej działalności w relacji do posiadanych zasobów i realiów rynkowych.

Zarządzanie efektywnością zespołu handlowego

Menedżer sprzedaży, niezależnie od tego, z jakimi założeniami się spotyka, powinien pamiętać, że może zarządzać tylko ludźmi (podwładnymi handlowcami), a nie pojęciami czy liczbami. Zwracam na to często uwagę, ponieważ zbyt wielu z nas – menedżerów sprzedaży – wpada w pułapkę polegającą na zarządzaniu liczbami (zyskiem, przychodami, rentownością, innymi dowolnie zdefiniowanymi wartościami itp.).

To menedżer jest odpowiedzialny za utworzenie takiego składu zespołu, w którym każdy sprzedawca jest właściwie przygotowany i wyszkolony do tego, by podejmować odpowiedniego rodzaju aktywności. Analiza zarządzania efektywnością zespołu powinna więc obejmować nasze menedżerskie aktywności oraz aktywności sprzedażowe naszych podwładnych. Możemy zarządzać tylko działaniami, a nie wynikami działań. Jeżeli chcemy mieć kontrolę nad efektywnością aktywności naszego zespołu sprzedażowego, musimy zrozumieć związek przyczynowo-skutkowy zachodzący pomiędzy działaniami, jakie podejmujemy, a wynikiem, jaki spodziewamy się osiągnąć.

Pozostałe 91% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu

Możesz też zobaczyć ten artykuł i wiele innych w naszym portalu Sprzedaz 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.

Ulubione Drukuj

Zobacz również

7 zasad tworzenia przejrzystego raportu dla przełożonych

7 zasad tworzenia przejrzystego raportu dla przełożonych
  • Co i jak raportować swojemu przełożonemu?
  • Jaki powinien być dobrze sporządzony raport?
  • Czego należy unikać przy jego tworzeniu?
Czytaj więcej

Jak skutecznie ewaluować strategię sprzedażową firmy

Jak skutecznie ewaluować strategię sprzedażową firmy
  • Jak rozpoznać, że już pora na zmianę obranej przez firmę strategii sprzedażowej?
  • Od czego zacząć zmiany?
  • Dlaczego niektórzy menedżerowie nie chcą zmieniać strategii sprzedażowej?
Czytaj więcej

Przejdź do

Partnerzy

Reklama