Z artykułu dowiesz się m.in.:

  • Jakie wyzwania czekają szefów zespołów pracujących zdalnie?
  • Na czym polega praca metodą mastermind i dlaczego warto ją wdrożyć?
  • W jaki sposób przełożony może i powinien zadbać o wellbeing pracowników pozostających na home office?

Zarządzanie zespołem pracującym w trybie home office w tak niepewnych czasach, w jakich przyszło nam obecnie funkcjonować, to spore wyzwanie dla menedżerów. Muszą sobie oni poradzić nie tylko z utrzymaniem zaangażowania pracowników i z dowiezieniem uzgodnionych założeń handlowych, ale także z własną niepewnością i lękami. Ankiety przeprowadzane przez naszą firmę podczas szkoleń i webinariów online wskazują na to, że praca w formie zdalnej, jak również spotkania online z klientami pozostaną z nami na dłużej – nawet po pandemii.

Wykres 1. Jaki procent spotkań biznesowych będzie nadal prowadzony w formie zdalnej po okresie pandemii?

Jak podkreślają eksperci od zarządzania, wyzwaniem, na które część przedsiębiorstw może nie być gotowa, jest przystosowanie kluczowych menedżerów do nowych warunków pracy w dłuższym okresie – wiele zależy od tego, na jakim etapie rozwoju w zakresie pracy zdalnej, umiejętności organizacji czasu i komunikacji oraz wykorzystania nowoczesnych narzędzi teleinformatycznych była firma przed pandemią. Wśród menedżerów pojawiają się również wątpliwości, w jakim zakresie można zaufać pracownikom? Kontrolować czy nie kontrolować? Jak podtrzymywać motywację własną oraz zespołową? Jak zachować się w sytuacji, gdy nie znamy odpowiedzi na wiele powiązanych ze skutkami pandemii pytań, które spływają od klientów i współpracowników?


W najbliższej przyszłości kluczowe będzie odpowiedzialne zarządzanie pracą zespołu w sposób najlepszy zarówno dla firmy, jak i jej pracowników. Będzie to jednak trudniejsze niż zazwyczaj, gdyż obecną sytuację charakteryzują dynamiczne zmiany, a firmy uruchamiają plany zarządzania kryzysowego. Dlatego podstawą tych działań musi być utrzymanie jasnej i spójnej komunikacji z pracownikami.

Pozostałe 82% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu
Ulubione Drukuj

Zobacz również

Menedżer jako przywódca stada w epoce niepewności

SS_52_14.jpg
  • Co wzorce przywiązania mają wspólnego z relacją szef – pracownicy?
  • Jakie style przywiązania wyróżniamy?
  • Jak menedżer może reagować w obecnej sytuacji niepewności i kryzysu, widząc niepokój pracowników?
Czytaj więcej

Nie wysyłaj handlowców, żeby sprzedawali!

SS_52_10.jpg
  • Jakie są trzy najczęściej popełniane błędy w zarządzaniu sprzedażą?
  • Od jakiego szefa ludzie nie będą chcieli odejść?
  • Dlaczego warto płacić handlowcom za niesprzedawanie?
Czytaj więcej

Menedżer z Sévres

SS_52_6.jpg
  • Jaki jest wzorzec idealnego szefa?
  • Jak być menedżerem, od którego się nie odchodzi?
  • Jakich grzechów popełnianych przez większość liderów unikać?
Czytaj więcej

Przejdź do

Partnerzy

Reklama