Z artykułu dowiesz się m.in.:

  • Jakie wyzwania czekają szefów zespołów pracujących zdalnie?
  • Na czym polega praca metodą mastermind i dlaczego warto ją wdrożyć?
  • W jaki sposób przełożony może i powinien zadbać o wellbeing pracowników pozostających na home office?

Zarządzanie zespołem pracującym w trybie home office w tak niepewnych czasach, w jakich przyszło nam obecnie funkcjonować, to spore wyzwanie dla menedżerów. Muszą sobie oni poradzić nie tylko z utrzymaniem zaangażowania pracowników i z dowiezieniem uzgodnionych założeń handlowych, ale także z własną niepewnością i lękami. Ankiety przeprowadzane przez naszą firmę podczas szkoleń i webinariów online wskazują na to, że praca w formie zdalnej, jak również spotkania online z klientami pozostaną z nami na dłużej – nawet po pandemii.

Wykres 1. Jaki procent spotkań biznesowych będzie nadal prowadzony w formie zdalnej po okresie pandemii?

Jak podkreślają eksperci od zarządzania, wyzwaniem, na które część przedsiębiorstw może nie być gotowa, jest przystosowanie kluczowych menedżerów do nowych warunków pracy w dłuższym okresie – wiele zależy od tego, na jakim etapie rozwoju w zakresie pracy zdalnej, umiejętności organizacji czasu i komunikacji oraz wykorzystania nowoczesnych narzędzi teleinformatycznych była firma przed pandemią. Wśród menedżerów pojawiają się również wątpliwości, w jakim zakresie można zaufać pracownikom? Kontrolować czy nie kontrolować? Jak podtrzymywać motywację własną oraz zespołową? Jak zachować się w sytuacji, gdy nie znamy odpowiedzi na wiele powiązanych ze skutkami pandemii pytań, które spływają od klientów i współpracowników?


W najbliższej przyszłości kluczowe będzie odpowiedzialne zarządzanie pracą zespołu w sposób najlepszy zarówno dla firmy, jak i jej pracowników. Będzie to jednak trudniejsze niż zazwyczaj, gdyż obecną sytuację charakteryzują dynamiczne zmiany, a firmy uruchamiają plany zarządzania kryzysowego. Dlatego podstawą tych działań musi być utrzymanie jasnej i spójnej komunikacji z pracownikami.

Dostęp możliwy dla zalogowanych użytkowników serwisu. Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę
Ulubione Drukuj

Zobacz również

Zarządzanie zespołem handlowym w czasach pandemii ‑ szanse i wyzwania

SS_51_20 (2).jpg
  • O co dziś powinien zadbać szef sprzedaży z perspektywy handlowca?
  • Czy w czasach pandemii jeszcze większą wagę należy przywiązać do pozyskiwania nowych klientów?
  • Dlaczego budowanie relacji i wzmacnianie zaufania w zespole jest i będzie istotne?
Czytaj więcej

Sposób na pracę zdalną ‑ dobre praktyki

SS_51_16.jpg
  • Dlaczego warto zawrzeć z pracownikami social contract dotyczący pracy zdalnej i co powinno się w nim znaleźć?
  • Jak stworzyć efektywny harmonogram spotkań online z zespołem pracującym zdalnie?
  • Czego unikać podczas spotkań online?
Czytaj więcej

Nowa rzeczywistość sprzedażowa po pandemii ‑ jak się do niej przygotować?

SS_51_12.jpg
  • Jak dostosować procesy w firmie do środowiska biznesowego, którego nie jesteśmy w stanie przewidzieć z wyprzedzeniem?
  • Które wydatki w firmie w obliczu trudnej sytuacji przyciąć jako pierwsze, a z których mimo wszystko lepiej nie rezygnować?
  • Czy warto kontaktować się z klientami, kiedy wiemy, że obecnie raczej nie będą zainteresowani współpracą?
Czytaj więcej

Przejdź do

Partnerzy

Reklama