Z artykułu dowiesz się m.in.:

  • Jakie wyzwania czekają szefów zespołów pracujących zdalnie?
  • Na czym polega praca metodą mastermind i dlaczego warto ją wdrożyć?
  • W jaki sposób przełożony może i powinien zadbać o wellbeing pracowników pozostających na home office?

Zarządzanie zespołem pracującym w trybie home office w tak niepewnych czasach, w jakich przyszło nam obecnie funkcjonować, to spore wyzwanie dla menedżerów. Muszą sobie oni poradzić nie tylko z utrzymaniem zaangażowania pracowników i z dowiezieniem uzgodnionych założeń handlowych, ale także z własną niepewnością i lękami. Ankiety przeprowadzane przez naszą firmę podczas szkoleń i webinariów online wskazują na to, że praca w formie zdalnej, jak również spotkania online z klientami pozostaną z nami na dłużej – nawet po pandemii.

Wykres 1. Jaki procent spotkań biznesowych będzie nadal prowadzony w formie zdalnej po okresie pandemii?

Jak podkreślają eksperci od zarządzania, wyzwaniem, na które część przedsiębiorstw może nie być gotowa, jest przystosowanie kluczowych menedżerów do nowych warunków pracy w dłuższym okresie – wiele zależy od tego, na jakim etapie rozwoju w zakresie pracy zdalnej, umiejętności organizacji czasu i komunikacji oraz wykorzystania nowoczesnych narzędzi teleinformatycznych była firma przed pandemią. Wśród menedżerów pojawiają się również wątpliwości, w jakim zakresie można zaufać pracownikom? Kontrolować czy nie kontrolować? Jak podtrzymywać motywację własną oraz zespołową? Jak zachować się w sytuacji, gdy nie znamy odpowiedzi na wiele powiązanych ze skutkami pandemii pytań, które spływają od klientów i współpracowników?


W najbliższej przyszłości kluczowe będzie odpowiedzialne zarządzanie pracą zespołu w sposób najlepszy zarówno dla firmy, jak i jej pracowników. Będzie to jednak trudniejsze niż zazwyczaj, gdyż obecną sytuację charakteryzują dynamiczne zmiany, a firmy uruchamiają plany zarządzania kryzysowego. Dlatego podstawą tych działań musi być utrzymanie jasnej i spójnej komunikacji z pracownikami.

Pozostałe 82% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu
Ulubione Drukuj

Zobacz również

Jak ograniczyć chaos w dziale sprzedaży?

Jak ograniczyć chaos w dziale sprzedaży?
  • Skąd bierze się chaos w dziale sprzedaży?
  • Jaki wpływ na porządek w dziale sprzedaży ma system prowizyjny?
  • Czy warto spisywać standardy stanowisk handlowych?
Czytaj więcej

Jak dopasować system premiowy do zespołu?

Jak dopasować system premiowy do zespołu?
  • Jak stworzyć idealny system premiowy lub prowizyjny?
  • Co warto wziąć pod uwagę, analizując opcję prowizji od zysku?
  • Z jakimi dylematami i ograniczeniami wiąże się wprowadzenie prowizji od obrotu?
Czytaj więcej

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.