Gra bez końca

Gra biznesowa jest nieskończona. Gracze mogą być znani lub nie. Nowi mogą dołączyć w dowolnym momencie. Każdy ma własną strategię, poza prawem nie ma stałych reguł. Nie ma też określonego początku ani końca, zwycięzców ani przegranych. Gracze po prostu rezygnują, jeśli uznają to za stosowne. Skoro biznes jest nieskończony, liderzy biznesu powinni przestać grać w skończoną grę. Zatem nie jest istotne, kto wygra, kto jest najlepszy. Ważne jest budowanie silnej i zdrowej organizacji, która wytrzyma próbę czasu.

W książce przywództwo jest pokazane w niespotykany sposób. Imperatyw wyciskania z ludzi imponującej efektywności zastąpiły fundamenty przywództwa z nieskończonym nastawieniem. Awans, nagroda czy wygrana walka budzą rozkoszny dreszczyk, ale nie należy na tym opierać swojej przyszłości. Jeśli jesteś przekonany do słusznej sprawy i postanawiasz pracować nad tą wizją przyszłości tydzień po tygodniu, miesiąc po miesiącu, rok po roku, oznacza to, że zwyciężasz. Nawet jeśli nie masz pojęcia, ile może to potrwać. Po prostu: samo dążenie nadaje znaczenie pracy i życiu. Dzięki książce przekonasz się, że nieskończone nastawienie lidera pozwala mu budować silniejsze, bardziej innowacyjne i inspirujące organizacje. Przyszłość świata leży w rękach takich przywódców.

Książka wyjaśnia pięć podstawowych zasad nieskończonego lidera:

  • postęp powinien być słuszny,
  • należy budować zaufanie w zespole,
  • godny rywal zasługuje na uwagę,
  • należy postawić na elastyczność,
  • odwaga przewodzenia musi być okazana. ×

Tytuł: Gra bez końca

Autor: Simon Sinek

Wydawnictwo: Onepress

Liczba stron: 232

Pozostałe 0% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę

Zobacz również

Tekst otwarty Tylko on-line nr 53/2020

Weź udział w 17. Badaniu wykorzystania poczty elektronicznej i zgarnij nagrodę

Weź udział w 17. Badaniu wykorzystania poczty elektronicznej i zgarnij nagrodę

Rozpoczęła się 17. edycja Ogólnopolskiego Badania Poczty Elektronicznej. Badanie Poczty przeprowadzane co roku przez SARE w okresie jesiennym, jest już tradycją, a raport publikowany pod koniec roku jest źródłem cennej wiedzy na temat zmian w świecie e-mail marketingu i ciągle rozwijającej się automatyzacji. Ponadto Badanie pozwala poznać polskich Internautów – rozszyfrować ich preferencje i sposoby wykorzystywania kanału e-mail.

Czytaj więcej

Przewodnik po zarządzaniu w XXI w.

Przewodnik po zarządzaniu w XXI w.
Czytaj więcej

Przejdź do

Partnerzy

Reklama