Ostatni tydzień listopada należał w mediach do kobiet. Wszystko za sprawą inicjatywy „Znane Ekspertki”, promującej obecność kobiet w dyskursie publicznym, nad którą „Szef Sprzedaży” objął patronat.

Jak wynika z cyklicznego raportu Global Media Monitoring Project, na całym świecie kobiety stanowią zaledwie 20% mówców i ekspertów cytowanych w przekazach mediowych. Również w polskich mediach w roli komentatorów częściej występują mężczyźni, zwłaszcza w tematyce gospodarczej i finansowej. Dlatego właśnie powstała inicjatywa „Znane Ekspertki”, zrzeszająca doświadczone top-specjalistki z różnych dziedzin. Projekt został zainaugurowany 16 czerwca 2014 i zrzesza obecnie blisko 400 kobiet ekspertów, w tym ponad 60 CEO, dyrektorów generalnych dużych korporacji, firm, instytucji publicznych, członków zarządu oraz ponad 40 kobiet z tytułem profesora. Głównym jego celem jest zmiana stereotypowego obrazu eksperta w świadomości społecznej, gospodarczej i medialnej.

W ramach obchodów II Tygodnia Znanych Ekspertek (23-29 listopada) odbyły się 3 debaty, dotyczące m.in. przełomowych innowacji, obrotu bezgotówkowego oraz współpracy na rzecz wyzwań współczesnej Europy, w których wzięło udział kilkanaście ekspertek z różnych środowisk – od biznesu po naukę. Miejmy nadzieję, że dzięki takim inicjatywom głos kobiet z roku na rok będzie coraz bardziej słyszalny, a Tydzień Znanych Ekspertek znajdzie przedłużenie w codzienności.

Możesz też zobaczyć ten artykuł i wiele innych w naszym portalu Sprzedaz 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.

Zobacz również

Po raz XII wybrano najbardziej etycznych i efektywnych w branży

Po raz XII wybrano najbardziej etycznych i efektywnych w branży

29 stycznia podczas finałowej gali online XII edycji konkursu Polish National Sales Awards nagrodzono liderów sprzedaży i obsługi klienta w Polsce. Wyłoniono laureatów i wyróżnionych w 19 kategoriach. Przyznano również nagrodę Supersprzedawcy oraz nagrodę specjalną prezesa PNSA. Konkurs od lat promuje dobre praktyki w sprzedaży i kształtuje standardy etyczne branży.

Czytaj więcej

Szkolenia online, w których warto wziąć udział

Poszerzaj wiedzę bez wychodzenia z domu czy z biura

Czytaj więcej

Przejdź do

Partnerzy

Reklama