Od kilku lat w Polsce obchodzony jest Dzień Sprzedaży Bezpośredniej. Każdego roku odbywa się on pod innym hasłem. Tegoroczny IV Polski Dzień Sprzedaży Bezpośredniej został zorganizowany w październiku przez Polskie Stowarzyszenie Sprzedaży Bezpośredniej, pod hasłem: Sprzedaż bezpośrednia inkubatorem mikroprzedsiębiorczości.

Głównym mówcą dnia był prof. Leszek Balcerowicz z Forum Obywatelskiego Rozwoju, który mówiąc o prawdopodobnych scenariuszach rozwoju polskiej gospodarki, wskazał na pilną potrzebę reform zwiększających stabilność finansów publicznych, stopę zatrudnienia i oszczędności, ograniczających niepewność przedsiębiorców w sferze prawa, podatków i sądownictwa oraz eliminujących bariery ograniczające konkurencję, takie jak m.in. prywatyzacja i deregulacja.

Wyniki Światowego Raportu Amway o Przedsiębiorczości (dane za lata 2011-2014), ukazujące m.in. potencjał, stymulatory i bariery przedsiębiorczości, a także potrzebę edukacji w zakresie praktycznych aspektów przedsiębiorczości, zaprezentowała dr Anna Czarczyńska, Dyrektor Centrum Zrównoważonego Rozwoju – Akademia Leona Koźmińskiego, prezentując dane z Raportu Amway o Przedsiębiorczości.

Panel dyskusyjny Co z tą mikroprzedsiębiorczością? z udziałem Jarosława Nenemana, Podsekretarza Stanu w Ministerstwie Finansów, Jeremiego Mordasewicza z Konfederacji Lewiatan, dr Anny Czarczyńskiej z Akademii Leona Koźmińskiego oraz Ewy Kudlińskiej-Pyrz, Przewodniczącej Zarządu PSSB, skupił się wokół stymulatorów i barier mikroprzedsiębiorczości, wzbudzając wiele emocji zarówno wśród słuchaczy, jak i samych panelistów. Obawa przed niepowodzeniem, niepewna sytuacja na rynku, wysokie składki ZUS, zbyt skomplikowane podatki, trudności biurokratyczne, niezrozumienie przedsiębiorców przez urzędników, a także niejasność ustawodawstwa to główne bariery podejmowania własnej działalności wskazywane przez konsultantów współpracujących z firmami sprzedaży bezpośredniej. Paneliści podkreślali, że w mikroprzedsiębiorczości niezwykle ważne są umiejętności handlowe, zaufanie społeczne, klarowność przepisów – zarówno dla przedsiębiorców, jak i urzędników – a także udogodnienia, stworzenie przedsiębiorcom odpowiednich warunków do funkcjonowania i prowadzenia własnego biznesu.

Podczas tegorocznego IV PDSB nagrodzono również osobistości, które wywarły największy wpływ na promocję branży w minionym roku. Statuetki Mecenasa Branży Sprzedaży Bezpośredniej 2015 otrzymali:

  • Elżbieta Mamos-Gawryś, Polskie Radio PR I
  • prof. dr hab. Grażyna Śmigielska, Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie
  • prof. UW dr hab. Jacek Męcina, Uniwersytet Warszawski
  • Jeremi Mordasewicz, Konfederacja Lewiatan
  • Kamil Pluskwa-Dąbrowski, Federacja Konsumentów.

Możesz też zobaczyć ten artykuł i wiele innych w naszym portalu Sprzedaz 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.

Źródło: PSSB

Zobacz również

Po raz XII wybrano najbardziej etycznych i efektywnych w branży

Po raz XII wybrano najbardziej etycznych i efektywnych w branży

29 stycznia podczas finałowej gali online XII edycji konkursu Polish National Sales Awards nagrodzono liderów sprzedaży i obsługi klienta w Polsce. Wyłoniono laureatów i wyróżnionych w 19 kategoriach. Przyznano również nagrodę Supersprzedawcy oraz nagrodę specjalną prezesa PNSA. Konkurs od lat promuje dobre praktyki w sprzedaży i kształtuje standardy etyczne branży.

Czytaj więcej

Szkolenia online, w których warto wziąć udział

Poszerzaj wiedzę bez wychodzenia z domu czy z biura

Czytaj więcej

Przejdź do

Partnerzy

Reklama