Sprzedaż bezpośrednia w górę

Tekst otwarty nr 34/2017

Branża sprzedaży bezpośredniej może zaliczyć 2016 r. do udanych. Szacunkowa sprzedaż na świecie w tym sektorze wynosiła 182,6 mld dol. W stosunku do 2015 r. wzrosła niemal o 2%. Na przestrzeni lat branża odnotowuje zyski i wzmacnia swoją pozycję. Dla porównania w 2013 r. sprzedaż bezpośrednia wynosiła 156,9 mld dol.

W 2016 r. konsumenci byli szczególnie zainteresowani produktami wellness, co jest nowością. Stanowiły one największą kategorię sprzedanych produktów (32%). Na kolejnych pozycjach znalazły się kosmetyki i produkty do pielęgnacji osobistej (25%), a dalej sprzęt AGD (12%). W Polsce, według danych Polskiego Stowarzyszenia Sprzedaży Bezpośredniej (PSSB), nadal najczęściej sprzedawaną kategorią były kosmetyki (60%), następnie suplementy diety (11%) i sprzęt AGD (11%).

Aż w 23 krajach sprzedaż bezpośrednia przekracza 1 mld dol. Pięć z nich to kraje europejskie. Europa jest trzecim co do wielkości rynkiem sprzedaży bezpośredniej, z 20-procentowym udziałem w obrotach globalnych. Region nieustannie się umacnia, a prognozy są bardzo obiecujące. Wśród 10 najlepiej rozwijających się rynków można wymienić m.in. Niemcy, Francję oraz Wielką Brytanię. To one w Europie odnotowały największy wzrost. W tej piątce znajduje się również Polska.

Możesz też zobaczyć ten artykuł i wiele innych w naszym portalu Sprzedaz 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.

Źródło: PSSB

Zobacz również

Storytelling w sprzedaży. Pięć najlepszych książek dla handlowców

Storytelling w sprzedaży. Pięć najlepszych książek dla handlowców
  • Gdzie szukać inspiracji do udoskonalania swoich umiejętności storytellingowych?
  • Jak sprawić, aby klient coś sobie wyobraził?
  • Dlaczego niektóre historie przykuwają uwagę, a niektóre zostają zapomniane?
Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 65/2022

Forum Szefów Sprzedaży: Szef sprzedaży w świecie VUCA

Forum Szefów Sprzedaży: Szef sprzedaży w świecie VUCA
Czytaj więcej

Polecamy

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.