Jak znaleźć gwiazdę sprzedaży w tłumie kandydatów? W jaki sposób ograniczyć rotację w zespole i zatrzymać najlepszych handlowców? Jak przełożyć organizację działu sprzedaży na realizację celów sprzedażowych? Co w praktyce motywuje handlowców? To pytania, na które próbowali odpowiedzieć prelegenci i uczestnicy II Forum Szefów Sprzedaży organizowanego przez redakcję magazynu „Szef Sprzedaży”, które w dniach 19-20 listopada odbyło się w Warszawie.

Tematem przewodnim tegorocznej edycji była budowa efektywnego zespołu sprzedażowego. Pierwszego dnia prelegenci skupili się na procesie rekrutacji nowych handlowców oraz organizacji działu sprzedaży. Swoimi doświadczeniami z uczestnikami podzielili się m.in. Paweł Kowalczyk – Kierownik Działu Szkoleń w Krajowym Rejestrze Długów BIG, Lech Dworaczyński – przedsiębiorca, doradca biznesowy, menedżer sprzedaży, znany również z łamów „Szefa Sprzedaży” oraz Jarosław Witwicki – Dyrektor Sprzedaży i Członek Zarządu Macrologic SA. Wieczorem uczestnicy wzięli udział w kolacji, podczas której mogli swobodnie porozmawiać i wymienić się uwagami.

Drugi dzień poświęcony był efektywnym systemom wynagradzania i motywowania handlowców. O zasadach premiowania w swoich firmach mówili m.in. Teresa Horbaczewska – Dyrektor Zarządzający i Dyrektor Sprzedaży w Druk24h oraz Przemysław Mik – Prezes McHayes&StewardGroup.

Zainteresowani mogli również skorzystać z indywidualnych konsultacji z jednym z ekspertów, wśród których znaleźli się m.in. Rafał Tabaczek – trener Alior Instytut Biznesu, wyróżniony przez PNSA tytułem Super Sprzedawcy w 2014 r., Robert Noworolski – współzałożyciel Quest Change Managers oraz Jakub Antkowiak – adwokat, który udzielał porad na temat wprowadzenia do umów z handlowcami zapisu o zakazie konkurencji.

Uczestnicy mieli też okazję wziąć udział w grywalizacji. Przez dwa dni zdobywali punkty (guldeny) przez aktywne uczestnictwo w Forum, rozwijając swoją postać w grze przygotowanej we współpracy z firmą Companion. Najlepsi na koniec otrzymali nagrody.

A co o Forum myślą jego uczestnicy? Otwarta formuła spotkania, miła atmosfera, ciekawa tematyka, prelegenci praktycy, interesujące dyskusje, networking oraz dyżury ekspertów to ich zdaniem najmocniejsze punkty kongresu.

Dziękujemy Wam za udział w tegorocznym Forum i zapraszamy za rok. Szykujemy dla Was kilka niespodzianek. Szczegółów szukajcie w kolejnych numerach „Szefa Sprzedaży”.

Możesz też zobaczyć ten artykuł i wiele innych w naszym portalu Sprzedaz 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.

Zobacz również

Po raz XII wybrano najbardziej etycznych i efektywnych w branży

Po raz XII wybrano najbardziej etycznych i efektywnych w branży

29 stycznia podczas finałowej gali online XII edycji konkursu Polish National Sales Awards nagrodzono liderów sprzedaży i obsługi klienta w Polsce. Wyłoniono laureatów i wyróżnionych w 19 kategoriach. Przyznano również nagrodę Supersprzedawcy oraz nagrodę specjalną prezesa PNSA. Konkurs od lat promuje dobre praktyki w sprzedaży i kształtuje standardy etyczne branży.

Czytaj więcej

Szkolenia online, w których warto wziąć udział

Poszerzaj wiedzę bez wychodzenia z domu czy z biura

Czytaj więcej

Przejdź do

Partnerzy

Reklama