Zaproszenie na rozmowę rekrutacyjną każdego interesującego kandydata jest niezmiernie trudne do zrealizowania, a w przypadku ograniczenia czasowego wręcz niemożliwe. Z tego powodu coraz popularniejszym rozwiązaniem staje się wideorekrutacja, która w łatwy sposób pozwala zautomatyzować i zdecydowanie skrócić proces rekrutacji.

Prowadząc rekrutację, nierzadko można się spotkać z sytuacją, w czasie której już samo powitanie pozwala na negatywną ocenę kandydata. Niemiła aparycja, niedbały wygląd czy niestosowne zachowanie – to elementy, o których aplikant nie informuje w CV. Przed zaproszeniem kandydata na rozmowę staramy się dokładnie przeanalizować jego CV, a także wykonujemy wstępną preselekcję telefoniczną. Tym większe rozczarowanie, gdy kandydat okazuje się zupełnie inną osobą niż wynikało to z krótkiej rozmowy telefonicznej. Wideorekrutacja pozwala na minimalizowanie tego typu okoliczności. Narzędzie to pozwala na poznanie kandydata jeszcze przed spotkaniem osobistym.

Wygodne dla kandydata

Jak pokazują badania zrealizowane na zlecenie ZapraszamNaRozmowe.pl, blisko 90% kandydatów1 odczuwa stres w związku z rozmową kwalifikacyjną. Dzięki wykorzystaniu wideorekrutacji proces selekcyjny można stopniować, a co za tym idzie, zmniejszyć dyskomfort kandydatów. Możliwość udzielania odpowiedzi na pytania w domowym zaciszu jest sytuacją komfortową dla potencjalnego pracownika i pozwala mu na przygotowanie ciekawego i kreatywnego nagrania. Co więcej, najlepsi na rynku kandydaci najprawdopodobniej nie pozostają aktualnie bez pracy. Telefoniczne rozmowy preselekcyjne przeprowadzane w godzinach pracy nie sprzyjają swobodnej konwersacji. Wideorekrutacje zaś dają kandydatom możliwość zaprezentowania swojej sylwetki w dowolnie wybranym czasie.

Rekrutacja online w brytyjskim Post Office

Brytyjski odpowiednik Poczty Polskiej co roku przed okresem świątecznym, w tzw. peak time, zatrudnia dodatkowo nawet kilkuset tymczasowych pracowników. W 2014 roku z otrzymanych 20 000 aplikacji dział rekrutacji do etapu wideorekrutacji zaprosił ok. 1400 kandydatów. W ciągu 2 tygodni w formie nagrań zostało przesłanych 550 odpowiedzi. Wynik ten jasno wskazuje skalę oszczędności czasu i pieniędzy na organizacji rozmów kwalifikacyjnych z potencjalnymi kandydatami.

Przypisy / Źródła / Podstawa prawna
  1. Dane z raportu opracowanego na zlecenie zapraszamnarozmowe.pl. Na podstawie badań Grupy ARC przeprowadzonych w terminie: 15.05-29.07.2015. Analizą objęto grupę 1022 Polaków w wieku 18-55 lat.

Możesz też zobaczyć ten artykuł i wiele innych w naszym portalu Sprzedaz 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.

Zobacz również

Storytelling w sprzedaży. Pięć najlepszych książek dla handlowców

Storytelling w sprzedaży. Pięć najlepszych książek dla handlowców
  • Gdzie szukać inspiracji do udoskonalania swoich umiejętności storytellingowych?
  • Jak sprawić, aby klient coś sobie wyobraził?
  • Dlaczego niektóre historie przykuwają uwagę, a niektóre zostają zapomniane?
Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 65/2022

Forum Szefów Sprzedaży: Szef sprzedaży w świecie VUCA

Forum Szefów Sprzedaży: Szef sprzedaży w świecie VUCA
Czytaj więcej

Polecamy

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.