cena: 29,00 zł netto
cena: 35,67 zł brutto
Polityka rabatowa jest newralgicznym obszarem aktywności firmy, który w istotny sposób przekłada się na jej wyniki. Źle zaplanowany, pozostający poza należytym monitoringiem system rabatowy zamiast przynosić korzyści może stanowić zalążek wielu problemów. Warto zastanowić się, jak stosowanie obniżek cen, rabatów czy upustów wpływa z jednej strony na zyskowność firmy, a z drugiej na dostarczaną wartość oraz postrzeganie marki.
Z artykułów dowiesz się m.in.:
Moi sprzedawcy boją się podejmować decyzje o przyznawaniu rabatów klientom. Mamy określoną politykę rabatową – i tych oficjalnych, czyli rabatów należnych za określone parametry zamówienia, i tych nieoficjalnych, które sprzedawca może przyznawać sam. W praktyce nasi sprzedawcy zawsze konsultują rabaty ze mną, a gdy nie odbieram telefonu, niektórzy z nich nie potrafią nawet zawiesić rozmowy do czasu...
Część 1. Jak szybko zminimalizować utratę zysku przy redukcji cen? Utrzymywanie cen produktów i usług na właściwym poziomie jest nie tylko gwarantem zysku przedsiębiorstw, ale także nośnikiem ich marki, świadczącym o profesjonalizmie i wysokim poziomie oferowanego asortymentu. Właściwy poziom ceny powinien odzwierciedlać wartość produktu czy usługi, pozwalając jednocześnie na osiąganie maksymalnych...
Niezależnie od branży każde przedsiębiorstwo – na skutek albo działalności konkurencji, albo nacisku klientów – musi zmierzyć się z tematem rabatowania. Zaniechanie udzielania rabatów jest na ogół złym pomysłem. Z kolei nieprzemyślane rabatowanie może prowadzić do dramatycznego spadku zysku. Na jakich zasadach powinna zatem opierać się polityka rabatowa firmy?
Polityka rabatowa jest świetnym narzędziem do budowania lojalności klientów. Niestety, wysokie upusty i kiepscy handlowcy potrafią zepsuć najlepszy biznes. Jak zatem zniżki wpływają na wizerunek produktów? Jak skutecznie wykorzystywać dyskonta i jak doprowadzić do tego, aby już nigdy nie usłyszeć od klientów pytania: To za ile i dlaczego tak drogo?
Polityka rabatowa jest newralgicznym obszarem aktywności firmy, który w istotny sposób przekłada się na jej wyniki. Źle zaplanowany, pozostający poza należytym monitoringiem system rabatowy zamiast przynosić korzyści może stanowić zalążek wielu problemów. Jakich błędów należy unikać w polityce rabatowej?
Dodaj do ulubionych - opcja jest dostępna tylko dla aktywnych prenumeratorów.
Pełna funkcjonalność serwisu z wyłączeniem możliwości pobierania wydań w formacie PDF.