Zestawy tematyczne

Polityka rabatowa

Polityka rabatowa

cena: 29,00 zł netto

cena: 35,67 zł brutto

Polityka rabatowa jest newralgicznym obszarem aktywności firmy, który w istotny sposób przekłada się na jej wyniki. Źle zaplanowany, pozostający poza należytym monitoringiem system rabatowy zamiast przynosić korzyści może stanowić zalążek wielu problemów. Warto zastanowić się, jak stosowanie obniżek cen, rabatów czy upustów wpływa z jednej strony na zyskowność firmy, a z drugiej na dostarczaną wartość oraz postrzeganie marki.

Z artykułów dowiesz się m.in.:

  • Czym różni się rabat frontowy od retrospektywnego?
  • Jakie metody naliczania rabatów warto stosować, żeby uzyskać korzystniejszą cenę sprzedaży?
  • Jak – poprzez zapisy bonusowe – wspierać realizację obranej polityki sprzedaży?
  • Jak unikać błędów w polityce rabatowej?
  • Na jakich zasadach powinna opierać się polityka rabatowa firmy?
Dodaj do koszyka

Zawartość zestawu

nr 15/2014

Ekspert radzi Co zrobić, aby sprzedawcy przestali unikać samodzielnych decyzji o rabatach?

Moi sprzedawcy boją się podejmować decyzje o przyznawaniu rabatów klientom. Mamy określoną politykę rabatową – i tych oficjalnych, czyli rabatów należnych za określone parametry zamówienia, i tych nieoficjalnych, które sprzedawca może przyznawać sam. W praktyce nasi sprzedawcy zawsze konsultują rabaty ze mną, a gdy nie odbieram telefonu, niektórzy z nich nie potrafią nawet zawiesić rozmowy do czasu...

Czytaj więcej
nr 13/2014

Od „dżungli rabatowej” do skutecznego systemu rabatowania

Część 1. Jak szybko zminimalizować utratę zysku przy redukcji cen? Utrzymywanie cen produktów i usług na właściwym poziomie jest nie tylko gwarantem zysku przedsiębiorstw, ale także nośnikiem ich marki, świadczącym o profesjonalizmie i wysokim poziomie oferowanego asortymentu. Właściwy poziom ceny powinien odzwierciedlać wartość produktu czy usługi, pozwalając jednocześnie na osiąganie maksymalnych...

Czytaj więcej
nr 25/2016

Rabatowy zawrót głowy

SS25_s32.jpg

Niezależnie od branży każde przedsiębiorstwo – na skutek albo działalności konkurencji, albo nacisku klientów – musi zmierzyć się z tematem rabatowania. Zaniechanie udzielania rabatów jest na ogół złym pomysłem. Z kolei nieprzemyślane rabatowanie może prowadzić do dramatycznego spadku zysku. Na jakich zasadach powinna zatem opierać się polityka rabatowa firmy?

Czytaj więcej
nr 34/2017

Efektywna polityka rabatowa

SS_34_06.jpg

Polityka rabatowa jest świetnym narzędziem do budowania lojalności klientów. Niestety, wysokie upusty i kiepscy handlowcy potrafią zepsuć najlepszy biznes. Jak zatem zniżki wpływają na wizerunek produktów? Jak skutecznie wykorzystywać dyskonta i jak doprowadzić do tego, aby już nigdy nie usłyszeć od klientów pytania: To za ile i dlaczego tak drogo?

Czytaj więcej
nr 34/2017

10 najczęstszych błędów w zakresie polityki rabatowej

SS_34_29.jpg

Polityka rabatowa jest newralgicznym obszarem aktywności firmy, który w istotny sposób przekłada się na jej wyniki. Źle zaplanowany, pozostający poza należytym monitoringiem system rabatowy zamiast przynosić korzyści może stanowić zalążek wielu problemów. Jakich błędów należy unikać w polityce rabatowej?

Czytaj więcej
nr 40/2018

Żeby rabat opłacił się… firmie

40_SS_30.jpg
  • Czym różni się rabat frontowy od retrospektywnego?
  • Jakie metody naliczania rabatów warto stosować, żeby uzyskać korzystniejszą cenę sprzedaży?
  • Jak – poprzez zapisy bonusowe – wspierać realizację obranej polityki sprzedaży?
Czytaj więcej

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.