Zestawy tematyczne

Prospecting

Prospecting

cena: 49,00 zł netto

cena: 60,27 zł brutto

Prospecting, czyli inaczej poszukiwanie klientów, to szereg czynności i metod powiązanych w system działań, które mają na celu poszukiwanie oraz selekcjonowanie osób i/lub instytucji potencjalnie zainteresowanych oferowanym produktem lub usługą. Pojęcie możemy sprowadzić do budowania rynku klientów. Prospecting jest pierwszym etapem cyklu sprzedażowego, którego elementy można przedstawić w postaci niekończącego się koła aktywności przedstawiciela handlowego. Jak wygląda prospecting w praktyce i jak określić jego efektywność? O tym między innymi.

Z artykułów dowiesz się m.in.:

  • Jak dotrzeć do nowych klientów w sytuacji, gdy rynek jest nasycony wszelkiego rodzaju produktami i usługami?
  • Jakie czynniki mają decydujące znaczenie dla skuteczności prospectingu?
  • Co może zrobić menedżer, by sprzedaż w jego dziale stała się bardziej systematyczna i przewidywalna?
  • Jakie mamy do dyspozycji techniki i metody poszukiwania klienta?
  • Jak rozliczać handlowców z realizacji działań prospectingowych?
  • Dlaczego oprócz profilu idealnego klienta warto zdefiniować również profil złego klienta?
  • Jak mierzyć procesy w sprzedaży?
  • Jak zapobiegać chaosowi informacyjnemu i braku spójności w firmie?
Dodaj do koszyka

Zawartość zestawu

nr 14/2014

Prospecting – techniki i metody poszukiwania klienta

Prospecting, czyli inaczej poszukiwanie klientów, to szereg czynności i metod powiązanych w system działań, które mają na celu poszukiwanie oraz selekcjonowanie osób i/lub instytucji czy organizacji gospodarczych zainteresowanych oferowanym produktem lub usługą. Pojęcie to oznacza także, a może przede wszystkim, budowanie rynku klientów. Jest pierwszym etapem cyklu sprzedażowego, którego elementy można...

Czytaj więcej
nr 22/2015

Prospecting w praktyce

photodune-3426772-magnet-attracts-the-spheres-xs.jpg

Rynek jest nasycony wszelkiego rodzaju produktami i usługami, dlatego coraz trudniej przebić się ze swoją propozycją. Jak w takiej sytuacji dotrzeć do nowych klientów?

Czytaj więcej
nr 22/2015

Prospecting jako jedna ze składowych systemu premiowania

Jak rozliczać handlowców z realizacji działań prospectingowych? Na przykładzie firmy handlowej prezentujemy przykładowy system premiowania zależny od efektywności działań mających na celu pozyskanie nowych klientów.

Czytaj więcej
Tylko on-line nr 39/2018

Mity dotyczące prospectingu i sprzedaży – wyniki badania branży B2B

  • Czym nie jest prospecting?
  • Jakie czynniki mają decydujące znaczenie dla skuteczności prospectingu?
Czytaj więcej
nr 46/2019

Jak określać miary efektywności sprzedaży?

SS_46_56.jpg
  • Jak mierzyć procesy w sprzedaży?
  • Jakie rodzaje miar warto wziąć pod uwagę?
  • W jaki sposób wyznaczać cele?
Czytaj więcej
nr 49/2020

Rola szefa sprzedaży w procesie prospectingu

SS_49_6.jpg
  • Czy szef sprzedaży powinien aktywnie wspierać sprzedawcę w procesie prospectingu, czy też lepiej zostawić mu swobodę działań?
  • Jak sprawdzić, ile nowych szans sprzedaży powinien uruchomić handlowiec, aby „dowieźć” sprzedaż o określonej wartości?
  • Co może zrobić menedżer, by sprzedaż w jego dziale stała się bardziej systematyczna i przewidywalna?
Czytaj więcej
nr 49/2020

5 podstawowych błędów w prospectingu B2B

SS_49_12.jpg
  • Dlaczego oprócz profilu idealnego klienta warto zdefiniować również profil złego klienta?
  • Na jakie pytania muszą znać odpowiedź handlowcy, zanim wykonają telefon do potencjalnego klienta?
Czytaj więcej
nr 49/2020

Inbound marketing w prospectingu ‑ sojusz dla wzrostu sprzedaży

SS_49_16.jpg
  • Dlaczego tradycyjny prospecting, mimo mnogości dostępnych na rynku narzędzi, nie zawsze się sprawdza?
  • Jak wykorzystać inbound marketing w prospectingu?
  • Dlaczego handlowiec nie zawsze musi sprzedawać, żeby sprzedać?
Czytaj więcej
nr 49/2020

LinkedIn w prospectingu B2B

SS_49_20.jpg
  • Dlaczego prospecting jest dziś taki trudny?
  • Jakie są założenia nowoczesnego prospectingu?
  • Jak szef sprzedaży może wspierać handlowców w prospectingu prowadzonym za pośrednictwem LinkedIn?
Czytaj więcej
nr 49/2020

Jak ustalić priorytety w zarządzaniu sprzedażą?

SS_49_37.jpg
  • Jak zapobiegać chaosowi informacyjnemu i braku spójności w firmie?
  • Dlaczego niektóre systemy motywacyjne nie działają?
  • Dlaczego CRM jest kluczowy dla sprawnego funkcjonowania działu handlowego?
Czytaj więcej

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.