Aktualizacja 25.10.2023

Serwis magazynu "Szef Sprzedaży" to dokładnie: 1755 (+28) artykułów oraz 541 (+7) autorów.

Najnowsze wydanie 5-6/2023 (wrzesień-grudzień)

Sztuczna inteligencja i możliwości, jakie daje, to coraz głośniejszy temat, również w sprzedaży. Czy niebawem zastąpi handlowców? Odpowiedź na to pytanie nie jest jednoznaczna, ponieważ o ile wiele zadań można śmiało scedować na SI, to w niektórych czynnik ludzki wciąż jeszcze wydaje się niezastąpiony. Na jak długo? Polecam lekturę tekstów z naszego aktualnego Tematu Numeru, których autorzy: Aldona Kucner, Artur Sójka i Jakub Dzikowski przyglądają się temu zagadnieniu bliżej.

Wielu z Was na pewno osobiście próbowało przetestować, co potrafi słynny ChatGPT (a potrafi całkiem sporo). Jak każde narzędzie, wymaga on jednak sprawnego operatora, który skonstruuje poprawne zapytanie, tzw. prompt. Wskazówek związanych z tworzeniem odpowiedniego prompta szukajcie w artykule Jakuba Dzikowskiego „Tworzenie treści z ChatGPT od A do Z”.

Kwestia, której nie rozwiąże za nas sztuczna inteligencja, to natomiast praca z nastawieniem handlowców. Jest ona szczególnie istotna w przypadku włączania do oferty nowych produktów lub modyfikacji dotychczasowych propozycji dla klientów. Jak skutecznie przygotować zespół handlowy do pracy z nową ofertą i dlaczego kluczowe jest tutaj nastawienie menedżerów – o tym pisze Tomasz Targosz.

Tradycyjnie polecam także sekcję poświęconą e-commerce, tym razem w dużej mierze poświęconą tematyce prawnej. Znajdziecie w niej: podpowiedzi, jak pisać angażujące teksty na profile firmy w social mediach, przykłady niedozwolonych praktyk reklamowych w Internecie, a także proste wskazówki, jak prowadzić stronę internetową e-sklepu zgodnie z RODO.

Polecamy

Reklama

Partnerzy

Przejdź do

Temat numeru

nr 5-6/2023

Tworzenie treści z ChatGPT od A do Z

Tworzenie treści z ChatGPT od A do Z
  • Dlaczego we współpracy z ChatGPT kluczowy jest fact-checking?
  • Jak formułować zapytania (prompty) dla ChatGPT, by uzyskać oczekiwane wyniki?
Czytaj więcej
nr 5-6/2023

Śmierć przez AI

Śmierć przez AI
  • Dlaczego prezentacje PowerPoint potrafią bardziej zaszkodzić handlowcom, niż im pomóc w sprzedaży?
  • Kiedy automatyzacja sprzedaży jest złym pomysłem?
  • Jakie mogą być konsekwencje stosowania botów na LinkedIn?
Czytaj więcej
nr 5-6/2023

Jak uczynić ze sztucznej inteligencji sojusznika sprzedawcy?

Jak uczynić ze sztucznej inteligencji sojusznika sprzedawcy?
  • W jakich zadaniach sztuczna inteligencja może zastąpić sprzedawcę, a w jakich go wspomóc?
  • Jak dzięki zastosowaniu sztucznej inteligencji poszerzyć swój lejek sprzedażowy?
Czytaj więcej

Dream Team

nr 5-6/2023

3 powody, które sprawią, że klient poleci cię innym ludziom

3 powody, które sprawią, że klient poleci cię innym ludziom
  • Jak wykorzystać pocztę pantoflową na swoją korzyść?
  • Gdzie rozsiewać informacje o swoim produkcie, by trafił do zainteresowanych zakupem?
  • Jak pokazać swoją usługę, by klient zrozumiał, że to MY jesteśmy jego najlepszym wyborem?
Czytaj więcej
nr 5-6/2023

Jak wybierać talenty do zespołu sprzedażowego?

Jak wybierać talenty do zespołu sprzedażowego?
  • Jak znaleźć najlepszych handlowców do swojego zespołu?
  • Jak sprawić, żeby pozostali w firmie?
  • Jakich kompetencji potrzeba, aby zespół odniósł sukces?
Czytaj więcej
nr 5-6/2023

NIby profesjonalista, ale...

NIby profesjonalista, ale...
  • Co buduje wizerunek sprzedawcy?
  • Na jakie sformułowania trzeba uważać w trakcie rozmowy lub korespondencji z klientem?
  • Jak uniknąć niepotrzebnych wpadek?
Czytaj więcej

Strategie

nr 5-6/2023

Mentoring w zarządzaniu

Mentoring w zarządzaniu
  • Kim jest mentor?
  • Jakie są podstawowe umiejętności mentora?
  • Czym mentor różni się od coacha?
Czytaj więcej
nr 5-6/2023

Sprzedawaj jak TY... czyli jak znależć swój sposób na sprzedaż

Sprzedawaj jak TY... czyli jak znależć swój sposób na sprzedaż
  • Jak już na początku procesu sprzedaży uszczelnić etap „zapytań”?
  • Dlaczego w sprzedaży od początku warto stawiać na prawdę, nawet jeżeli oznacza to zmniejszenie liczby klientów?
Czytaj więcej
nr 5-6/2023

Marki FMCG w modelu subskrypcyjnym

Marki FMCG w modelu subskrypcyjnym
  • Na czym współcześnie polegają modele subskrypcyjne?
  • Jakie produkty możemy obecnie subskrybować jako klienci?
  • Co zyskują firmy dzięki takiemu modelowi działania?
Czytaj więcej

Relacje z klientem

nr 5-6/2023

Zaufanie ‑ jedna z najważniejszych walut w sprzedaży

Zaufanie - jedna z najważniejszych walut w sprzedaży
  • Jak budować zaufanie klienta w sprzedaży detalicznej?
  • Jakie 4 elementy wpływają na zaufanie klienta w handlu?
  • W jaki sposób zazwyczaj tracimy zaufanie klienta?
Czytaj więcej
nr 5-6/2023

Klienci z różnych stron świata: Portugalia

Klienci z różnych stron świata: Portugalia
  • Jaka jest kultura biznesowa Portugalii?
  • Jakie są główne podobieństwa i różnice pomiędzy Polakami i Portugalczykami?
  • Dlaczego cierpliwość przyda się w kontaktach z Portugalczykami?
Czytaj więcej
nr 4/2023

Trudne negocjacje ‑ jak wyjść z nich obronną ręką

Trudne negocjacje - jak wyjść z nich obronną ręką
  • Czym jest BATNA i dlaczego warto ją mieć?
  • Jak reagować, gdy nasz partner negocjacyjny staje się agresywny?
  • W jakie pułapki wpadamy na własne życzenie?
Czytaj więcej

Dobre praktyki

nr 5-6/2023

Jak podzielić tort?

Jak podzielić tort?
  • Co pizza i tort mają wspólnego z negocjacjami?
  • Na czym polegają perspektywa siły i perspektywa sprawiedliwości?
  • Dlaczego tak trudno jest określić właściwy przedmiot negocjacji?
Czytaj więcej
nr 5-6/2023

Motywacja w procesie zarządzania zasobami ludzkimi

Motywacja w procesie zarządzania zasobami ludzkimi
  • Dlaczego znalezienie odpowiednich motywatorów jest takie ważne?
  • Jakie są fazy rozwoju pracownika?
  • O czym mówią prawa Yerkesa-Dodsona i co mają wspólnego z motywacją?
Czytaj więcej
nr 5-6/2023

Rozwój osobisty ‑ hit czy kit?

Rozwój osobisty - hit czy kit?
  • Jakie kompetencje są kluczowe w sprzedaży?
  • Za pomocą jakich metod można je rozwijać?
  • Jak wybrać najlepszą metodę dla siebie?
Czytaj więcej

Paragrafy

nr 5-6/2023

Kontrola trzeżwości pracowników ‑ istotna zmiana pracy

Kontrola trzeżwości pracowników - istotna zmiana pracy
  • Jak wprowadzić w zakładzie pracy kontrolę trzeźwości pracowników zgodnie z nowelizacją Kodeksu pracy?
  • Z jaką częstotliwością można prowadzić taką kontrolę?
  • Jakiej dokumentacji wymaga prowadzenie kontroli trzeźwości pracowników?
Czytaj więcej
nr 4/2023

Open source w praktyce ‑ o czym należy pamiętać

Open source w praktyce - o czym należy pamiętać
  • Co powinniśmy wziąć pod uwagę, korzystając z wolnego oprogramowania?
  • Czy warto korzystać z licencji open source?
  • Jak zarządzać ryzykiem w przedsiębiorstwie?
Czytaj więcej
nr 3/2023

Praca zdalna w Dzienniku Ustaw ‑ czy będzie lepiej? Dla kogo?

Praca zdalna w Dzienniku Ustaw - czy będzie lepiej? Dla kogo?
  • Jakie zmiany związane z uregulowaniem prawnym pracy zdalnej pojawiły się ostatnio w polskim kodeksie pracy?
  • Komu bezwzględnie przysługuje praca zdalna?
  • Jakie obowiązki związane z organizacją pracy zdalnej spoczywają na pracodawcach?
Czytaj więcej
nr 60/2022

Jak sobie radzić z tremą przed wystąpieniem publicznym

Jak sobie radzić z tremą przed wystąpieniem publicznym
  • Jakie ćwiczenia pomogą zapanować nad tremą?
  • Co zrobić, gdy całe ciało alarmuje: „stresuję się tym wystąpieniem”?
  • W jaki sposób odpowiednia postawa i mimika mogą nam pomóc w walce z tremą?
Czytaj więcej
nr 59/2021

Atrybucja w sprzedaży i zarządzaniu

Atrybucja w sprzedaży i zarządzaniu
  • Czym jest atrybucja i jakie znaczenie ma w sprzedaży?
  • Na czym polegają błędy atrybucji?
  • Czym atrybucja wewnętrzna różni się od zewnętrznej i jakie konsekwencje mają oba te typy?
Czytaj więcej
nr 58/2021

W jaki sposób przygotować swoją firmę do pozyskiwania leadów?

W jaki sposób przygotować swoją firmę do pozyskiwania leadów?
  • Jak przygotować kampanię leadową?
  • Jak zwiększyć sprzedaż z pozyskanych leadów?
  • Jak zautomatyzować procesy sprzedażowe w swojej firmie?
Czytaj więcej

Ludzie sprzedaży

nr 5-6/2023

Kto pyta, ten rządzi

Kto pyta, ten rządzi

– wywiad z Rafałem Błachowskim, trenerem sprzedaży, autorem książki „Porozmawiajmy o sprzedaży”

Czytaj więcej
nr 4/2023

Ekscytacja etapem testów

Ekscytacja etapem testów

Rozmowa z Mariuszem Mrozem, trenerem i przedsiębiorcą w branży fitness HISTORIA SUKCESU Jestem przedsiębiorcą, który od ponad 8 lat sprzedaje swoje usługi w branży fitness, buduje markę Trener Mariusz Mróz oraz tworzy agencję fitness influencerów fit elite.  Uwielbiam szukać i testować nowe rozwiązania i w taki sposób rozwijać swoją firmę. Przeszedłem kilka kryzysów w biznesie i wierzę...

Czytaj więcej
nr 3/2023

Każda sprzedaż rodzi się w rozmowie

Każda sprzedaż rodzi się w rozmowie

Rozmowa z Pawłem Majchrowskim, ekspertem ds. sprzedaży oraz od wakacji marzeń w Chorwacji   HISTORIA SUKCESU Od wielu lat jestem związany ze sprzedażą. Właściwie uczę się jej całe życie. W mojej zawodowej karierze uczyłem sprzedawać, dzieliłem się wiedzą, ale nade wszystko lubiłem analizować procesy sprzedaży i udoskonalać je. Dawno zrozumiałem, że współczucie, empatia to klucz do...

Czytaj więcej

Wydarzenia i trendy

nr 1/2023

Storytelling w sprzedaży. Pięć najlepszych książek dla handlowców

Storytelling w sprzedaży. Pięć najlepszych książek dla handlowców
  • Gdzie szukać inspiracji do udoskonalania swoich umiejętności storytellingowych?
  • Jak sprawić, aby klient coś sobie wyobraził?
  • Dlaczego niektóre historie przykuwają uwagę, a niektóre zostają zapomniane?
Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 65/2022

Forum Szefów Sprzedaży: Szef sprzedaży w świecie VUCA

Forum Szefów Sprzedaży: Szef sprzedaży w świecie VUCA
Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 65/2022

Uwolnij potencjał pracowników

Uwolnij potencjał pracowników
Czytaj więcej

Lifestyle

nr 65/2022

Jak edukować pracowników w zakresie etycznych zachowań w sprzedaży?

Jak edukować pracowników w zakresie etycznych zachowań w sprzedaży?
  • Czego oczekują klienci od handlowców?
  • Dlaczego etyka w sprzedaży się opłaca?
  • Dlaczego niewielu organizacjom udaje się budować przewagę konkurencyjną w oparciu o etykę?
Czytaj więcej
nr 64/2022

Inspiruj do działania

Inspiruj do działania
  • Jak przekonać zespół, że warto podejmować aktywności, zanim te staną się konieczne?
  • Jakie „nie”-działania pustoszą sprzedaż?
  • Jak przejąć inicjatywę i utrzymać w zespole pęd we właściwym kierunku?
Czytaj więcej
nr 64/2022

Jakie biuro, taka praca?

Jakie biuro, taka praca?
  • Jak zaprojektować gabinet, który będzie sprzyjał efektywności zawodowej?
  • Czy cena kupowanego wyposażenia ma znaczenie?
  • Jak zadbać o komfort pracowników w przestrzeni typu open space?
Czytaj więcej

Digital Marketing

nr 5-6/2023

Zakup oprogramowania w chmurze ‑ na co zwrócić uwagę? Wskazówki prawnika

Zakup oprogramowania w chmurze - na co zwrócić uwagę? Wskazówki prawnika
  • Czym jest oprogramowanie SaaS?
  • Jaki jest charakter prawny umowy w modelu SaaS?
  • Co zawrzeć w jej treści?
Czytaj więcej
nr 5-6/2023

Strona internetowa zgodna z RODO ‑ proste wskazówki

Strona internetowa zgodna z RODO - proste wskazówki
  • Jak zabezpieczyć dane osobowe odwiedzających naszą stronę internetową?
  • Czy RODO dotyczy każdego biznesu e-commerce?
  • Co powinna zawierać polityka prywatności?
Czytaj więcej
nr 5-6/2023

Reklama w Internecie ‑ niedozwolone praktyki

Reklama w Internecie - niedozwolone praktyki
  • Jakich produktów nie wolno reklamować, również w Internecie?
  • Jakich zasad należy przestrzegać, aby reklama internetowa była zgodna z prawem?
  • W jaki sposób reklamować produkty obwarowane szczególnymi obostrzeniami, np. leki?
Czytaj więcej

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.