Relacje z klientem

ss_33_jak klienci podejmuja decyzje.jpeg

Jak klienci podejmują decyzje

Zofia Jakubczyńska   Szef Sprzedaży 34/2017 Tylko on-line

Nowoczesna sprzedaż opiera się na założeniu, że to nie sprzedawca przekonuje klienta, ale klient przekonuje sam siebie. Jak pokazują badania, proces decyzyjny przebiega na cztery różne sposoby. To tak, jakby ludzie byli z czterech różnych planet. Wykorzystanie wiedzy na temat mechanizmów podejmowania decyzji, może zwiększyć skuteczność sprzedaży.

SS_34_25.jpg

Rozczarowanie vs pozytywne zaskoczenie

Wchodząc na stronę WWW jakiejkolwiek firmy lub podczas rozmów z handlowcami, zawsze słyszymy solenne zapewnienia, że będziemy traktowani indywidualnie, otrzymamy ofertę „szytą na miarę”, a doświadczony zespół konsultantów jest gotowy pomóc nam w każdej sytuacji w ramach świetnej obsługi posprzedażowej. Rzeczywistość jednak często rozczarowuje, gdy tylko chcemy wyegzekwować złożone obietnice. Czym więc różnią się firmy, których handlowcy skutecznie budują pozytywne zaskoczenie u klienta?

SS_33_36.jpg

Szablon relacji z klientem

Jacek Paszek (partner Skrivanek)   Szef Sprzedaży 33/2017 Tylko on-line Tekst otwarty Materiał powstał przy współpracy z partnerem skrivanek.jpg

Jakość naszej komunikacji z klientami często jest dla nich decydującą kwestią w wyborze między naszymi produktami a ofertą konkurencji. Utrzymanie pozytywnych relacji między firmą i klientami to duże wyzwanie. Praca nad nimi będzie łatwiejsza, jeśli skorzystamy z wizualnego szablonu relacji, który pomoże znaleźć nowe sposoby na osiągnięcie porozumienia między stronami na każdym etapie procesu sprzedażowego.

SS_33_36.jpg

A customer relationship template

Jacek Paszek (partner Skrivanek)   Szef Sprzedaży 33/2017 Tekst otwarty Materiał powstał przy współpracy z partnerem skrivanek.jpg

The quality of our communication with our customers is often a factor in their decision to choose our products instead of our competitor’s. Maintaining a positive relationship between the company and the customer remains a significant challenge. We can make this task easier by using a visual relationship template to explore new methods of communication between each party, at all stages of the sales process.

SS_33_40.jpg

Lojalność klienta B2B

Grzegorz Kubera   Szef Sprzedaży 33/2017

Pozyskanie klienta nie oznacza, że pozostanie on z nami przez długi czas. Przywiązywanie go do siebie za pomocą zapisów w umowie również nie jest dobrym rozwiązaniem. Jakie działania warto podjąć, aby raz zbudowana relacja biznesowa trwała rzeczywiście długo i pozwalała budować zdrowy biznes, opierający się na przewidywalnych dochodach?

CiRZ_205_05.jpg

Wzmacnianie relacji z klientami dzięki danym

Michał Grochowski Tomasz Przybyszewski   Szef Sprzedaży 32/2017 Tylko on-line

Instytucje finansowe gromadzą ogromne ilości danych o klientach, ale informacje te często nie są efektywnie wykorzystywane. O tym, że analiza danych biznesowych jest niezbędna dla prawidłowego prowadzenia biznesu, wiadomo od bardzo dawna. Aby umożliwić organizacjom uzyskanie lepszego wglądu w ich działalność, informatyka stworzyła klasę rozwiązań, zwanych Business Intelligence. Początkowo budowano je zgodnie z koncepcją tzw. hurtowni danych, w której dane odświeżane są tylko co pewien określony czas – zwykle w nocy, kiedy systemy informatyczne są najmniej obciążone. Rozwiązania takie były trudne w obsłudze i wymagały pomocy zawodowych informatyków, co znacznie utrudniało wykorzystywanie analiz przez użytkowników biznesowych, czyli menedżerów i zarządy przedsiębiorstw. Z tych przyczyn rozwiązaniami BI interesowały się dawniej jedynie duże firmy i instytucje, które dysponują odpowiednio liczną kadrą analityków, mogących obsługiwać te systemy.

SS_30_36.jpg

Merchandising w e-commerce

Michał Caba   Szef Sprzedaży 30/2017

Właściciele e-sklepów – tak samo jak właściciele sklepów tradycyjnych – muszą dbać o takie aspekty, jak zagospodarowanie powierzchni sklepu, odpowiednia prezentacja towarów i korzyści związanych z ich nabyciem czy też stworzenie atmosfery, która zachęci do przebywania w danym miejscu.

Polecamy

Archiwum