Relacje z klientem

Segmentacja i zarządzanie relacjami z klientami

Tomasz Dyba   Szef Sprzedaży 36/2018 Tylko on-line

Bardzo wiele działań marketingowych i sprzedażowych prowadzonych jest dla grupy odbiorców, która nie jest lub nigdy nie będzie naszymi klientami. Określenie miar produktywności dla każdej grupy odbiorców pozwala na lepszą kontrolę celowości podejmowanych działań oraz na rozliczanie budżetów, a w konsekwencji prowadzi do obniżenia kosztów funkcjonowania przedsiębiorstwa. Identyfikacja klientów pozwala na określenie obecnego i przyszłego potencjału każdego klienta, co skutkuje natychmiastowym generowaniem większych przychodów i wyższych zysków przedsiębiorstwa.

ss_33_jak klienci podejmuja decyzje.jpeg

Jak klienci podejmują decyzje

Zofia Jakubczyńska   Szef Sprzedaży 34/2017 Tylko on-line

Nowoczesna sprzedaż opiera się na założeniu, że to nie sprzedawca przekonuje klienta, ale klient przekonuje sam siebie. Jak pokazują badania, proces decyzyjny przebiega na cztery różne sposoby. To tak, jakby ludzie byli z czterech różnych planet. Wykorzystanie wiedzy na temat mechanizmów podejmowania decyzji, może zwiększyć skuteczność sprzedaży.

SS_34_25.jpg

Rozczarowanie vs pozytywne zaskoczenie

Wchodząc na stronę WWW jakiejkolwiek firmy lub podczas rozmów z handlowcami, zawsze słyszymy solenne zapewnienia, że będziemy traktowani indywidualnie, otrzymamy ofertę „szytą na miarę”, a doświadczony zespół konsultantów jest gotowy pomóc nam w każdej sytuacji w ramach świetnej obsługi posprzedażowej. Rzeczywistość jednak często rozczarowuje, gdy tylko chcemy wyegzekwować złożone obietnice. Czym więc różnią się firmy, których handlowcy skutecznie budują pozytywne zaskoczenie u klienta?

SS_33_36.jpg

Szablon relacji z klientem

Jacek Paszek (partner Skrivanek)   Szef Sprzedaży 33/2017 Tylko on-line Tekst otwarty Materiał powstał przy współpracy z partnerem skrivanek.jpg

Jakość naszej komunikacji z klientami często jest dla nich decydującą kwestią w wyborze między naszymi produktami a ofertą konkurencji. Utrzymanie pozytywnych relacji między firmą i klientami to duże wyzwanie. Praca nad nimi będzie łatwiejsza, jeśli skorzystamy z wizualnego szablonu relacji, który pomoże znaleźć nowe sposoby na osiągnięcie porozumienia między stronami na każdym etapie procesu sprzedażowego.

SS_33_36.jpg

A customer relationship template

Jacek Paszek (partner Skrivanek)   Szef Sprzedaży 33/2017 Tekst otwarty Materiał powstał przy współpracy z partnerem skrivanek.jpg

The quality of our communication with our customers is often a factor in their decision to choose our products instead of our competitor’s. Maintaining a positive relationship between the company and the customer remains a significant challenge. We can make this task easier by using a visual relationship template to explore new methods of communication between each party, at all stages of the sales process.

Archiwum