• Co to jest brand purpose i jak go stworzyć?
  • Jak słuszny cel wpływa na motywację zespołu handlowego i klientów?
  • W jaki sposób różne marki stosują brand purpose?
Brand purpose a zaangażowanie odbiorców

Coraz częściej klienci, a także pracownicy danej marki, oczekują od niej czegoś więcej niż tylko oferowania dobrego produktu bądź usługi, korzystnej ceny czy wysokiej jakości. Duża konkurencja powoduje, że konsumenci zwracają uwagę na dodatkowe korzyści, które wynikają z wyboru danej oferty. Ważną rolę odgrywa brand purpose, czyli wyższy cel danej firmy. Pokazuje, że nie działa ona wyłącznie dla korzyści finansowych, ale ma także bezpośredni wpływ na poprawę życia konsumentów i przyczynia się do czegoś dobrego. W jaki sposób słuszna sprawa może zwiększyć sprzedaż? Jak wyróżnić się na tle konkurencji, stosując brand ideal?

Brand purpose, czyli wyższy cel

Brand purpose (inaczej brand ideal) to wartość dodana – wyższy cel danej marki, który powoduje, że nie skupia się ona wyłącznie na monetyzacji swoich produktów lub usług. Poza aspektem finansowym, kluczowy w perspektywie osób zarządzających i pracowników jest również pozamaterialny, słuszny cel istnienia firmy. Konsumenci, decydując się na zakup, otrzymują wartość dodaną – pewność, że wybierając konkretną ofertę, przyczyniają się do czegoś ważnego dla dobra ogółu. Należy podkreślić, że brand purpose nie może być wyłącznie jednorazowym włączeniem się przedsiębiorstwa w tematy społeczne. To długofalowa strategia, obejmująca zarówno zadania realizowane wewnętrznie, jak i zewnętrznie. Do brand ideal nie zalicza się także sztucznego wykorzystywania real-time marketingu. O ile odpowiadanie na bieżące zdarzenia i używanie ich do promocji to dobre narzędzie pozwalające zyskać zaangażowanie odbiorców, to już akcje promujące firmę jako taką, dla której istotne są tematy społeczne i ekologia tylko ze względu na aktualnie popularne wydarzenia – nie. Jest cienka granica pomiędzy rzeczywistą chęcią pomocy i działaniem w słusznym celu a tzw. greenwashingiem czy woke-washingiem polegającymi wybielaniu się i pozorowanych działaniach. Cel istnienia marki nie może być ograniczony czasowo ani terytorialnie, nie istnieją także ramy metod wykorzystywanych do jego realizacji. Brand ideal pozwala rozbudować portfel usług i produktów, dzięki weryfikowaniu potrzeb odbiorców i odpowiadaniu na nie, rozwiązując ich problemy i polepszając jakość życia1.

Pozostałe 79% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu

Możesz też zobaczyć ten artykuł i wiele innych w naszym portalu Sprzedaz 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.

Ulubione Drukuj

Zobacz również

Tylko on-line nr 65/2022

Benchmarking i reengineering – stare koncepcje, nowe spojrzenie

Benchmarking i reengineering – stare koncepcje, nowe spojrzenie

W obliczu niestabilnej sytuacji gospodarczej i rynkowej, menedżerowie muszą sobie uświadomić konieczność ciągłych modyfikacji form dialogu i przejścia od konfrontacji do szeroko pojętej komunikacji, koordynacji i negocjacji na zasadach współodpowiedzialności, kreowania nowej kultury zarządczej. Świat się zmienia, a kluczem do pozostania konkurencyjnym jest odpowiednia reakcja. Wsparta sprawdzonymi metodami i narzędziami, jak reengineering i benchmarking, które mają na celu poprawę procesów i funkcjonowania przedsiębiorstwa.

Czytaj więcej
Tylko on-line nr 65/2022

Kiedy tak naprawdę warto wdrożyć system ERP?

Kiedy tak naprawdę warto wdrożyć system ERP?

Ostatnie lata przyniosły ogromną popularność zintegrowanym systemom do zarządzania i planowania w przedsiębiorstwie. Dzieje się tak dlatego, że informacja, którą są w stanie wygenerować staje się kluczowym zasobem przedsiębiorstwa. Samo wdrożenie systemu klasy ERP nie jest łatwe, a niejednokrotnie zajmuje sporo czasu. Warto odpowiedzieć sobie zatem na pytanie, kiedy organizacja powinna pomyśleć o tego typu projekcie.

Czytaj więcej

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.