• Jak wykorzystać pocztę pantoflową na swoją korzyść?
  • Gdzie rozsiewać informacje o swoim produkcie, by trafił do zainteresowanych zakupem?
  • Jak pokazać swoją usługę, by klient zrozumiał, że to MY jesteśmy jego najlepszym wyborem?
3 powody, które sprawią, że klient poleci cię innym ludziom

Poczta pantoflowa ma się dziś lepiej niż kiedykolwiek. Skąd ta myśl? Otóż obecnie mamy tak duży wybór „wszystkiego”, że znalezienie produktu czy usługi dla siebie bywa, delikatnie mówiąc... problematyczne.

Codziennie widzimy setki reklam. Otwieramy kilka maili z ofertami tego, co na interesuje – a czasem niekoniecznie, po prostu jesteśmy w bazie danych, więc dostajemy wiadomości o sprawdzonej metodzie na pozbycie się cellulitu dwa razy w tygodniu...

Zanim zaczniesz, wykonaj krótkie ćwiczenia na start:

  1. Przypomnij sobie, kiedy ostatnio kupiłaś/łeś coś, bo ktoś Ci to polecił
  2. Czy polecenie okazało się trafione?
  3. Co sprawiło, że sam/a coś ostatnio poleciłaś?

Co się dzieje, zanim klient na ciebie wpadnie?

No właśnie. Jak to się dzieje, że klient pomija rozmowę ze sprzedawcą, bo od razu wie, po co przyszedł lub od razu ma gotowe pytania, które ułatwiają sprzedaż?

Na jakim etapie klient poznaje twój produkt lub usługę i zaczyna się zastanawiać, czy to tobie ma zaufać? Zacznij od tego, by zastanowić się nad tym, jak faktycznie kupuje twój klient. Klucz do jego uwagi tkwi w tym, czy znajdziesz się na linii jego zainteresowania.

Załóżmy, że sprzedajesz materace. Klient nie trafi na ciebie tak po prostu w pierwszej chwili, bo chce kupić materac. Co wydarzy się, zanim wejdzie na twoją stronę www, zadzwoni do sklepu, czy przekroczy próg salonu?

Tak w ogóle na początek początków trzeba sobie zadać pytanie:

„Czy klient wie, że potrzebuje materaca?”

Co chce osiągnąć? Co go denerwuje? Jaki ma problem?

Przeprowadził się? Bolą go plecy? Ma nowe łóżko i potrzebuje materaca? A może do tej pory spał na kanapie i przerzuca się na łóżko?

Zastanów się, gdzie taka osoba będzie szukać porady, wsparcia i informacji. Czy zacznie szukać w Google, czy wejdzie na Fejsa?

A może zapyta przyjaciółkę przy kawie? Wygada się koleżance z pracy, lub kumplowi po spotkaniu biznesowym.

Co powie?

„Ale mnie bolą plecy?”, albo „Widziałam ładne białe łóżko i nie wiem jaki materac dobrać?”, a może inaczej „Słyszałam, że masz nowy dom – gdzie kupowałaś łóżko i materac?”

Pozostałe 63% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu

Możesz też zobaczyć ten artykuł i wiele innych w naszym portalu Sprzedaz 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.

Ulubione Drukuj

Zobacz również

Jak wybierać talenty do zespołu sprzedażowego?

Jak wybierać talenty do zespołu sprzedażowego?
  • Jak znaleźć najlepszych handlowców do swojego zespołu?
  • Jak sprawić, żeby pozostali w firmie?
  • Jakich kompetencji potrzeba, aby zespół odniósł sukces?
Czytaj więcej

NIby profesjonalista, ale...

NIby profesjonalista, ale...
  • Co buduje wizerunek sprzedawcy?
  • Na jakie sformułowania trzeba uważać w trakcie rozmowy lub korespondencji z klientem?
  • Jak uniknąć niepotrzebnych wpadek?
Czytaj więcej

Polecamy

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.