W poprzednim numerze „Szefa Sprzedaży” pisaliśmy o tym, jak zredagować ogłoszenie o pracę, aby przyciągnąć najlepszych. W tym zajmiemy się analizą aplikacji kandydatów na gwiazdy sprzedaży i podpowiemy, jak interpretować informacje zawarte w CV.
Po trudzie włożonym w początkowy etap rekrutacji, stworzeniu wizji stanowiska pracy, przygotowaniu ogłoszenia oraz kosztów poniesionych na jego promocję najważniejsze jest, aby wszystko nie poszło na marne. Najczęstsze problemy to:
- masowy napływ CV od osób, które nie odpowiadają wymaganiom stawianym kandydatowi na dane stanowisko,
- brak istotnych danych w aplikacji, takich jak wykształcenie, kompletna historia zatrudnienia, aktualne zajęcie, motywacja do zmiany,
- wyszczególnione w CV jedynie stanowiska pracy, bez bardziej szczegółowego opisu,
- brak listu motywacyjnego (jeśli jest wymagany),
- brak czasu na szczegółową analizę aplikacji.
Jak w takim razie wyselekcjonować najbardziej kompetentnych i odpowiadających naszym wymaganiom kandydatów? Pierwszym krokiem będzie przypomnienie sobie stworzonego przez nas opisu stanowiska i weryfikacja oczekiwań względem potencjalnego kandydata1.
Pozostałe 87% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.
Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.
Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułuMożesz też zobaczyć ten artykuł i wiele innych w naszym portalu Sprzedaz 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.