• Jak przekonać zespół, że warto podejmować aktywności, zanim te staną się konieczne?
  • Jakie „nie”-działania pustoszą sprzedaż?
  • Jak przejąć inicjatywę i utrzymać w zespole pęd we właściwym kierunku?
Inspiruj do działania

Jeśli nie podejmiemy żadnego działania, to nic się nie zmieni. To tak proste, że wielu z nas o tym zapomina. Nie dotyczy to tylko naszych aktywności – ta zasada wynika prosto z fizyki. W pierwszej zasadzie dynamiki Izaak Newton wyjaśnił, że dany obiekt pozostaje w bezruchu do czasu, aż nie zadziała na niego zewnętrzna siła, która go poruszy. To samo dotyczyło ciała, które już jest w ruchu – nie zatrzyma się bez zewnętrznej siły.

Nic się „samo” nie zmieni

Ale jest nadzieja i konkretna wskazówka. Możesz sam stać się dla siebie siłą, która wprawi cię w ruch, a kiedy będziesz już na dobrej drodze, poczujesz, że coraz łatwiej jest utrzymać ten stan. Wykorzystasz kolejny aspekt fizyki – pęd – i potem będzie już z górki.

Jak to się ma do klientów i sprzedaży? Klienci są w bezruchu lub idą w niewłaściwą stronę. Czekają na kogoś, kto coś zmieni. Co ciekawe, ci sami klienci też próbują wprawić siebie w ruch – szukają informacji i rozwiązań dla swoich problemów. Czasem to wystarczy, by ruszyli z miejsca, innym razem ta sytuacja blokuje ich jeszcze bardziej.

Zmień to już dziś i naucz swój zespół przejmować inicjatywę, by kierować swoimi procesami sprzedaży zgodnie z zasadami fizyki.

Sprzedaż to konkretne aktywności

To działania, które mają doprowadzić do sprzedaży, utrzymania klienta i budowania z nim relacji – kolejność i inne cele zależą od ciebie, ale w skrócie – sprzedaż to działanie.

Tymczasem zamiast działania, często pojawiają się takie „nie”-działania jak:

Może się odezwie...

Handlowiec patrzy w telefon, czyta maile i czeka, aż ktoś sam się do niego odezwie – to zła droga.

No to kiedy będą leady?

Handlowiec wysyła maila do działu marketingu i czeka na świeżutkie leady, które są tak gorące, że aż pchają się do niego. To bujda. Nic z tego nie będzie.

Czekam, by się wykazać

Niezadowolony klient sam zadzwoni i poprosi o pomoc, bo ma dość samodzielnego rozwiązywania swoich problemów w firmie. Pomożesz?

Niestety, to też nie ta droga.

To jak działamy?

Klient zdecydował się na twoje rozwiązanie – gratulacje! Tylko szkoda, że zamiast je wdrażać, czekasz aż klient powie ci, jak to zrobić. Albo nie wiesz, jak to zrobić, albo każdy na coś czeka i się nie doczeka.


Trzy postawy, które pozwolą Ci w końcu ruszyć z miejsca

[1] Bądź proaktywny

Szukaj rzeczy, które można poprawić. Działaj, gdy inni tego nie robią. Odważnie przedstawiaj swoje pomysły. Bądź w pierwszym szeregu.

[2] Bądź zaangażowany

Albo na 100%, albo wcale. Daj z siebie tyle ile możesz. Nie wyciskaj siódmych potów – nie wyczerpuj całej energii – po prostu pracuj tak, by na koniec dnia powiedzieć: „zrobiłem to, co na ten moment i przy tych zasobach było możliwe”

[3] Bądź pomysłowy

Testuj, testuj, szukaj usprawnień i znów testuj. Stałe poprawianie procesów, produktów i usług to Twoja nowa rola.


Pozostałe 54% artykułu dostępne jest dla zalogowanych użytkowników serwisu.

Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup dostęp do artykułu

Możesz też zobaczyć ten artykuł i wiele innych w naszym portalu Sprzedaz 24. Wystarczy, że klikniesz tutaj.

Ulubione Drukuj

Zobacz również

Jakie biuro, taka praca?

Jakie biuro, taka praca?
  • Jak zaprojektować gabinet, który będzie sprzyjał efektywności zawodowej?
  • Czy cena kupowanego wyposażenia ma znaczenie?
  • Jak zadbać o komfort pracowników w przestrzeni typu open space?
Czytaj więcej

Trendy, tendencje, inspiracje

Trendy, tendencje, inspiracje
  • Dlaczego model subskrypcji i sharing economy może w niedalekiej przyszłości wyprzeć tradycyjny zakup produktów i usług na własność?
  • Dlaczego czas powrócić do projektowania produktów, które posłużą latami?
Czytaj więcej

Przejdź do

Partnerzy

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.