Szef Sprzedaży 2/2023 (marzec-kwiecień)

Szef Sprzedaży nr 2/2023 - Co wysysa energię z zespołu handlowego?

Co wysysa energię z zespołu handlowego?

Niezależnie od tego, czy pracujecie na stanowisku menedżera sprzedaży, czy handlowca, do efektywnego działania potrzebujecie energii. Bywa jednak, że tego „paliwa” zaczyna brakować w zespole handlowym. Jacy są najczęstsi winowajcy braku energii w dziale handlowym i co robić, żeby dbać o jej optymalny poziom zarówno u szefa, jak i u handlowców? O tym piszą Aldona Kucner i Piotr Tytoń w naszym aktualnym Temacie numeru.

Nierozerwalnie związana z tym tematem jest także kwestia motywacji, której również poświęcamy w tym wydaniu naszego magazynu wiele uwagi. Paweł Jaczewski podpowiada, w jakich książkach szukać inspiracji do podtrzymywania motywacji u handlowców. Martyna Cichowicz i Tomasz Targosz podają przepis na to, jak być wspierającym szefem, a Tomasz Sędzimir wskazuje, jak trwale wpływać na zachowania pracowników.

Gorąco polecam także sekcję poświęconą e-commerce. Tym razem nasi autorzy przygotowali: przydatną ściągawkę na temat zmian wynikających z dyrektywy Omnibus, wskazówki, jak być lean w social mediach oraz szczegółowe informacje o mes-commerce.

Pobranie wydania w formie pliku PDF możliwe dla zalogowanych użytkowników serwisu. Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup PDF Kup wydanie drukowane

Artykuły

nr 2/2023

Co wysysa energię z twojego zespołu?

Co wysysa energię z twojego zespołu?
  • Dlaczego dynamiczne, sprawnie działające zespoły przestają takie być?
  • Dlaczego pracownicy powinni znać cele stojące przed całą firmą, a nie tylko przed nimi samymi?
  • Jak ożywić codzienne rutyny w pracy?
Czytaj więcej
nr 2/2023

Warunki sprzyjające energii i efektywności zespołu

Warunki sprzyjające energii i efektywności zespołu
  • Czy dobre wyniki sprzedażowe są równoznaczne z brakiem dysfunkcji w zespole?
  • Co wpływa na poziom energii i efektywności zespołu handlowego?
Czytaj więcej
nr 2/2023

Employer branding ‑ przyciągnij wizerunkiem, zatrzymaj kulturą organizacyjną

Employer branding - przyciągnij wizerunkiem, zatrzymaj kulturą organizacyjną
  • Czym jest employer value proposition i jak ją zdefiniować?
  • Jak usprawnić proces rekrutacji?
  • Na czym polega preboarding?
Czytaj więcej
nr 2/2023

Mobbing w zespole

Mobbing w zespole
  • Jakie zachowania rozumiemy pod pojęciem mobbingu?
  • Czym różni się mobbing ukośny od mobbingu prostego?
Czytaj więcej
nr 2/2023

Wspierający szef, czyli kto?

Wspierający szef, czyli kto?
  • Jakimi cechami charakteru oraz zachowaniami powinien odznaczać się wspierający menedżer?
  • Jakich zwrotów unikać w komunikacji z pracownikiem?
Czytaj więcej
nr 2/2023

Wspierający szef, czyli kto?

Wspierający szef, czyli kto?
  • Co oznacza określenie „wspierający szef”?
  • Na czym polega klątwa wiedzy i dlaczego jest groźna w relacji szef–pracownicy?
  • Co może utrudniać bycie wspierającym liderem?
Czytaj więcej
nr 2/2023

Jakie wyzwania czekają na przedsiębiorców w 2023 roku?

Jakie wyzwania czekają na przedsiębiorców w 2023 roku?
Czytaj więcej
nr 2/2023

Wiedza się opłaca!

Wiedza się opłaca!
  • Jakich handlowców klienci cenią najbardziej?
  • Jak zdobyta wiedza wpływa na twoją sprzedaż?
  • Jak się skutecznie uczyć?
Czytaj więcej
nr 2/2023

Strategie cenowe ‑ rodzaje i ich charakterystyka

Strategie cenowe - rodzaje i ich charakterystyka
  • Jakie czynniki mają wpływ na wybór strategii cenowej?
  • Na czym polega strategia zbierania śmietanki?
  • Kiedy stosować strategię loss leader pricing?
Czytaj więcej
nr 2/2023

ABC planowania w warunkach niepewności

ABC planowania w warunkach niepewności
  • Jakie obszary strategii firmy należy poddać rewizji w obliczu dynamicznych zmian sytuacji gospodarczej?
  • Na czym polega stress test i jak się przygotować do przeprowadzenia go?
  • Na czym polega planowanie scenariuszowe?
Czytaj więcej
nr 2/2023

Klienci z różnych stron świata: Argentyna

Klienci z różnych stron świata: Argentyna
  • W jaki sposób komunikować się z kontrahentami z Argentyny?
  • Jaka etykieta biznesowa obowiązuje w kontaktach z nimi?
  • Jak wygląda porównanie kultur Polski i Argentyny według modelu kulturowego Geerta Hofstede?
Czytaj więcej
nr 2/2023

Akwizytorom wstęp wzbroniony, również na LinkedIn!

Akwizytorom wstęp wzbroniony, również na LinkedIn!
  • Jakie błędy rodem z poprzedniej epoki handlowcy popełniają, korzystając z portalu LinkedIn?
  • Czy na LinkedIn można przesadzić z liczbą zebranych kontaktów i jakie są tego negatywne skutki?
Czytaj więcej
nr 2/2023

Działy sprzedaży są przytłoczone liczbą narzędzi

Działy sprzedaży są przytłoczone liczbą narzędzi
  • Specjaliści przeznaczają mniej niż 30% swego czasu pracy na procesy bezpośrednio związane ze sprzedażą.
  • Wypełnienie wszystkich zakładanych na ten rok celów sprzedażowych deklaruje jedynie 17% z nich.
  • Aż 85% liderów sprzedaży zgłasza problemy z pozyskaniem pożądanej kadry specjalistów
Czytaj więcej
nr 2/2023

Jak utrzymać motywację do sprzedaży przez cały rok? Najlepsze książki dla handlowca

Jak utrzymać motywację do sprzedaży przez cały rok? Najlepsze książki dla handlowca
  • Czy motywacja jest niezbędna w sprzedaży?
  • Na czym polega piętrzenie nawyków?
  • Jak eliminować ze swojego życia zbędne czynności i właściwie ustalać priorytety?
Czytaj więcej
nr 2/2023

Przewodnik po LinkedIn ‑ mało znane funkcje i ustawienia

Przewodnik po LinkedIn - mało znane funkcje i ustawienia
  • Jak zadbać o bezpieczeństwo swoich danych na portalu LinkedIn?
  • W jaki sposób można regulować widoczność swoich kontaktów na tej platformie?
  • Jak sterować zawartością swojej tablicy na LinkedIn?
Czytaj więcej
nr 2/2023

Jak trwale wpływać na zachowania pracowników?

Jak trwale wpływać na zachowania pracowników?
  • Jak nie popaść w pułapkę zarządzania przez nagrody zewnętrzne?
  • Na czym w praktyce polega nauka poprzez skojarzenia?
  • Jak działa warunkowanie klasyczne i warunkowanie sprawcze?
Czytaj więcej
nr 2/2023

Wierzę, że się da

Wierzę, że się da

Rozmowa z Victorią Iwanowską, biznesową nomadką

Czytaj więcej
nr 2/2023

Fabryka personalizowanych produktów, czyli poznaj mes‑commerce

Fabryka personalizowanych produktów, czyli poznaj mes-commerce
  • Jak zmniejszyć dystans pomiędzy firmą a klientem dzięki strategii D2C?
  • Na czym polegają modele biznesowe White label i Private label?
  • Czym jest system MES i jakie korzyści może przynieść firmie?
Czytaj więcej
nr 2/2023

Czy w social mediach możemy być lean?

Czy w social mediach możemy być lean?
  • O czym mówi pięć zasad Lean Start-up?
  • Jak stosować metodologię lean w mediach społecznościowych?
  • Jak mierzyć skuteczność contentu, jaki proponujemy w social mediach?
Czytaj więcej
nr 2/2023

Dyrektywa Omnibus, czyli o zmianach istotnych dla branży e‑commerce słów kilka

Dyrektywa Omnibus, czyli o zmianach istotnych dla branży e-commerce słów kilka
  • Czego dotyczy dyrektywa Omnibus?
  • Jakie obowiązki nakłada ona na przedsiębiorców?
  • Jakie mogą być konsekwencje braku przestrzegania nowych wymogów?
Czytaj więcej

Reklama

Polityka cookies

Dalsze aktywne korzystanie z Serwisu (przeglądanie treści, zamknięcie komunikatu, kliknięcie w odnośniki na stronie) bez zmian ustawień prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez EXPLANATOR oraz partnerów w celu realizacji usług, zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Usługa Cel użycia Włączone
Pliki cookies niezbędne do funkcjonowania strony Nie możesz wyłączyć tych plików cookies, ponieważ są one niezbędne by strona działała prawidłowo. W ramach tych plików cookies zapisywane są również zdefiniowane przez Ciebie ustawienia cookies. TAK
Pliki cookies analityczne Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania, oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Pliki cookies marketingowe Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji, oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.