Szef Sprzedaży 37/2018

SS_37.jpg

Gdzie i jak sprzedawać?

Nikt już chyba nie ma wątpliwości, że tradycyjny podział na sprzedaż stacjonarną i online jest od dawna nieaktualny. Dostępność nowych technologii, oczekiwania polskich konsumentów dotyczące możliwości szybkiego dokonywania zakupów w każdym miejscu i czasie oraz rosnące zaufanie do sklepów internetowych wymuszają na firmach wprowadzenie rozwiązań omnichannelowych, które pozwolą możliwie najlepiej dopasować się do preferencji klienta. Jednak samo uruchomienie dużej liczby kanałów sprzedaży nie gwarantuje sukcesu. Ważne, aby wybrać te, które będą skutecznie docierać do grupy docelowej i pozwolą na efektywną sprzedaż. Łatwo powiedzieć, trudniej wykonać, prawda? Aby chociaż trochę ułatwić Państwu to zadanie, nasz Temat Numeru poświęciliśmy analizie potencjalnych kanałów dystrybucji. Martyna Kurzela, w oparciu o liczne raporty oraz własne doświadczenia zawodowe, podpowiada, czego oczekują współcześni klienci oraz jak wzmacniać sprzedaż, wykorzystując nowoczesne technologie.

Po wybraniu najbardziej odpowiednich kanałów dystrybucji nadchodzi czas na zaplanowanie jej modelu. Na czym polegają różnice pomiędzy dystrybucją intensywną, selektywną i ekskluzywną oraz jakie są najczęstsze błędy popełniane na tym etapie pracy, w artykule „Znaleźć idealny model dystrybucji” pisze Jacek Klimek. Z kolei w rubryce „Call/contact center” znajdą Państwo argumenty na poparcie tezy, że wielokanałowość to dziś absolutna konieczność także w centrach obsługi klienta.

Jednym z największych wyzwań menedżera zespołu handlowego jest zarządzanie nim, kiedy pogarsza się sytuacja finansowa firmy. Jak uniknąć masowych ucieczek handlowców z naszego działu? Podpowiedzi znajdą Państwo w artykule Michała Lisieckiego „Kiedy firma jest w złej sytuacji finansowej i pracownicy o tym wiedzą”. Z kolei o tym, jak łagodzić negatywne skutki obniżki prowizji, pisze Grzegorz Spólnik w tekście „Obniżka prowizji w firmie – jak nie stracić pracowników”.

Pobranie wydania w formie pliku PDF możliwe dla zalogowanych użytkowników serwisu. Jeśli posiadasz aktywną prenumeratę przejdź do LOGOWANIA. Jeśli nie jesteś jeszcze naszym Czytelnikiem wybierz najkorzystniejszy WARIANT PRENUMERATY.

Zaloguj Zamów prenumeratę Kup pojedyncze wydanie

Artykuły

nr 37/2018

Gdzie i jak sprzedawać?

SS_37_06.jpg
  • Online czy offline, czyli jakie kanały dystrybucji wybrać, aby efektywnie sprzedawać?
  • Czego oczekują współcześni klienci?
  • Jak wzmacniać sprzedaż, wykorzystując nowoczesne technologie?
Czytaj więcej
Tylko on-line nr 37/2018

Jak mądrze nagradzać pracowników

  • Jak dobierać nagrody, by rzeczywiście motywowały pracowników?
  • Czy z nagrodami można przesadzić?
  • Który rodzaj motywacji – wewnętrzny czy zewnętrzny – jest w długofalowej perspektywie bardziej skuteczny?
Czytaj więcej
nr 37/2018

Kiedy „kolejna” szansa powinna być ostatnią?

SS_37_16.jpg

Kiedy warto dać pracownikowi kolejną szansę i kiedy ta „kolejna” powinna być ostatnią? Co zrobić, aby dawanie kolejnej szansy nie było frustrujące dla szefa zespołu, a było prawdziwą motywacją dla pracownika do zmiany zachowań? Jak poprowadzić rozmowę na temat słabych wyników i kolejnej szansy? Jak badanie kompetencji pracownika może pomóc przewidzieć, czy danie kolejnej szansy nie będzie...

Czytaj więcej
nr 37/2018

Kiedy firma jest w złej sytuacji finansowej i pracownicy o tym wiedzą

SS_37_20.jpg
  • Co może i powinien zrobić szef sprzedaży, by zmotywować zespół świadomy złej sytuacji finansowej firmy?
  • Jak uniknąć masowych ucieczek handlowców z firmy?
  • Na czym polega „narzekanie w dół” i dlaczego należy się go wystrzegać?
Czytaj więcej
nr 37/2018

Obniżka prowizji w firmie – jak nie stracić pracowników

SS_37_24.jpg
  • Czy są sytuacje, w których opłaca się obniżać prowizje handlowców?
  • Jak łagodzić negatywne konsekwencje takich posunięć?
Czytaj więcej
nr 37/2018

Czego unikać przy wdrażaniu systemu szkoleń dla pracowników

SS_37_28.jpg
  • Czy omawianie studiów przypadków podczas szkoleń zawsze ma sens?
  • O czym należy pamiętać, organizując szkolenie w siedzibie własnej firmy?
  • Jaką formę szkolenia warto połączyć z wyjazdem integracyjnym, aby było efektywne?
Czytaj więcej
nr 37/2018

Organized in system — jak zorganizować sprzedaż w spójny system?

SS_37_75.jpg
  • O które aspekty pracy handlowców w szczególności powinien zadbać szef sprzedaży?
  • Na czym polega rola nowoczesnego menedżera sprzedaży?
  • Jak wybrać najbardziej efektywne i znaczące mierniki dla sił sprzedaży w firmie?
Czytaj więcej
Tylko on-line nr 37/2018

Neuromarketing i neurosprzedaż. Jasna i ciemna strona mocy

  • Co ma wspólnego storytelling z neurotechnikami?
  • W jaki sposób neuromarketing może być przydatny w pracy szefa sprzedaży?
Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 37/2018

Znaleźć idealny model dystrybucji

SS_37_32.jpg
  • Jakie kryteria wziąć pod uwagę przy wyborze odpowiedniego kanału dystrybucji?
  • Na czym polegają różnice pomiędzy dystrybucją intensywną, selektywną i ekskluzywną?
  • Jakie są najczęstsze błędy popełniane podczas wyboru modelu dystrybucji?
Czytaj więcej
nr 37/2018

Sprzedaż prowokacyjna – czwarta rewolucja w sprzedaży?

SS_37_37.jpg
  • Na czym polega sprzedaż prowokacyjna?
  • Jakie są jej zalety i wady?
  • Czy sprzedaż prowokacyjna sprawdzi się w każdym przedsiębiorstwie?
Czytaj więcej
nr 37/2018

Od telemarketingu do omnichannel customer center

SS_37_68.jpg
  • Jak zmienił się świat zdalnej komunikacji?
  • Co różni multichannel od omnichannel?
  • Jak będą wyglądać contact center przyszłości?
Czytaj więcej
nr 37/2018

Wielokanałowość w kontakcie z klientem – dlaczego się opłaca?

SS_37_72.jpg
  • Dlaczego jeden kanał w kontakcie z klientem to już przeszłość?
  • W jaki sposób wdrożenie wielokanałowego centrum kontaktowego może podnieść efektywność firmy?
Czytaj więcej
nr 37/2018

Trudna sztuka zarządzania doświadczeniami klientów

SS_37_60.jpg
  • Na czym polega zarządzanie doświadczeniami klientów?
  • W jaki sposób nimi zarządzać, aby przełożyło się to na wyniki sprzedażowe, zarówno w krótkim, jak i długim okresie?
  • Jakie są najczęstsze trudności przy wdrażaniu modelu zarządzania doświadczeniami klientów?
Czytaj więcej
nr 37/2018

Konsument hybrydowy, czyli kto?

SS_37_64.jpg
  • Kim jest i czego oczekuje konsument hybrydowy?
  • Czym różni się konsument hybrydowy wszystkożerny od konsumenta hybrydowego spolaryzowanego?
  • Jak stworzyć ofertę i przekaz marketingowy, aby skusić i przywiązać do siebie konsumenta hybrydowego?
Czytaj więcej
Tylko on-line nr 37/2018

Social selling - czy social media nadal sprzedają?

  • Dlaczego w 2018 r. nie można już lekceważyć możliwości social sellingu?
  • Jak skutecznie zaadresować social selling, by przyniósł wymierne rezultaty?
  • Jakie są najnowsze trendy w social media?
Czytaj więcej
nr 37/2018

Wyznaczanie rabatów dla zleceń sprzedażowych – narzędzie „szukaj wyniku”

SS_37_48.jpg
  • Jak zbudować narzędzie do wyliczania procenta rabatu zamówienia przy zachowaniu procenta marży całego zamówienia na odpowiednim poziomie?
  • W jaki sposób narzędzie to będzie użyteczne w procesie negocjacji z klientem?
Czytaj więcej
nr 37/2018

Marketing w służbie sprzedaży

SS_37_52.jpg
  • Czy to właśnie handlowcy powinni odpowiadać w firmie za proces pozyskiwania leadów sprzedażowych?
  • Dlaczego i w jakim zakresie warto zaangażować dział marketingu w działania okołosprzedażowe?
  • Jak można zorganizować współpracę i podzielić zadania pomiędzy działem marketingu i działem sprzedaży?
Czytaj więcej
nr 37/2018

Skuteczna komunikacja w zespole sprzedażowym w dobie rewolucji cyfrowej

SS_37_56.jpg
  • Jak tworzyć angażujące treści dla pracowników sprzedaży?
  • Jakiego rodzaju treści najlepiej sprawdzają się w nowoczesnych cyfrowych kanałach komunikacji?
  • Na czym polega microlearning i kiedy warto włączyć go w firmowy system szkoleń?
Czytaj więcej
nr 37/2018

Klauzule niedozwolone w umowach o pracę

SS_37_87.jpg
  • Czy można zabronić pracownikowi podejmowania działalności zarobkowej na rzecz innych podmiotów?
  • Czy zapisywanie w umowie klauzuli o poufności wynagrodzeń jest zgodne z prawem?
  • Dlaczego nie warto stosować klauzul niedozwolonych w umowach o pracę?
Czytaj więcej
nr 37/2018

Ucz swoich handlowców matematyki handlowej

SS_37_92.jpg
  • Czego handlowcy nie powinni robić podczas negocjacji z kupcami?
  • Jak powinien zareagować handlowiec, kiedy kupiec pyta o ryzyko braku sprzedaży?
Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 37/2018

Wiele ścieżek do kariery

SS_37_42.jpg

Rozmowa z Grzegorzem Jóźwikiem, dyrektorem komercyjnym L’ORÉAL. Rozmawiał: Robert Szewczyk – gospodarz programów telewizyjnych „Na planie sprzedaży” i „HR Talk – Sprzedaż to ludzie”

Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 37/2018

Po raz 9. wybrano najlepszych w sprzedaży w Polsce

SS_37_04.jpg

25 listopada w warszawskim Hotelu Intercontinental podczas Gali Finałowej 9. edycji Konkursu Polish National Sales Awards nagrodzono liderów sprzedaży w Polsce. Wyłoniono 13 laureatów w 15 kategoriach. Przyznano również nagrodę Supersprzedawcy za imponujące wyniki sprzedażowe, pozytywne podejście oraz ponadprzeciętne zaangażowanie. Ideą konkursu jest promowanie najlepszych praktyk w sprzedaży i najwyższych...

Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 37/2018

4. Forum Szefów Sprzedaży za nami!

SS_37_05.jpg

W dniach 23-24 listopada w Hotelu Airport Okęcie w Warszawie redakcja „Szefa Sprzedaży” już po raz 4. spotkała się z dyrektorami sprzedaży z całej Polski podczas Forum Szefów Sprzedaży, tym razem pod hasłem „4 kroki do skutecznej sprzedaży w 2018 r. – od efektywnej strategii do obsługi posprzedażowej”.

Czytaj więcej
Tekst otwarty nr 37/2018

Zaplanuj marzec i kwiecień

Czytaj więcej
nr 37/2018

Znaczenie koloru w sprzedaży – kolor stroju a kreowanie wizerunku firmy

SS_37_83.jpg
  • Jak kolor może wpływać na funkcję pełnioną przez nas w organizacji?
  • Jakie są kluczowe i najbardziej pożądane kolory w sprzedaży?
  • Co można zakomunikować kolorem?
Czytaj więcej

Reklama